AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Saken er den at jeg skal gifte meg om ca 1,5 år til. Skulle egentlig giftet meg denne sommeren, men det ble utsatt grunnet korona. Det har ikke blitt gjort noen forberedelser til bryllupet da vi bestemte oss veldig tidlig i prosessen for å utsette det. Nå har det seg slik at jeg har to venninner jeg har blitt kjent med på studiet for 4 år siden da vi var studenter. Vi er en trekløver. Jeg spurte om de ville være mine forlovere da samboeren fridde til meg (1,5 år siden) og de sa selvsagt ja. Nå har det seg at de siste året har jeg sklidd litt vekk fra dem. Eller, jeg har kanskje valgt å trekke meg litt vekk da jeg ser at de har dårlig innflytelse på meg og psyken min. En ting var når jeg var singel, men nå som jeg har samboer ønsker jeg å leve litt roligere. Det er hos meg det ligger, ikke dem. De er glade i fester, impulse og lever som om de enda var tenåringer. Jeg gjør ikke det da jeg liker kontroll og planlegging, noe jeg trives med. Det siste året opplever jeg mye kritikk fra dem på en chattegruppe vi har. Hvis de spør meg om meningen min og jeg oppriktig sier den, kan de bli sure fordi meningen min var ikke det de håpte på. Ellers kan de svare meg frekt hvis jeg skriver noe. Lista er lang. Jeg har unngått gruppen litt når jeg ofte føler at det fort blir dårlig stemning og jeg ikke helt kan være meg selv. Jeg er vel kanskje komfliktsky men jeg orker ikke å ta kampen med dem til stadighet. Har sagt til dem før hvordan jeg føler det men de kjenner seg ikke igjen og sier at jeg er sensitiv. Det er godt mulig jeg er, men det endrer fortsatt ikke det jeg lurer på med dette innlegget. I tillegg liker de ikke vedkommende jeg skal gifte meg med. De finner mye på ting med sine samboere uten å inkludere meg. De har sagt at de ønsker ikke å invitere oss fordi de ikke liker samboeren min. Min samboer liker heller ikke dem og grunnen(e) trenger jeg ikke å gå innpå. La oss bare si at begge parter er veldig barnslige her. Jeg kjenner bare at hvis de ikke liker samboeren min synes jeg det er umoralsk at de skal være forlovere i mitt bryllup. Da ønsker jeg heller at eller to barndomsvenninner som jeg har mye sosial kontakt med skal være. Men hvordan legger jeg det frem for "trekløveren"? Har dere noen forslag? Er det innafor å bytte? Jeg vil jo ikke miste dem som venner, men er redd vennskapet blir brutt dersom jeg forteller dem at jeg ønsker andre forlovere. Jeg er fult klar over at man juridisk sett kun har en forlover som signerer vielsesdokumentete. Jeg trenger heller ikke masse usaklig kritikk. Jeg ønsker bare gode råd. Anonymkode: 993cd...01b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Av respekt for samboeren min hadde jeg aldri valgt forlovere som ikke likte han. Hvordan ville du følt det dersom hans forlovere ikke likte deg? Bare den ene tingen ville gjort at jeg uten tvil hadde byttet forlovere, og jeg hadde vært ærlig med det med dem og sagt at jeg ikke ønsker forlovere som ikke liker han jeg skal gifte meg med. Så får de bare bli så sure de vil. Anonymkode: b1fb1...79a 7
Juniper Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Det er jo bare å si det sånn at du har blitt klar over hvor negative de er til din forlovede, og da vil forlover-rollen i bryllupet bli helt feil. Du beklager, osv, men sånn må det bli. Og så går du ikke inn i noen diskusjoner. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 At du har spurt dem for lenge siden er jo ikke en juridisk bindende avtale. Siden det er lenge til, så hadde jeg bare latt være å snakke om bryllup, gjerne spurt andre om forloverrollen, men bare faset disse to ut fra en evt planlegging. Hvis de spør, så er det jo bare å si at du ikke vil ha forlovere som ikke liker mannen din og ekskluderer dere fra fellesting. Anonymkode: fd1f0...0fe 3
Tulling Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Si det som det er, dere har mindre kontakt og vil gjerne ha noen som er nærmere i dag. Hvordan de tar det har du ikke kontroll over. Du har dine grunner, hva de syns om det er vel egentlig ikke viktig på din dag ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå