Gå til innhold

Negerboller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker dere om puffet ris, smøret inn i sjokolade? Negerboller, har aldri hørt om. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helene skrev (2 minutter siden):

Snakker dere om puffet ris, smøret inn i sjokolade? Negerboller, har aldri hørt om. 

IMG_20221113_020858.jpg

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 20.11):

Jødekaker er ikke noe å bli krenker over, da de heter «jødekaker» da det er en oppskrift som opprinnelig er jødisk. Navnet sier direkte faktisk bare hva opphavet til de er. Joda man kan argumentere for at de ser ut som en kalott som de bruker på hodet, men hvem vet om det ikke er meningen bar formen på dem 😄

Anonymkode: ed76e...4b2

Jødekaker ser ut som en takket rund flat kjekskake. Kanel og sukker på toppen. Helt nydelige. 

Anonymkode: 11d8c...b9b

Skrevet

Har noe på vinkelsliper,n som kalles negerkuse :) 

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet
Helene skrev (På 13.11.2022 den 2.06):

Nei, sånne runde som man triller ut.

Anonymkode: 36a04...2a1

Skrevet

Er jo mange oppskrifter på negerboller når man søker på google, så er vel ikke noe ukjent da.

Anonymkode: ac9c9...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den oppskriften er sjukt god!!

Anonymkode: d98e2...7d3

brukte du lettkokte gryn? Åssen kaffe, duger pulver?

Skrevet

Jeg elsker de bollene, men det er ikke lov å kalle dem det navnet lenger....

Anonymkode: 5fe64...6a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen hindrer deg i det bak husets fire vegger, men jeg ville ikke akkurat spurt om det hos bakeren :) Det er teit at det ikke er lov å kalle bollene det de heter lenger. Det er et bakerverk og ikke mennesker! Syns krenkesirkuset går altfor langt. Er jo ingenting som får beholde sitt opprinnelige navn lenger, for alt er krenkende idag. Jeg ville ALDRI kalt en mørk person neger, men dette er jo kaker som alltid har hatt det navnet, så her i huset kaller vi det negerboller. Men ikke i offentligheten, selvfølgelig. 

Anonymkode: 97400...948

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er der jul igjen og da er det noen som synes det visstnok er morsomt å dra opp denne tråden igjen år etter år. Enkelte mennesker er jo bare ikke å forvente noe annet av. 

Anonymkode: 282a7...7b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er der jul igjen og da er det noen som synes det visstnok er morsomt å dra opp denne tråden igjen år etter år. Enkelte mennesker er jo bare ikke å forvente noe annet av. 

Anonymkode: 282a7...7b8

Ikke jeg som har dratt opp tråden, men disse bollene er jo ekstra aktuelle til jul da og det er jo bedre å bruke en tråd man har enn å lage en ny. Dessuten er «år etter år» litt overdrevent, tråden ble laget i 2021 ;) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem har bestemt det? Vi snakker om mat her altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem har bestemt det? Vi snakker om mat her altså.

Krenkesnuten, selvfølgelig. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 8.26):

Den oppskriften er sjukt god!!

Anonymkode: d98e2...7d3

Disse lager jeg hvert år til jul, kjenner igjen oppskriften. Kan også lages med glutenfri havregryn og laktosefri smør. Visste ikke at de heter negerboller. 

Skrevet

Mamma lagde alltid negerboller på 90 tallet. Har ikke smakt dem eller hørt noen prate om dem på mange år. PK og Woke tok nok knekken på de bollene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...