Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som synes at matprisene på butikken har blitt veldig mye høyere i det siste? 

Anonymkode: 36081...784

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenkt over det, men jeg kjøper det jeg har lyst på uten å bry meg om prisene.

Anonymkode: 1ccb5...8db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har de gjort hele tiden. Men de er mye høyere enn de burde være ja.

Anonymkode: 769df...1cf

• Liker 1
Skrevet (endret)

Prisene øker jevnt og trutt hvert år.

Endret av FrøkenMånestråle
AnonymBruker
Skrevet

Langt derifra. Matprisene har gått ned siste året.

Anonymkode: 726ab...e57

• Liker 2
Skrevet

Prisene økte noe helt vanvittig i fjor etter corona kom. Noen varer har prisøkninger på 50%.
Jeg er ufør og har ikke råd å spise meg mett.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen varer har faktisk økt 50 % eller nesten.  En matvare jeg kjøper ofte gikk ifra ca 12,50 til 25 kr. Er stor forskjell som merkes. Er ikke den eneste som fikk helt sjokk. Noen priser har ikke forandret seg, mens andre raste opp. 

Anonymkode: 1cf9d...52d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, noe har økt. For eksempel pris på kjøttdeig. Gleder meg til et evt tilbud slik at jeg kan få råd til å kjøpe 2 pakker og lage kjøttkaker igjen. Nå blir det for dyrt. 

Anonymkode: e5459...714

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, spiser ikke ferdigmiddager.

Anonymkode: 2f208...ac2

AnonymBruker
Skrevet

Syltetøy på REMA har økt med 10% siden mars... merker prisendring kun på varer jeg handler, resten vet jeg ikke pris på. 

Anonymkode: 3d912...c33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen varer har faktisk økt 50 % eller nesten.  En matvare jeg kjøper ofte gikk ifra ca 12,50 til 25 kr. Er stor forskjell som merkes. Er ikke den eneste som fikk helt sjokk. Noen priser har ikke forandret seg, mens andre raste opp. 

nonymkode: 1cf9d...52d

Jeg viser deg en link som bekrefter at prisene er gått ned. Du kontrer med at noen har økt 50% og andre ikke forandrer seg.

Hvilke av disse 2 tingene tror du stemmer? SSB sine tall eller din påstand?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket så mye til økte priser, men så handler jeg masse mat og husholdningsprodukter på tilbud. Vil tro vi har nogenlunde samme budsjett på mat som tidligere.

Anonymkode: 454d3...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prisene har økt MYE, gjør meg faktisk irritert at de bare kan sette opp priser som de vil, lite utvalg er det og pluss priskriger og reklame hele veien, blir nesten sliten av det.

Går kun etter tilbud og handler faktisk gårsdagens fra Meny,👍🏅 sterke reduserte priser selv om det er en dyr butikk. Veldig LEI av OBS, kIWI OG REMA🤢😖

Anonymkode: 44f4b...bce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Prisene har økt MYE, gjør meg faktisk irritert at de bare kan sette opp priser som de vil, lite utvalg er det og pluss priskriger og reklame hele veien, blir nesten sliten av det.

Går kun etter tilbud og handler faktisk gårsdagens fra Meny,👍🏅 sterke reduserte priser selv om det er en dyr butikk. Veldig LEI av OBS, kIWI OG REMA🤢😖

Du kan jo prøve å dyrke maten selv så få du se hvor mye arbeid det er med det du helst ikke skal betale noe for.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er blitt ekstremt dyrt. Nå koster brødet jeg kjøper 56 kr! Det er sinnsykt! Kunne virkelig ønske jeg hadde mulighet til å bake selv, hadde spart enorme summer på det... Og så kunne jeg ønske at staten sluttet å sponse enkeltindivider med Grunnstønad, og heller gikk over til samme ordning som svenskene har. Kun fordi jeg fikk dårlige råd fra min fastlege for mange år siden og ble anbefalt å kutte ut gluten før gastroskopi, så får ikke jeg den samme stønaden som alle andre med Cøliaki får, det er skikkelig urettferdig. 

Anonymkode: 9e266...4b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er blitt ekstremt dyrt. Nå koster brødet jeg kjøper 56 kr! Det er sinnsykt! Kunne virkelig ønske jeg hadde mulighet til å bake selv, hadde spart enorme summer på det... Og så kunne jeg ønske at staten sluttet å sponse enkeltindivider med Grunnstønad, og heller gikk over til samme ordning som svenskene har. Kun fordi jeg fikk dårlige råd fra min fastlege for mange år siden og ble anbefalt å kutte ut gluten før gastroskopi, så får ikke jeg den samme stønaden som alle andre med Cøliaki får, det er skikkelig urettferdig. 

Hvorfor kan du ikke bake dine egne brød selv?

Anonymkode: 31818...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bake dine egne brød selv?

Anonymkode: 31818...309

Fordi jeg er funksjonshemmet og ikke har nok timer med BPA. Hadde fler timer med BPA før og pleide alltid å bake eget brød, men nå har ikke kommunen råd lenger fordi de heller bruker pengene på Sydenreiser og julebord for de ansatte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som forklart og dokumentert tidligere i tråden, er prisene gått ned siste året. At du mener de har gått opp, forandrer ikke fakta.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kan jo prøve å dyrke maten selv så få du se hvor mye arbeid det er med det du helst ikke skal betale noe for.

Er klar over det, men de kan dra det laaangt og gjøre som de vil, ingen som stopper de-og det er ikke etisk riktig det heller. Leste om et skjult samarbeid mellom de, om det korrekt vet jeg ikke

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...