Klossmajor Skrevet 15. april 2021 #81 Skrevet 15. april 2021 Khadira skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i at man ikke trenger utføre voldshandlinger, og jeg synes det er trist at noen lot seg tirre nok til å gjøre ting som ikke er greit, for det var slik jeg ser det akkurat det SIAN ønsket. De oppnådde det de ville. Det jeg uansett synes man bør stille spørsmålstegn ved, er hvorfor det å brenne Koranen er måten SIAN velger å uttrykke seg på. Jeg tviler på at de har så veldig mange andre strenger å spille på.
Gjest byråkrati Skrevet 15. april 2021 #82 Skrevet 15. april 2021 Alltid morsomt når noen mener at stor reaksjon på noe betyr at de overreagerer. Om seriemordere protesterte og mente dreping burde være lovlig, så ville vold mot den demonstrasjonen bety at seriemorderene var mer logisk, rasjonelle og hadde mer rett i det de sa. Selvsagt reagerer mennesker sterkt på andre mennesker som er irrasjonelle og som kan skape stor skade med meningene deres. Det er mennesklig. Jeg tenker at i noen tilfeller hadde sinne hjulpet mer enn passiv akseptering. Du ser hvor fucka tilstandene er i USA mtp politi, dreping og manglende helsehjelp. Sinne der hadde nok hjulpet de mer enn at de sitter hjemme og diskuterer rasjonelt hvorfor det er et problem. Sinne kan noen ganger være en ressurs.
PetterKanin Skrevet 15. april 2021 #83 Skrevet 15. april 2021 Khadira skrev (37 minutter siden): Jeg er enig i at man ikke trenger utføre voldshandlinger, og jeg synes det er trist at noen lot seg tirre nok til å gjøre ting som ikke er greit, for det var slik jeg ser det akkurat det SIAN ønsket. De oppnådde det de ville. Det jeg uansett synes man bør stille spørsmålstegn ved, er hvorfor det å brenne Koranen er måten SIAN velger å uttrykke seg på. At de brenner koranen for å fremprovosere reaksjoner fremstår som åpenbart. Da er det mildt sagt jævlig dumt å bekrefte det med den type oppførsel. Det er nå en gang sånn at ytringer som er provoserende fortsatt er lovlige. 2
Madame Butterfly Skrevet 15. april 2021 #84 Skrevet 15. april 2021 Den manglende oppslutning rundt ytringsfrihet, ikke bare provoserer meg, men skremmer meg. At folk sa “Je Suis Charlie 🇫🇷“ stakk ikke så dypt, eller mulig det er frykten for represalier? Scary Shit. 3
Drizzt Skrevet 24. april 2021 Forfatter #85 Skrevet 24. april 2021 Man kan lese i media at dagens SIAN demonstrasjon i Sandvika gikk relativt rolig for seg og iallefall roligere enn demonstrasjonen i Drammen. 8-10 stk skapte rabalder, 6 stk ble anmeldt, men ellers ytret alle seg på lovlig vis. Kanskje hjalp det at moskeene ble representert med folk som kunne roe ned demonstrantene? Men likevel mener jeg at det mest effektive er å ikke dukke opp i det hele tatt. Uansett gis det større oppmerksomhet til SIAN ved å dukke opp på demonstrasjonen. Men politiet var bedre forberedt. En venninne fra Bærum hadde fått SMS fra politiet med oppfordring til alle foreldre om å prate med sine ungdommer i forkant av demonstrasjonen slik at man unngår ulovlige handlinger. Det var ikke dumt, det. 3
Gjest Optimo Skrevet 24. april 2021 #86 Skrevet 24. april 2021 (endret) PetterKanin skrev (På 15.4.2021 den 16.34): Det er nå en gang sånn at ytringer som er provoserende fortsatt er lovlige Lurer på om noen anmelder disse markeringene til SIAN, slik at politiet kan sette av tid til å gå gjennom materialet i etterkant? SIAN har vært dømt før, og jeg tviler på at de hele tiden holder seg på rett side av loven under disse talene også. Særlig hun Anna Bråten, hun virker ikke stabil i det hele tatt. Skjønner at politiet på stedet ikke kan ta stilling til hva som blir sagt der og da (med mindre det er helt åpenlyst oppfordring til vold eller noe sånt), men det kunne sikkert vært gitt reaksjoner i ettertid... Endret 24. april 2021 av Guile
Madame Butterfly Skrevet 25. april 2021 #87 Skrevet 25. april 2021 5 hours ago, Guile said: Lurer på om noen anmelder disse markeringene til SIAN, slik at politiet kan sette av tid til å gå gjennom materialet i etterkant? SIAN har vært dømt før, og jeg tviler på at de hele tiden holder seg på rett side av loven under disse talene også. Særlig hun Anna Bråten, hun virker ikke stabil i det hele tatt. Skjønner at politiet på stedet ikke kan ta stilling til hva som blir sagt der og da (med mindre det er helt åpenlyst oppfordring til vold eller noe sånt), men det kunne sikkert vært gitt reaksjoner i ettertid... Det skjer mange kriminelle handlinger hver dag, politiet kan ikke slå ned på alt, de må prioritere sine ressurser. Jeg håper virkelig ikke at de sitter å går gjennom videomateriale av taler og appeller om de fine juridiske finesser, om noen kan ha ytret seg ulovlig. Jeg snakker ikke om direkte oppfordring til vold som politiet på stedet fint kan ta stilling til. Det er ikke akseptabel bruk av ressurser, det finnes en mengde kriminelle handlinger, volds, vinnings og sedelighetssaker som aldri en gang blir skikkelig etterforsket. 3
Gjest Optimo Skrevet 25. april 2021 #88 Skrevet 25. april 2021 Madame Butterfly skrev (3 timer siden): Det skjer mange kriminelle handlinger hver dag, politiet kan ikke slå ned på alt, de må prioritere sine ressurser. Jeg håper virkelig ikke at de sitter å går gjennom videomateriale av taler og appeller om de fine juridiske finesser, om noen kan ha ytret seg ulovlig. Jeg snakker ikke om direkte oppfordring til vold som politiet på stedet fint kan ta stilling til. Det er ikke akseptabel bruk av ressurser, det finnes en mengde kriminelle handlinger, volds, vinnings og sedelighetssaker som aldri en gang blir skikkelig etterforsket. Hvis vi faktisk har en gjeng som reiser rundt i landet og sprer lovstridige, hatefulle ytringer igjen og igjen og igjen så jo, da håper jeg politiet tar seg tid til å vurdere det.
Madame Butterfly Skrevet 25. april 2021 #89 Skrevet 25. april 2021 (endret) 3 hours ago, Guile said: Hvis vi faktisk har en gjeng som reiser rundt i landet og sprer lovstridige, hatefulle ytringer igjen og igjen og igjen så jo, da håper jeg politiet tar seg tid til å vurdere det. Vel, de har vel blitt frikjent i etterkant også. Så det er tydeligvis ikke noe de gjør hver over hele landet. Dette uten at jeg vet når de har gått over streken, og når de har holdt seg innenfor. Har aldri vært på deres samlinger, og vet lite om dem. Bortsett fra hva jeg tilfeldigvis kommer over i pressen. Tenker politiet blr prioritere, og da bør vold- og sedelighetsforbrytelser, stå først på lista. Jeg har lest og hørt om slike saker bli lagt bort av kapasitetshensyn. Det er ikke bra. Endret 25. april 2021 av Madame Butterfly 2
Honey Dew Skrevet 26. april 2021 #90 Skrevet 26. april 2021 Fordi de ikke tåler at andre er uenige med dem. 2
Gjest Lampe1 Skrevet 27. april 2021 #91 Skrevet 27. april 2021 Drizzt skrev (På 10.4.2021 den 18.11): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln78Ex/politiet-bekymret-for-mindreaarige-motdemonstranter-mot-sian Igjen ser vi samme fenomen. Voldelige motdemonstranter som tar over en fredelig demonstrasjon. Hvorfor klarer de ikke motdemonstrere og vise sin mening på en voksen, sivilisert og ikke-voldelig måte? Er det ikke på tide at politiet slutter å bekymre seg og begynner å straffe pøblene med fengsel og foreldrene med saftige bøter? Hvor er foreldrene til disse mindreårige pøblene? Hadde mine unger gjort seg skyldig i dette, ville det fått veldig alvorlige konsekvenser for dem på hjemmeplan. Disse pøblene hører hjemme i fengsel. Unge fanatikere uten sperrer.
Gjest Lampe1 Skrevet 27. april 2021 #92 Skrevet 27. april 2021 Guile skrev (På 25.4.2021 den 9.55): Hvis vi faktisk har en gjeng som reiser rundt i landet og sprer lovstridige, hatefulle ytringer igjen og igjen og igjen så jo, da håper jeg politiet tar seg tid til å vurdere det. Hva er lovstridig med deres ytringer da?
Gjest Lampe1 Skrevet 27. april 2021 #93 Skrevet 27. april 2021 Guile skrev (På 25.4.2021 den 0.22): Lurer på om noen anmelder disse markeringene til SIAN, slik at politiet kan sette av tid til å gå gjennom materialet i etterkant? SIAN har vært dømt før, og jeg tviler på at de hele tiden holder seg på rett side av loven under disse talene også. Særlig hun Anna Bråten, hun virker ikke stabil i det hele tatt. Skjønner at politiet på stedet ikke kan ta stilling til hva som blir sagt der og da (med mindre det er helt åpenlyst oppfordring til vold eller noe sånt), men det kunne sikkert vært gitt reaksjoner i ettertid... Det er jo de muslimske pøblene på disse markeringene som burde vært anmeldt. At nordmenn ikke skal få uttale sin mening om islam på norsk jord er høl i hodet.
Gjest Lampe1 Skrevet 27. april 2021 #94 Skrevet 27. april 2021 Madame Butterfly skrev (På 16.4.2021 den 0.23): Den manglende oppslutning rundt ytringsfrihet, ikke bare provoserer meg, men skremmer meg. At folk sa “Je Suis Charlie 🇫🇷“ stakk ikke så dypt, eller mulig det er frykten for represalier? Scary Shit. Ytringsfrihet og hardcore islam er litt som olje og vann. Man kan riste og riste, men det blandes ikke.
Gjest Optimo Skrevet 28. april 2021 #95 Skrevet 28. april 2021 Lampe1 skrev (10 timer siden): Hva er lovstridig med deres ytringer da? https://www.aftenposten.no/norge/i/opxyba/sian-leder-doemt-til-betinget-fengsel-for-hatytringer
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #96 Skrevet 28. april 2021 Guile skrev (27 minutter siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/opxyba/sian-leder-doemt-til-betinget-fengsel-for-hatytringer Da er sannheten lovstridig da. Greit å vite.
Gjest Optimo Skrevet 28. april 2021 #97 Skrevet 28. april 2021 Lampe1 skrev (11 minutter siden): Da er sannheten lovstridig da. Greit å vite. Sannhet du liksom. 🤮
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #98 Skrevet 28. april 2021 Guile skrev (10 minutter siden): Sannhet du liksom. 🤮 Du hadde sikkert godt av å kommet deg ut av din egen lille boble. Selv om SIAN overdriver og har en paranoid holdning, er muslimer skyldige i svært mye voldtekt. Mange har dårlige holdninger.
Gjest Lampe1 Skrevet 28. april 2021 #99 Skrevet 28. april 2021 Guile skrev (På 25.4.2021 den 0.22): Lurer på om noen anmelder disse markeringene til SIAN, slik at politiet kan sette av tid til å gå gjennom materialet i etterkant? SIAN har vært dømt før, og jeg tviler på at de hele tiden holder seg på rett side av loven under disse talene også. Særlig hun Anna Bråten, hun virker ikke stabil i det hele tatt. Skjønner at politiet på stedet ikke kan ta stilling til hva som blir sagt der og da (med mindre det er helt åpenlyst oppfordring til vold eller noe sånt), men det kunne sikkert vært gitt reaksjoner i ettertid... SIAN har spredt «islamkritikk» i noen få år. Islam har spredt «vantro-kritikk» i 1400 år. Hvor din sympati ligger er klar, når du mener førstnevnte er et kjempeproblem, men gir blaffen i sistnevnte.
PetterKanin Skrevet 28. april 2021 #100 Skrevet 28. april 2021 Lampe1 skrev (28 minutter siden): Da er sannheten lovstridig da. Greit å vite. Her et problemey at man omtaler en gruppe med diverse n3gative egenskaper iten å ha belegg for det, eller at tilhørigheten til islam er årsaken. Omtaler man dette som overrepresentasjon, som faktisk forekommer, er det ikke hatytringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå