AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Men jeg vurderer å trekke saken.. eksmannen min voldtok meg jevnlig. 2-4 ganger per uke. Det var ikke voldelig voldtekt, men han hadde sex med meg mens jeg sov. Jeg sa flere ganger at jeg ikke ønsket dette. Til slutt fikk jeg nok, kastet han på dør og søkte om separasjon. Dette er to måneder siden nå. Jeg valgte å anmelde voldtektene. Fikk en bistandsadvokat og avhøret skal være til uken. Men hva er vitsen? Voldtektsofre blir jo sjeldent trodd, med mindre man har håndfaste bevis. Jeg tror ikke at jeg orker å gå gjennom avhør osv, bare for at alt skal bli henlagt. Noen som har vært gjennom dette? Hvor det egentlig ikke er noen konkrete bevis? når jeg våknet av at han hadde sex med meg, så prøvde jeg ofte å dytte han av meg, men han tvang seg til å gjøre seg ferdig. Anonymkode: 6443a...6e0
Trolltunge Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Det han gjorde var galt, og uansett hvordan det går har du markert hvor galt det er, og forhåpentligvis forhindret at han gjør det samme mot andre kvinner. Takk for det! Om flere av oss kvinner var tøffere angående å anmelde ville færre av oss utsettes for slikt. Det du gjorde har mening, selv om du akkurat nå føler det meningsløst. Snakk med advokat og politiet, og la dem råde deg. ❤ Det er bra du anmeldte dette. Takk for at du var så klok og sterk! 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Trolltunge skrev (31 minutter siden): Det han gjorde var galt, og uansett hvordan det går har du markert hvor galt det er, og forhåpentligvis forhindret at han gjør det samme mot andre kvinner. Takk for det! Om flere av oss kvinner var tøffere angående å anmelde ville færre av oss utsettes for slikt. Det du gjorde har mening, selv om du akkurat nå føler det meningsløst. Snakk med advokat og politiet, og la dem råde deg. ❤ Det er bra du anmeldte dette. Takk for at du var så klok og sterk! Takk for gode ord! Men.... jeg er redd jeg trekker anmeldelsen. Jeg er så redd for at jeg ikke skal bli trodd. Det er kun ord mot ord. Alle vet jo at i slike saker blir det bare henleggelse, med mindre han innrømmer det, men det tviler jeg jo på. Anonymkode: 6443a...6e0
Trolltunge Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for gode ord! Men.... jeg er redd jeg trekker anmeldelsen. Jeg er så redd for at jeg ikke skal bli trodd. Det er kun ord mot ord. Alle vet jo at i slike saker blir det bare henleggelse, med mindre han innrømmer det, men det tviler jeg jo på. Anonymkode: 6443a...6e0 Opplever du at politiet og advokat tror på deg? Om han ikke blir dømt betyr det ikke at du ikke blir trodd, men at saken ikke er sterk nok til å kunne gi en dom på det. Tvilen skal komme tiltalte til gode. Det er en del av vår rettssikkerhet. Slike saker er likevel viktig, og de som er innvolvert vet at det oftest ikke er beviser i saker som dette. Du kan oppleve at han ikke blir juridisk dømt, for så at han blir pålagt å betale voldsoffererstatning, om du krever det. Der er kravene til bevis lavere, og veldig mange opplever å få oppreisning i det å vite at de er blitt trodd gjennom slikt utfall, selv om det er vanskelig å få dom i rettsaken. Etter det jeg har hørt har fokus på hvor urimelig vanskelig det er å få noen dømt for overgrep medført at det nå vektlegges å ta slike saker veldig seriøst. 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Trolltunge skrev (14 timer siden): Opplever du at politiet og advokat tror på deg? Om han ikke blir dømt betyr det ikke at du ikke blir trodd, men at saken ikke er sterk nok til å kunne gi en dom på det. Tvilen skal komme tiltalte til gode. Det er en del av vår rettssikkerhet. Slike saker er likevel viktig, og de som er innvolvert vet at det oftest ikke er beviser i saker som dette. Du kan oppleve at han ikke blir juridisk dømt, for så at han blir pålagt å betale voldsoffererstatning, om du krever det. Der er kravene til bevis lavere, og veldig mange opplever å få oppreisning i det å vite at de er blitt trodd gjennom slikt utfall, selv om det er vanskelig å få dom i rettsaken. Etter det jeg har hørt har fokus på hvor urimelig vanskelig det er å få noen dømt for overgrep medført at det nå vektlegges å ta slike saker veldig seriøst. Jeg har ikke snakket mye med politiet enda, kun advokaten. Hun tror på meg, men det er jo «jobben hennes». Huff.. jeg har helt angst for dette. Jeg sover ikke om nettene og gruer meg så inni ...ja.... har lyst til å avlyse hele greia.. men tusen takk for fine svar ❤️ Anonymkode: 6443a...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke snakket mye med politiet enda, kun advokaten. Hun tror på meg, men det er jo «jobben hennes». Huff.. jeg har helt angst for dette. Jeg sover ikke om nettene og gruer meg så inni ...ja.... har lyst til å avlyse hele greia.. men tusen takk for fine svar ❤️ Anonymkode: 6443a...6e0 Skjønner deg veldig godt ❤ Har ingen råd. Lykke til. Anonymkode: b78b9...8f7
Tulling Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Du har angst nå, og du er ikke alene. Mitt inntrykk er at mange ikke takler det der og da, og angrer senere når de har kommet seg til hektene at de ikke var sterke nok da det gjaldt. Å gå videre er også legitimt. Her har han mishandlet deg over en lengre periode. Er det rett at han skal få gå videre i livet som at ingenting har hendt ? 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Mitt forslag TS er at du ser hvordan det går i avhør. Jeg må si meg enig med @Trolltunge sitt innlegg: det er flott at du har anmeldt dette. Å tvinge seg på partneren sin og tvinge seg til gjennomføring er et seksuelt overgrep og det er godt at noen tør anmelde. Du har min dypeste medfølelse i hvordan du føler nå, jeg håper at du ikke trekker anmeldelsen men gjennomfører avhørene slik at du vet mer om situasjonen. Husk også at det er forskjell på at voldtektsofferet blir trodd og at voldtektsmannen blir dømt. Det at voldtektsmannen ikke blir dømt er ikke det samme som at en voldtekt ikke har funnet sted.
Mt3 Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 Jo om han ikke innrømmer/røper noe selv under sitt avhør så vil han nok ikke bli dømt, men han vil jo da forhåpentligvis skjønne at dette er noe som ikke er akseptabel oppførsel. Eller om han gjør dette mot neste dame og hun anmelder så vil hennes sak stå mye sterkere. Så for alle andre damer og deg selv så håper jeg du gjennomfører avhøret og står løpet ut. Skal vi få slutt på dette med at andre tar seg til rette seksuelt så må de som kan sette ned foten og statuere ett eksempel, selv om det desverre ofte ikke finnes nok bevis til en fellende dom. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Takk for fine svar, men dette tar på hele livet mitt. Jeg klarer ikke gå på jobb, sover ikke om nettene, og jeg har oppriktig angst. Det virker så mye enklere og bare avlyse alt sammen. Om han ikke blir domfelt, så tror jeg ikke at min anmeldese vil virke avskrekkende på han. For i følge han har han absolutt ikke gjort noe galt. Jeg er så usikker på meg selv i denne situasjonen, og det er veldig ulikt meg.... Anonymkode: 6443a...6e0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 Snakker av erfaring. Politiet vil mest sannsynlig henlegge saken. Anonymkode: 8822a...563 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snakker av erfaring. Politiet vil mest sannsynlig henlegge saken. Anonymkode: 8822a...563 Akkurat det jeg er redd for ja. Hvorfor gå gjennom hele det helvetet, for så å ende med en henleggelse? Anonymkode: 6443a...6e0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat det jeg er redd for ja. Hvorfor gå gjennom hele det helvetet, for så å ende med en henleggelse? Anonymkode: 6443a...6e0 Det skal foreligge beviser som over enhver tvil viser at vedkommende er skyldig for at vedkommende blir dømt. Det er min erfaring. Anonymkode: 8822a...563
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Akkurat det jeg er redd for ja. Hvorfor gå gjennom hele det helvetet, for så å ende med en henleggelse? Anonymkode: 6443a...6e0 En grunn kunne jo være at det blir lettere å få dømt han for senere forhold. Det er ikke sikkert at avhøret blir et helvete? Du gruer deg og har angst nå. Men de fleste som jobber i politiet er ordentlige folk har hørt mange liknende historier før og de har ikke noe ønske om å gjøre en vanskelig situasjon verre for deg. Anonymkode: a79b2...c97 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En grunn kunne jo være at det blir lettere å få dømt han for senere forhold. Det er ikke sikkert at avhøret blir et helvete? Du gruer deg og har angst nå. Men de fleste som jobber i politiet er ordentlige folk har hørt mange liknende historier før og de har ikke noe ønske om å gjøre en vanskelig situasjon verre for deg. Anonymkode: a79b2...c97 Det er min erfaring, men det er ikke alle politifolk som er det dessverre. Anonymkode: 8822a...563
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er min erfaring, men det er ikke alle politifolk som er det dessverre. Anonymkode: 8822a...563 Og derfor skriver jeg de fleste? Anonymkode: a79b2...c97
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #17 Skrevet 11. april 2021 Jeg har vært i en lignende situasjon. Opplevde det som at politiet trodde på meg, selv om de er veldig drillet på at de ikke skal ta parti. Grudde meg veldig på forhånd, men det føltes som en lettelse i etterkant. Som en tung bør som hadde ligget på skuldrene mine i årevis ble løftet vekk. Saken ble henlagt fordi bevisene ikke var sterke nok. Det er helt OK - men dersom flere anmelder, tror jeg at det blir tatt ut tiltale. Tviler dessverre ikke på at flere damer har opplevd overgrep fra samme person, men veldig få anmelder. Og dermed kan slike overgripere bare fortsette og fortsette... Det har vært bra for psyken min å plassere ansvaret over på ham, og gi politiet en mulighet til å følge opp saken. Sier ikke at det kommer til å føles slik for deg, men jeg kjenner meg igjen i tankekjøret ditt. Slik hadde jeg det også før politiavhøret 😊 Anonymkode: c4659...d90
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 Jeg har også vært i en lignende situasjon med eksen min. Jeg følte jeg ble trodd på under avhør, selv om det var tøft å måtte fortelle det samme om- og om igjen, og få så mange detaljerte spørsmål om voldtektene. Samtidig så var dette er viktig steg for meg for å komme meg videre! Saken ble henlagt på grunn av manglende bevis, men forhåpentligvis har dette skremt han vekk fra å gjøre dette mot noen andre - og hvis han gjør det og jenta anmelder, har hun en sterkere sak. Lykke til, det blir bedre❤️ Du er sterkere enn du tror. Anonymkode: 61f62...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå