Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg er 9 uker på vei med 2. barn. Sist jeg var gravid var det ikke noe råd om å ikke spise mer enn 1g ingefær, derfor tenkte jeg ikke dette var et råd nå. 
Til poenget: jeg og samboer lagde en suppe hvor vi har puttet i en god mengde fersk ingefær.. ca rundt 50g, kan være litt mer og kan være litt mindre. Uansett så spiste jeg 1 skål av denne suppen, også leser jeg senere at mengder over 1g kan bidra til abort og misdannelser. Nå kjenner jeg meg kjempestresset, da jeg helt sikkert har spist over anbefalt mengde. 
noen som kan komme med noen beroligende ord? 

Anonymkode: 45e2e...f21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ante ikke at det fantes noe maks på ingefær?? Da jeg var gravid gikk jeg rundt med glasset med ingefær i vesken og munchet hele dagen. 😂 

Ungen er frisk som en fisk, fem år senere. 

Anonymkode: ebb67...767

AnonymBruker
Skrevet

Må være fryktelig slitsom å tenke så mye.

hva står på nett, joda man kan bruke ingefær i mat, om du har 1 gram ingefær i suppa å spiser 1 skål så har du jo ikke  spist 1 g ingefær...

kosttilskudd og shot er det man skal unngå, men sykehus bruker fortsatt kosttilskudd som behandling mot kvalme.

bare til å ro helt ned

Anonymkode: ea184...b1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hva står på nett, joda man kan bruke ingefær i mat, om du har 1 gram ingefær i suppa å spiser 1 skål så har du jo ikke  spist 1 g ingefær...

kosttilskudd og shot er det man skal unngå, men sykehus bruker fortsatt kosttilskudd som behandling mot kvalme.

bare til å ro helt ned

Jeg har jo ikke hatt 1g ingefær i suppa, men ca. 50g i hele suppa. Derfor jeg stresser litt

Anonymkode: 45e2e...f21

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ble nå flere ting de fraråder. Jeg synes hele greie begynner å bli latterlig. Snart kan man ikke spise noe... 

Anonymkode: a292e...818

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ante ingenting om dette da jeg gikk gravid i 2018 og spiste mye ingefær da uten at det skjedde noen skade. I tillegg så klarer jeg ikke finne noe annet enn at man skal unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær, det står ingenting om at man ikke kan spise ingefær i maten. Så jeg ville tatt det helt med ro. 

Anonymkode: 776c8...b47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over ett tips om å ta en fersk stump med ingefær i kjøleskapet som man kunne ta en bit av ved kvalme. Den måtte være pakket fint da. Så kanskje ikke noe krise med suppa :) 

Anonymkode: 3c605...9b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

bare til å ro helt ned

Fryktelig slitsomt å tenke så mye...?? 
du mener fryktelig slitsomt for gravide å følge myndighetenes kostholdsråd som er basert på forskning? Joggu sa jeg smør. 

Anonymkode: 29b85...ad6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok noen måneder før jeg fikk med meg dette....lagde shot med ingefær, eple og sitron daglig en periode. Og ikke liten shot, mer en halvliter fordi det er så godt! Sluttet når jeg leste det om ingefær og graviditet! 

Ca 4 år siden, frisk som en fisk! 

Anonymkode: 9e15a...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...