Gjest Optimo Skrevet 28. april 2021 #101 Skrevet 28. april 2021 Lampe1 skrev (10 minutter siden): Du hadde sikkert godt av å kommet deg ut av din egen lille boble. Og du hadde sikkert hatt godt av å bli kjent med noen muslimer. Som overraskende nok ikke er "morderiske seksualpredatorer" eller hva det var SIAN kalte dem. Men. Jeg trekker meg ut her. Folk som syns SIAN snakker fornuft er så langt ute i grøfta på høyresiden at jeg gidder ikke.
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #102 Skrevet 28. april 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Her et problemey at man omtaler en gruppe med diverse n3gative egenskaper iten å ha belegg for det, eller at tilhørigheten til islam er årsaken. Omtaler man dette som overrepresentasjon, som faktisk forekommer, er det ikke hatytringer. Man har jo faktisk god statistisk belegg for det. Islam har et bestemt kvinnesyn, som også henger sammen med arabisk kultur. I et sånt kvinnesyn er norske jenter billige og tøsete da de ikke dekker håret, ikke kler seg anstendig utifra islam, og ofte kan ha en fremtoning og væremåte som kan oppfattes flørtende og erotisk ladd. Og da er det endel muslimer som ikke klarer å holde fingrene av fatet og voldtar jenter de anser som billige «luddere». Hvis man er rasist for å se denne sammenhengen mellom kultur, religion og adferd, da er jeg rasist. Store deler av norsk befolkning likeså.
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #103 Skrevet 28. april 2021 Guile skrev (2 minutter siden): Og du hadde sikkert hatt godt av å bli kjent med noen muslimer. Som overraskende nok ikke er "morderiske seksualpredatorer" eller hva det var SIAN kalte dem. Men. Jeg trekker meg ut her. Folk som syns SIAN snakker fornuft er så langt ute i grøfta på høyresiden at jeg gidder ikke. De trenger ikke snakke fornuft. Selv synes jeg de overdriver og sprer en paranoid frykt som ikke er sunn. Det betyr ikke at alle muslimer er bra mennesker, eller at innvandring er bra for Norge. Og det betyr ikke at pøbler har rett til å angripe SIAN med vold og skape et helvete på gata.
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #104 Skrevet 28. april 2021 Guile skrev (4 minutter siden): Og du hadde sikkert hatt godt av å bli kjent med noen muslimer. Som overraskende nok ikke er "morderiske seksualpredatorer" eller hva det var SIAN kalte dem. Men. Jeg trekker meg ut her. Folk som syns SIAN snakker fornuft er så langt ute i grøfta på høyresiden at jeg gidder ikke. Jeg har både kjent og samarbeidet med muslimer i mitt liv. Jeg liker likevel ikke religionen. Det handler om verdisyn. De antinorske holdningene dine er dessverre utbredt på deler av venstresiden.
PetterKanin Skrevet 28. april 2021 #105 Skrevet 28. april 2021 Lampe1 skrev (3 minutter siden): Man har jo faktisk god statistisk belegg for det. Islam har et bestemt kvinnesyn, som også henger sammen med arabisk kultur. I et sånt kvinnesyn er norske jenter billige og tøsete da de ikke dekker håret, ikke kler seg anstendig utifra islam, og ofte kan ha en fremtoning og væremåte som kan oppfattes flørtende og erotisk ladd. Og da er det endel muslimer som ikke klarer å holde fingrene av fatet og voldtar jenter de anser som billige «luddere». Hvis man er rasist for å se denne sammenhengen mellom kultur, religion og adferd, da er jeg rasist. Store deler av norsk befolkning likeså. At man har belegg for det betyr ikke at det er lovlig å uttale det. Da må man være mer presis. Diskusjonen om det bør være lovlig er en annen skål.
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #106 Skrevet 28. april 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): At man har belegg for det betyr ikke at det er lovlig å uttale det. Da må man være mer presis. Diskusjonen om det bør være lovlig er en annen skål. Nei vel, men da får SIAN og andre bære byrden med å komme med ulovlige uttalelser da. Min egen mening er ulovlig, men det vil ikke hindre meg i å ha den.
Gjest Lampe1 Skrevet 30. mai 2021 #107 Skrevet 30. mai 2021 byråkrati skrev (På 15.4.2021 den 16.26): Alltid morsomt når noen mener at stor reaksjon på noe betyr at de overreagerer. Om seriemordere protesterte og mente dreping burde være lovlig, så ville vold mot den demonstrasjonen bety at seriemorderene var mer logisk, rasjonelle og hadde mer rett i det de sa. Selvsagt reagerer mennesker sterkt på andre mennesker som er irrasjonelle og som kan skape stor skade med meningene deres. Det er mennesklig. Jeg tenker at i noen tilfeller hadde sinne hjulpet mer enn passiv akseptering. Du ser hvor fucka tilstandene er i USA mtp politi, dreping og manglende helsehjelp. Sinne der hadde nok hjulpet de mer enn at de sitter hjemme og diskuterer rasjonelt hvorfor det er et problem. Sinne kan noen ganger være en ressurs. Å oppføre seg som sinte bavianer bidrar ikke til et bedre samfunn. Uansett hva saken gjelder. Skadelige meninger er det mange av. De som forsvarer slike voldelige opptøyer hadde nok revurdert sitt syn om det var deres meninger som var «feil» i opprørernes øyne.
Fru Solsikke Skrevet 31. mai 2021 #108 Skrevet 31. mai 2021 Heartsweet skrev (På 12.4.2021 den 15.41): Utrolig trist at SIAN I det heletatt for lov til og demonstrere, da de demonstrerer for og provosere. Og nå I disse dager er det vel ikke lov og demonstrere? De burde gi SIAN bot for og ikke følge nasjonale retningslinjer også. Folk må tåle å bli provosert uten å klikke bananas. Det er en av grunnsteinene for å kunne leve i et fritt og fredelig samfunn. Man kan velge å bare ignorere SIAN. Man kan ikke velge å ikke bli utsatt for vold. Det er idiotene som går til angrep på SIAN her som er problemet. Hadde de latt være hadde man knapt lagt merke til SIAN. Det er idiotene som går til angrep på en fredlig demonstrasjon som man burde bøtelegge, fengsle og kritisere. Å oppmuntre til så lav impulskontroll som disse virker å ha med å skylde på SIAN er farlig. Da får de bare flere unnskyldninger til å begå grovere og grovere vold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå