Gå til innhold

Ville du datet en som var siktet for voldtekt??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du gjort dersom du fikk vite at han du dater er siktet for voldtekt? Vedkommende er siktet for å ha voldtatt sin tidligere ekskjæreste. Han fortalte om dette selv (ekskjæresten hadde truet å fortelle om dette på egenhånd, så han følte det var bedre å være ærlig). De bor ikke langt unna hverandre og hun skulle sitte på med han hjem fra jobben sent på kvelden (hun har ikke lappen og det er dårlig med busser på kveldstid der de bor). Han fortalte at han ble med hun inn da de hadde kommet hjem til henne og de hadde hatt sex. Hun hadde umiddelbart angret seg og anmeldt saken. De var ikke sammen da det skjedde, og det var kort tid før han begynte å date andre. Alt tilsier at han snakker sant. Hva ville du ha gjort? Sikkert mange som opplever å bli anmeldt på falskt grunnlag og synd om det skal ødelegge for nye forhold. 

Anonymkode: 33106...33b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, falske anklager er vel relativt sjeldne, sammenlignet med hyppigheten av faktiske voldtekter.

Anonymkode: 7bee3...858

Kilde?

Anonymkode: ca2b0...a8d

• Liker 2
Skrevet

ALDRI I LIVET!! 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Hadde definitivt satt ting på vent, og så tatt kontakt med exkjæresten hans. 

Anonymkode: d2a0a...918

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva ville du gjort dersom du fikk vite at han du dater er siktet for voldtekt? Vedkommende er siktet for å ha voldtatt sin tidligere ekskjæreste. Han fortalte om dette selv (ekskjæresten hadde truet å fortelle om dette på egenhånd, så han følte det var bedre å være ærlig). De bor ikke langt unna hverandre og hun skulle sitte på med han hjem fra jobben sent på kvelden (hun har ikke lappen og det er dårlig med busser på kveldstid der de bor). Han fortalte at han ble med hun inn da de hadde kommet hjem til henne og de hadde hatt sex. Hun hadde umiddelbart angret seg og anmeldt saken. De var ikke sammen da det skjedde, og det var kort tid før han begynte å date andre. Alt tilsier at han snakker sant. Hva ville du ha gjort? Sikkert mange som opplever å bli anmeldt på falskt grunnlag og synd om det skal ødelegge for nye forhold. 

Anonymkode: 33106...33b

Så han fortalte det fordi han ikke hadde noe valg?

Og hva mener du med at alt tilsier at han snakker sant? Har du lest papirer fra avhøret?Har du hørt henne sin side? Eller har du kun hørt han sin side av saken?

Anonymkode: d2265...2c6

• Liker 36
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, den sjansen ville jeg ikke tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke datet denne personen nei.

Jeg ville ha tenkt grundig igjennom hvor sannsynlig det egentlig er at en eks anmelder noen for voldtekt i en sånn situasjon hvis det ikke er noe i det.

Anonymkode: 0d703...1d9

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kanskje er han anmeldt på falskt grunnlag, kanskje ikke. Jeg kommer ikke til å henge rundt for å finne ut av det. 

Anonymkode: 9d7d0...6fa

• Liker 24
Skrevet (endret)

Om han er siktet betyr det at politiet har funnet flere bevis som sannsynliggjør å kunne få han dømt. Sjansen for at han er uskyldig er svært, svært liten. Aldri i verden om jeg ville involvert meg med en slik person. Man skal være bra naiv om man bevisst går inn i et forhold med en som er anmeldt for eller siktet for voldtekt av tidligere partner. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

1 av 10 anmeldte voldtekter ender opp i endelig domfellelse. Har ingen tro på at 9 av 10 lyver. Så høyst sannsynlig en voldtektsmann ha..

Anonymkode: 4f184...61c

• Liker 23
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Om han er siktet og står tiltalt for voldtekt så betyr det at politiet har funnet flere bevis som sannsynliggjør at handlingen har funnet sted og som kan få han dømt. Sjansen for at han er uskyldig er svært, svært liten. Aldri i verden om jeg ville involvert meg med en slik person. Jeg gambler ikke med mitt eget liv og sikkerhet. 

Hvordan finner man bevis for voldtekt utenom historiene til kvinnen og mannen som hadde sex? Ingen kan med sikkerhet vite om den økten var frivillig eller påtvungen uten å ha vært der selv. Er selvfølgelig imot voldtekt! Men synes det blir for dumt å ha sex med noen, gi samtykke, og angre etterpå. Du kan godt angre men den andre har ikke voldtatt deg om man sa ja

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er siktet? Det betyr at saken enda ikke har kommet opp for retten? Er de begge avhørt? Hvor langt i prosessen har de kommer?

hvilken kontakt har de to i dag? Hvordan/på hvilken måte fortalte hun ham at hun ville informere deg om han ikke gjorde det selv?

jeg stusser, fordi jeg har opplevd lignende selv, og jeg tror ikke jeg eller noen andre ville orket å ha kontakt med sin overgriper selv for å si at «jeg forteller det til din nye kjæreste». Jeg tror også det er et lite smart trekk som ikke styrker hennes sak, og jeg tror ingen advokat ville rådet henne til det. Det hadde vært svært traumatiserende for meg å gjort det samme.

Anonymkode: 6d5f1...f12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han fortalte om dette selv (ekskjæresten hadde truet å fortelle om dette på egenhånd, så han følte det var bedre å være ærlig).

Hvordan kan du vite at han er ærlig med deg? Han sier jo selv at han forteller det fordi han må. Altså det som hadde kommet ut uansett; at han er siktet er relativt lett for deg å finne ut. Kanskje har han fortalt deg sannheten, kanskje ikke. Jeg tror ikke at jeg hadde tatt sjansen.

Hva vet du om denne personen fra objektive parter? Altså ikke vennene hans eller familien?

• Liker 10
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Hvordan finner man bevis for voldtekt utenom historiene til kvinnen og mannen som hadde sex? Ingen kan med sikkerhet vite om den økten var frivillig eller påtvungen uten å ha vært der selv. Er selvfølgelig imot voldtekt! Men synes det blir for dumt å ha sex med noen, gi samtykke, og angre etterpå. Du kan godt angre men den andre har ikke voldtatt deg om man sa ja

Hvis han står tiltalt for voldtekt så betyr det at politiet eller statsadvokaten/riksadvokaten har funnet bevis. Bevis kan være DNA, fysiske skader, psykiske problemer som PTSD eller angst. De hadde ikke tatt ut tiltale om det var grunn til å tro at hun anmeldte falskt.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Nå vet man ikke om dette er tilfellet her. Hvorfor skriver du at du er imot voldtekt når du tviler på ofre som anmelder? Det er ikke du som bestemmer hva som er voldtekt eller ikke. 

Anonymkode: 7b1e4...862

• Liker 16
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Hvis han står tiltalt for voldtekt så betyr det at politiet eller statsadvokaten/riksadvokaten har funnet bevis. Bevis kan være DNA, fysiske skader, psykiske problemer som PTSD eller angst. De hadde ikke tatt ut tiltale om det var grunn til å tro at hun anmeldte falskt.

Psykiske problemer er ikke et bevis på voldtekt ærlig talt! Hvem som helst kan jo claime voldtekt om det er sånn det skal være. La oss snu på det. Hva om en mann og en kvinne har sex. Begge samtykker. Etter økta angrer mannen. Han går på politistasjonen og claimer voldtekt. Tror du han blir tatt seriøst da? Neppe

• Liker 2
Skrevet

Når noen anmelder pga anger ( vet ikke hvor reellt det er ), så handler det om at de ikke vil bli beskyldt for utroskap. Det er det jeg har lest og hørt i de tilfellene. Hvorfor skal hun anmelde for voldtekt pga anger ellers?? Det er absolutt ingen logikk. 

Han valgte ikke å være ærlig. Han var presset til det. Og hva i all verden mener du med at ingenting tilsier at han er skyldig? 

Det ble ikke henlagt. Han er faktisk siktet. Aldri i verden om jeg hadde gitt dette en sjanse. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Så ditt ståsted er at voldtekter egentlig er et resultat av angrende damer? Hvorfor i alle dager tror du at det er vanlig å angre på sex, og så anmelde. Det er det vanlig i din vennekrets? Jeg pleier ikke å anmelde, om jeg angrer på at jeg hadde sex. Jeg skammer meg i stillhet. Man skal være en ganske spesiell person for å orke (å lyve i) politiavhør og rettsak, bare fordi man skulle hatt et ligg ugjort🙄 Tror ikke det finnes så mange av den sorten.

Anonymkode: 7bee3...858

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...