Drizzt Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln78Ex/politiet-bekymret-for-mindreaarige-motdemonstranter-mot-sian Igjen ser vi samme fenomen. Voldelige motdemonstranter som tar over en fredelig demonstrasjon. Hvorfor klarer de ikke motdemonstrere og vise sin mening på en voksen, sivilisert og ikke-voldelig måte? Er det ikke på tide at politiet slutter å bekymre seg og begynner å straffe pøblene med fengsel og foreldrene med saftige bøter? Hvor er foreldrene til disse mindreårige pøblene? Hadde mine unger gjort seg skyldig i dette, ville det fått veldig alvorlige konsekvenser for dem på hjemmeplan. 38
Gjest Villfisker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 (endret) Fordi rasismekortet ikke biter på SIAN, og ingen andre tør å si det de sier. Så da tyr motdemonstrantene til vold. Endret 10. april 2021 av Villfisker
Bie-damen Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Fordi det er voldelige muslimer det er snakk om.. 37
norw Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Jeg ville vært så utrolig skuffet og flau om dette var mine unger. Frykter dessverre at disse slipper veldig billig unna. Jeg tenker solid samfunnstjeneste, kanskje en bot på 10-20k og at man varsler barnevernet, men har ikke den helt store troen på at man reagerer skikkelig. 24
Bli medlem Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 (endret) Drizzt skrev (9 minutter siden): Hvor er foreldrene til disse mindreårige pøblene? Hadde mine unger gjort seg skyldig i dette, ville det fått veldig alvorlige konsekvenser for dem på hjemmeplan. Du spør fordi du tror andre tenker som deg. Det gjør de ikke. Den samme feilen gjør politiet når de tror "foreldrene vi bli sjokkert". I disse miljøene er foreldre tvert i mot stolte over at ungen er ute og forsvarer islam. Og familien og slekta får honnør fra resten av miljøet for at de står opp for det de tror på. Endret 10. april 2021 av Bli medlem 32
Klossmajor Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Bli medlem skrev (42 minutter siden): Du spør fordi du tror andre tenker som deg. Det gjør de ikke. Den samme feilen gjør politiet når de tror "foreldrene vi bli sjokkert". I disse miljøene er foreldre tvert i mot stolte over at ungen er ute og forsvarer islam. Og familien og slekta får honnør fra resten av miljøet for at de står opp for det de tror på. Ifølge hva som har stått i aviser ble mange skamfulle da politiet troppet opp på dørene deres hjemme for å overrekke bøter på mange tusen kroner for voldsutøvelse mot SIAN da de holdt demonstrasjon på Mortensrud. 7
Brunello Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Fordi de fleste ikke gidder å demonstrere. Det er stort sett ytterkantene som går i demonstrasjoner, og de er på begge sider preget av virkelighetsfjerne folk som tyr til alle midler. 13
Drizzt Skrevet 10. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2021 Jeg må si meg enig med det meste som dere skrev. Jeg mistenker også at foreldrene i liten grad bryr seg eller er motivert å gjøre det som trengs for at ungene deres slutter med volden. Ja, man ser på mange bilder at en stor del har ikke-norsk utseende, da heller Midt-Østen opprinnelse. Det er nærliggende å tro de er muslimer. Men så har man de hvite som kler seg som klovner med rar hårfarge eller rare klær og de er ikke muslimer. Trolig Blitz, Antifa og Rødt hvis jeg skal tippe. Her er politi og kanskje lovverk ikke helt ajour med problemet. Det hjelper lite å bortvise når samme personer dukker opp igjen på neste demonstrasjon og lager samme kvalme. 21
Sankt-Vinger Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 venstresiden har for lengst trykket islam til sitt bryst.. Da provoserer det selvsagt at SIAN angriper islam. SIAN luker ut det voldelige ugresset på venstresiden. 13
Gjest Lin11 Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 (endret) Fordi de fleste blir provosert når deres ideologi/overbevisning blir hånet. Typ disse menneskene som truet med å drepe en svart 6 åring. Endret 10. april 2021 av Lin11
Ramona Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Drizzt skrev (4 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln78Ex/politiet-bekymret-for-mindreaarige-motdemonstranter-mot-sian Igjen ser vi samme fenomen. Voldelige motdemonstranter som tar over en fredelig demonstrasjon. Hvorfor klarer de ikke motdemonstrere og vise sin mening på en voksen, sivilisert og ikke-voldelig måte? Er det ikke på tide at politiet slutter å bekymre seg og begynner å straffe pøblene med fengsel og foreldrene med saftige bøter? Hvor er foreldrene til disse mindreårige pøblene? Hadde mine unger gjort seg skyldig i dette, ville det fått veldig alvorlige konsekvenser for dem på hjemmeplan. Fordi de ikke er voksne, bare barn. 2
Drizzt Skrevet 11. april 2021 Forfatter #12 Skrevet 11. april 2021 Ramona skrev (9 timer siden): Fordi de ikke er voksne, bare barn. Barnehagebarn? Barneskolebarn? Er det ikke naturlig å stille forskjellige krav til barn og ungdom? De er ikke barn. De er nesten myndige. Hvor lenge skal vi unnskylde oppførselen med at de er ''barn''? Fram til de blir 18? 18
Javeljavel Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 Motdemonstrantene skyter seg selv i foten. Ikke gi SIAN et publikum! La dem stå der å prøve provosere og slenge dritt med ingen som ser på eller hører på. Ignorer dem. Bilder av brune menn som kaster stein på politibiler kommer ikke til å gjøre folk mindre redd for utlendinger 22
CAPS LOCK Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Drizzt skrev (15 timer siden): Men så har man de hvite som kler seg som klovner med rar hårfarge eller rare klær og de er ikke muslimer. Trolig Blitz, Antifa og Rødt hvis jeg skal tippe. Det er viktig å markere at man tilhører en gruppe som er moralsk overlegen resten av samfunnet 5
Apis Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 (endret) Umiddelbart tenker jeg det er påfallende mange unge menn av ikke europeisk utseende blandt motdemostrantene, kan de komme fra miljøet rundt islamnet? Endret 11. april 2021 av Apis 12
Ruspus Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 Synes dere det er rart? Det første hun sier når hun tar mikrofonen er å si at Drammen er et shit hole. 5
Drizzt Skrevet 11. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 11. april 2021 CAPS LOCK skrev (3 timer siden): Det er viktig å markere at man tilhører en gruppe som er moralsk overlegen resten av samfunnet De tror det, men de er ikke det. 4
ErGlad Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 (endret) Personlig synes jeg SIAN er helt forkastelig. Ytrehøyre er nasjonalister som hater ikke-vestlig innvandre, men hvorfor klarer de ikke å provosere hinduer og buddhister? - Det finnes tusenvis av tamiler fra Sri Lanka som er hinduer. - Det finnes tusenvis av buddhister fra Thailand. Ingen som forsøker å provosere dem. Hvorfor? Endret 11. april 2021 av Visum 6
Polyester Skrevet 11. april 2021 #19 Skrevet 11. april 2021 (endret) Det er ikke godt å vite for meg da jeg ikke er verken voldelig eller tenåring, men de unge som i dag er veldig opptatt av sosial rettferdighet, også er veldig opptatt av samme saker i USA. Det ungdommen glemmer, eller ikke forstår, er at USA er et u-land med penger og at alt er mer ekstremt der. Rasismen er mer ekstrem, politiet er mer ekstreme og det forekommer ting som fortjener en ekstrem motreaksjon. Disse tingene forekommer ikke i Norge. Rasisme forekommer, men den er langt mer hverdagslig og skjult, og selv om den er vond så er det heldigvis ikke mangfoldige drap det er snakk om. Ungdommer, spesielt de mindreårige, har enda ikke lært seg å vurdere risiko vs. belønning eller for eksempel å vurdere konsekvenser. De har bare sett en oppskrift på tiktok eller instagram, om hvordan de kan tiltrekke seg mye oppmerksomhet til et stort problem, slik at det til slutt blir et aktuelt tema som blir snakket om og brutt ned. Problemet med dette er at SIAN ikke er store eller viktige i det norske samfunnet, de er bare en liten gruppe islamofober som liker å gjøre ting for å provosere, men de representerer ingen del av samfunnet forøvrig. Det er klart at man blir sur når folk er rasister, men så er det også akkurat det SIAN prøver å få sine motdemonstranter til å bli. De vil få de til å fremstå som voldelige og urimelige fordi da har de et "bevis" på at muslimer eller de på venstresiden er radikale og uregjerlige dyr som bare er hjernevasket og voldelige. Ingenting av det stemmer selvfølgelig, og det stemmer heller ikke at SIAN har noen som helst vekt. De burde egentlig la hverandre være i fred og bry seg om viktige ting. Endret 11. april 2021 av Polyester 6
Apis Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 Syntes ikke det skal være den radikale venstresidens kampsak å hjelpe radikal islam å aksjonere mot Sian, da både Sian og islam er motpoler til det venstresiden tradisjonelt står for, både når det gjelder kvinnekamp og homofile rettigheter på den ene siden og rasisme på den andre. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå