Jaja, Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Hei! Kommer til å høres dramatisk ut nå, men vet ikke hva jeg skal gjøre med håret mitt. For åtte måneder nå har jeg hatt ett problem med håret mitt hvor det istedenfor å tørke etter at jeg har dusjet/vasket det, at det blir fett/oljete isteden. Vet ikke hvorfor, har prøvd å spørre flere frisører og legen min. Frisørene gir alltid tips om ulike produkter, men så langt har ingen av dem fungert. Dro til allmennlegen for tørr hodebunn og problemet med at håret blir oljete istedenfor rent etter dusj. Fikk resept for shampoo mot noe soppgrier (husker ikke akkurat hva han kalte det), men dette hjalp hovedsaklig tørrheten og ikke mye med at håret mitt blir oljete. Hjalp litt, men ikke mye. Jeg har ganske tykt hår og mistenkte en stund at jeg kanskje ikke fikk vasket ut all shampooen, men kan nesten ikke være det. Har hatt dette problemet hver dag i åtte måneder, er vel ikke mulig at jeg hver gang ikke får det skikkelig ut? Har altså prøvd mange ulike shampooer, forskjellige vann-temperaturer, å la det tørke naturlig og med hårføner. Ingenting hjelper. Å bruke hårføner gjør bare prosessen kjappere. Det er for det meste ett visst sted, i bakhodet, som blir oljete. Noen ganger er det andre områder, noen ganger hele håret. Noen ganger blir det mindre oljete, men er uansett irriterende. Ser alltid ut som om jeg enten ikke har dusjet på flere uker eller som om jeg er rett ut av dusjen, og må innrømme det minsker lysten min til å gå ut, selv om det f.eks. bare er en tur i skogen. Håret mitt ser rett og slett aldri rent ut. Kan bruke tørrshampoo, men det hjelper bare i noen timer og fungerer aldri helt. Noen som har opplevd noe lignende og/eller har tips?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Jeg sliter ikke med det samme, men dagen etter jeg har vasket håret er det synlig fett. På dag 2 må jeg vaske håret før jeg møter andre mennesker. Bruker du noe annet i håret en Sjampoo og tørrspray? Olje, hårserum, conditioner, balsam, kur? Har du prøvd å kutte de ut i en uke eller to for å se hva som skjer med håret da? Hva med å bruke over dobbelt så lang tid på å vaske ut sjampooen? Og vaske putetrekk ofte? Huff, jeg føler med deg ❤️ Anonymkode: 6d666...40a 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sliter ikke med det samme, men dagen etter jeg har vasket håret er det synlig fett. På dag 2 må jeg vaske håret før jeg møter andre mennesker. Bruker du noe annet i håret en Sjampoo og tørrspray? Olje, hårserum, conditioner, balsam, kur? Har du prøvd å kutte de ut i en uke eller to for å se hva som skjer med håret da? Hva med å bruke over dobbelt så lang tid på å vaske ut sjampooen? Og vaske putetrekk ofte? Huff, jeg føler med deg ❤️ Anonymkode: 6d666...40a Tusen takk! Jeg bruker for det meste ikke noe annet enn shampoo, bruker kur en gang i blant men ikke ofte i det hele tatt. Bruker det hovedsaklig når jeg har store problemer med flass/tørr hodebunn. Har også prøvd å bruke ekstra lang til på å vaske ut av håret, gjør det nesten vær gang bare for å være sikker. Det fungerer dessverre ikke 😔 Kan prøve å skifte putetrekk oftere da, det er ikke noe jeg har prøvd før. Takk for tips! Setter pris på det Anonymkode: f32ff...535
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tusen takk! Jeg bruker for det meste ikke noe annet enn shampoo, bruker kur en gang i blant men ikke ofte i det hele tatt. Bruker det hovedsaklig når jeg har store problemer med flass/tørr hodebunn. Har også prøvd å bruke ekstra lang til på å vaske ut av håret, gjør det nesten vær gang bare for å være sikker. Det fungerer dessverre ikke 😔 Kan prøve å skifte putetrekk oftere da, det er ikke noe jeg har prøvd før. Takk for tips! Setter pris på det Anonymkode: f32ff...535 Bare hyggelig😊 Det høres jo ut som du gjør alt rett. Får håpe dette er forbigående! Én siste ting jeg kom på nå er å sjekke hormoner hos legen. Jeg har Pcos og det kan kanskje forklare håret mitt. Prøver å få barn da, så p piller for å holde det i sjakk utgår 🙂 Anonymkode: 6d666...40a 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Akkurat det samme har skjedd meg 2 ganger i livet! Jeg vaska håret med zalo som shampoo begge gangene, og problemet var borte med en gang håret tørket. Anonymkode: 63154...48c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Bare hyggelig😊 Det høres jo ut som du gjør alt rett. Får håpe dette er forbigående! Én siste ting jeg kom på nå er å sjekke hormoner hos legen. Jeg har Pcos og det kan kanskje forklare håret mitt. Prøver å få barn da, så p piller for å holde det i sjakk utgår 🙂 Anonymkode: 6d666...40a Takk igjen 😄 Håper virkelig det! Vurderer å ta en tur til til legen ja, tror han sist gang fokuserte på at jeg hadde tørr hodebunn framfor problemet jeg har med at håret ikke tørker skikkelig. Og lykke til med å bli gravid! 💛 Anonymkode: f32ff...535
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat det samme har skjedd meg 2 ganger i livet! Jeg vaska håret med zalo som shampoo begge gangene, og problemet var borte med en gang håret tørket. Anonymkode: 63154...48c Takk for tipset! Er litt redd for å prøve det siden hodebunnen min er ganske fiendtlig for øyeblikket, men kommer til å prøve når den blir bedre. Takk igjen, setter pris på det 😄 Anonymkode: f32ff...535
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Skjønner problemet godt... Jeg får sånt hår hvis jeg vasker det mer enn to ganger i uka, i en periode trengte jeg å vaske det hver dag pga noe jeg holdt på med som støvet - håret ble helt forferdelig. Jeg prøvde alle mulige shampoer jeg fant for å få det oljeaktige bort. Til slutt bet jeg tennene sammen og holdt ut noen dager i slengen uten å vaske og etter to-tre uker var alt normalt igjen. Anonymkode: eb912...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk igjen 😄 Håper virkelig det! Vurderer å ta en tur til til legen ja, tror han sist gang fokuserte på at jeg hadde tørr hodebunn framfor problemet jeg har med at håret ikke tørker skikkelig. Og lykke til med å bli gravid! 💛 Anonymkode: f32ff...535 Takk! 💛 Anonymkode: 6d666...40a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Forsøkt rensesjampo? For eksempel Bumble & Bumble sin Sunday shampoo. Blir det slik når du vasker det hos frisør også? Mitt kan og bli litt «ekkelt» i bakhodet. Synes det blir bedre når jeg vasker håret opp ned og to ganger med sjampo. Anonymkode: 7e7d0...91a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Jeg har samme problem! Det eneste som har hjulpet meg er å vaske og RENSE håret grundig hos frisøren jevnlig, og hun må vaske det ordentlig flere ganger. jeg har langt tykt hår og derfor er det ofte vått "under", det er der det er mest oljete. Hos meg er det bedre hvis jeg tørker det med hårføner og jobber systematisk gjennom hele håret. Men det eneste som virkelig hjelper er å be frisøren rense og vaske det ordentlig. Jeg går til en elite-frisør som har farget og klippet håret mitt over flere år, så hun kjenner det godt. Anonymkode: 6ada4...212
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Skyller dere godt nok ut shampo og balsam? Jeg får oljete hår de gangene jeg ikke skyller godt nok. Anonymkode: 52e05...2c8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skyller dere godt nok ut shampo og balsam? Jeg får oljete hår de gangene jeg ikke skyller godt nok. Anonymkode: 52e05...2c8 Jeg kan bruke ti min på å skylle ut, dele opp håret og flytte og virkelig rense. Det er allikevel oljete. Anonymkode: 6ada4...212
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Hadde dette problemet, det som funka var å vaske det med renseshampo fra Redken. Som i å sjamponere og skylle flere ganger etter hverandre. Har forøvrig i etterkant fått påvist seboreisk eksem i hodebunnen. Anonymkode: 47ff8...6c2 1
Kokoloko Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Samme skjedde med meg. Det som funket var helt vanlig babyshampo fra butikken. Litt bedre etter første vast, helt borte etter andre vask
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare hyggelig😊 Det høres jo ut som du gjør alt rett. Får håpe dette er forbigående! Én siste ting jeg kom på nå er å sjekke hormoner hos legen. Jeg har Pcos og det kan kanskje forklare håret mitt. Prøver å få barn da, så p piller for å holde det i sjakk utgår 🙂 Anonymkode: 6d666...40a Dette! Ubalanse i hormonene virker veldig inn på om håret blir fett eller ikke. Anonymkode: 0c96c...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 Har du forsøkt dobbel sjamponering? Da gjør du først håret vått, marsjerer inn sjampo, lar det virke og skyller. Så gjør du det en gang til. Det er nødvendig på mitt tykke hår, ellers får jeg ikke ut fettet. Det kan også være lurt å forsøke en mildere sjampo, for tørr hodebunn kan gi fetere hår. Mannen min sitt hår ser mye bedre ut etter at han begynte med Sebamed for ekstra tørr hodebunn, det er mindre fett og flasser mindre. Mannen min prøvde også ut fungoral sjampo. Det gjorde ting bare verre. Anonymkode: 27343...cb2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner problemet godt... Jeg får sånt hår hvis jeg vasker det mer enn to ganger i uka, i en periode trengte jeg å vaske det hver dag pga noe jeg holdt på med som støvet - håret ble helt forferdelig. Jeg prøvde alle mulige shampoer jeg fant for å få det oljeaktige bort. Til slutt bet jeg tennene sammen og holdt ut noen dager i slengen uten å vaske og etter to-tre uker var alt normalt igjen. Anonymkode: eb912...b1f Prøvd dette, gjorde det bare verre Desto lenger jeg går uten å dusje, desto mer oljete blir det. Føles iallfall sånn ut. Takk for tipset! Anonymkode: f32ff...535
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Forsøkt rensesjampo? For eksempel Bumble & Bumble sin Sunday shampoo. Blir det slik når du vasker det hos frisør også? Mitt kan og bli litt «ekkelt» i bakhodet. Synes det blir bedre når jeg vasker håret opp ned og to ganger med sjampo. Anonymkode: 7e7d0...91a Må innrømme jeg ikke vet rensesjampo innebærer. Er det det samme som f.eks. purity shampoo? Har prøvd bl.a. Davines Naturaltech's mot flass. Dersom den teller har det ikke hjulpet noe, dessverre. Har vært innom frisøren to ganger siden dette begynte, begge gangene har frisøren fått til å rense håret mitt skikkelig. Spurte hver gang hva jeg selv kunne gjøre for å opprettholde det/rense håret mitt skikkelig, men fikk bare forslag om ulike produkter som ikke har hjulpet. Går vel ca. en vask etter frisøren så er håret mitt oljete igjen. Takk! Skal prøve å bli flinkere på å vaske igjennom to ganger Anonymkode: f32ff...535
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 Mener at de i denne videoen diskuterer problemer rundt både tørr og oljete hodebunn. Kanskje du kan få noen tips som du ikke har prøvd enda. Anonymkode: 1dd50...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå