Gå til innhold

Normalt og sove så lenge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, så vi har vært ute i hele dag. Hatt strålende vær, og med det har vi alle blitt litt solbrente. Ungen på 3,5år har blitt litt solbrent i ansikt og på hender. 
Vi gikk inn rundt 16.30 tiden, og hun har sovet siden da. Hun legger seg vanligvis rundt 19.30/20.00. Har prøvd og vekke, hun sier hun bare skal slappe av litt til, og sovner. Helt uinteressert i og stå opp. 

Så er det normalt at varmen og en hel dag ute med lek kan ta så på? 
Hun pleier ikke være sånn etter barnehage. 

Anonymkode: ab90f...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være syk? Kjenn om hun har feber. 

Skrevet

Har hun fått i seg nok vann? 
Hvis du er bekymra synes jeg du skal ta kontakt med legevakt. Der sitter det helsepersonell og ikke profesjonelle synsere som her på kg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (3 minutter siden):

Har hun fått i seg nok vann? 
Hvis du er bekymra synes jeg du skal ta kontakt med legevakt. Der sitter det helsepersonell og ikke profesjonelle synsere som her på kg.

Hadde tatt kontakt med legevakt om jeg var så bekymret. Men jeg vet de ville sagt pass på at hun er ved bevissthet og gi vann. Evt paracet ved behov. Og ring om tilstanden forverres. Har ringt inn med brukket kragebein, har ringt inn ved første runde med krupp en gang, når hun slo hodet.  Svaret er som oftest det samme. Så jeg drar ned også om jeg skulle blitt så bekymret, istedet for tlf. 

Er jo selvfølgelig bekymret men ingenting sier at det er «legevakt alvorlig» så spør heller om erfaringer, eller synsing 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ganske normalt at man kan bli sliten av og til av en dag ute. Så lenge hun ikke virker syk eller har feber ville jeg ikke bekymret meg. Men pass på solkrem nå, ikke bra å bli solbrent.

Anonymkode: 55bfb...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ganske normalt at man kan bli sliten av og til av en dag ute. Så lenge hun ikke virker syk eller har feber ville jeg ikke bekymret meg. Men pass på solkrem nå, ikke bra å bli solbrent.

Anonymkode: 55bfb...8f5

Takk! Ja solkremen er med fra nå av 😃

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, jeg kan bli sånn selv når jeg er har fått mye frisk luft og er litt solbrent. Men det kan bli en lang kveld, så ville vekket henne for en time siden 😅

Anonymkode: 7ecd3...1bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde tatt kontakt med legevakt om jeg var så bekymret. Men jeg vet de ville sagt pass på at hun er ved bevissthet og gi vann. Evt paracet ved behov. Og ring om tilstanden forverres. Har ringt inn med brukket kragebein, har ringt inn ved første runde med krupp en gang, når hun slo hodet.  Svaret er som oftest det samme. Så jeg drar ned også om jeg skulle blitt så bekymret, istedet for tlf. 

Er jo selvfølgelig bekymret men ingenting sier at det er «legevakt alvorlig» så spør heller om erfaringer, eller synsing 😊

Da er min profesjonelle synsing at barn kan fort bli ganske utslått av å være ute en hel dag i sol og vind. :) så lenge du får kontakt med henne og hun virker ok, går det nok helt fint. Mulig hun kvikner til i titida i kveld da 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (19 minutter siden):

Da er min profesjonelle synsing at barn kan fort bli ganske utslått av å være ute en hel dag i sol og vind. :) så lenge du får kontakt med henne og hun virker ok, går det nok helt fint. Mulig hun kvikner til i titida i kveld da 😅

Får kontakt når jeg vekker, men hun har null interesse i å være våken. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt normalt, jeg kan bli sånn selv når jeg er har fått mye frisk luft og er litt solbrent. Men det kan bli en lang kveld, så ville vekket henne for en time siden 😅

Anonymkode: 7ecd3...1bb

Tviler ikke på det, hadde jeg kunnet fått hun opp så hadde det vært greit, men da måtte vi nok dansa rundt fordi så fort hun er helt stille sovner hun jo 😬

Skrevet

Jobber i barnehage og har vært mer ute de siste dagene enn vi har vært på en stund. Ingen har blitt solbrente da, men tilbakemeldingen fra foreldrene er at ungene sovner tidligere, er mer slitne om ettermiddagen osv. Med andre ord ganske normalt!

Men jeg er litt spent på hvordan natta deres blir ;)

AnonymBruker
Skrevet

So far so good, nei men hu sover fortsatt. Kjenner jeg syntes det er litt skummelt og ta kvelden selv, hva tenker dere? Kan man blir så sliten av en dag? 😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

So far so good, nei men hu sover fortsatt. Kjenner jeg syntes det er litt skummelt og ta kvelden selv, hva tenker dere? Kan man blir så sliten av en dag? 😳

Hun har sannsynligvis bare sovnet et par timer før hun pleier. Du skal se søndagen starter klokka 04, så jeg ville lagt meg ja 😉

AnonymBruker
Skrevet

Heteslag ville jeg gjettet på. 

Anonymkode: 96e49...30e

AnonymBruker
Skrevet
Ulrikke skrev (9 timer siden):

Hun har sannsynligvis bare sovnet et par timer før hun pleier. Du skal se søndagen starter klokka 04, så jeg ville lagt meg ja 😉

Hehe, heldigvis ikke! Må si meg ganske fornøyd med at hun sto opp bare en time tidligere enn hun pleier. Altså klokken 06.00 ganske ok tid det? 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt solstikk kanskje? Jeg har blitt skikkelig dårlig en gang jeg ble veldig solbrent på leggene. Besvimte og var helt ute. 

Anonymkode: 7ac98...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...