Gå til innhold

Jeg er gravid men mulig jeg ønsker å adoptere bort barnet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og tanken var selvfølgelig en annen enn det å adoptere bort men mye har skjedd det siste året. 
livet mitt har falt fra hverandre, min mann er borte og skal sone og jeg mister leiligheten min fra neste mnd. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette alene, har kun en bror en time unna å han har ett sykt barn som krever mye. Jeg har ingen støtte eller hjelp..
Finnes det noen som kan adoptere, er det noen ventelister på norske barn? 
hvordan fungerer dette? Noen som vet?

takk for svar❤️

Anonymkode: 56e64...9ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil beholde så er det hjelp og støtte å få f. eks. Homestart.

Hvis du mener det er best med adopsjon så ser det ut til at du må kontakte bufdir https://bufdir.no/Adopsjon/Foreldre_som_vurderer_a_adoptere_bort_barnet_sitt_samtykkeadopsjon/

Jeg  tror du heller må snakke med dem om hvordan dette fungerer enn folk her, det er juss i dette og som i andre saker som omhandler juss på dette forumet risikerer du fryktelig mye feilinformasjon.

Anonymkode: 65e08...e6b

• Liker 11
Skrevet (endret)

Du vil kunne få hjelp av staten. Både økonomisk og praktisk.

Ville begynt med å ta en prat med amathea, de kan du ringe på hverdager; 90 65 90 60.

Amathea kan gi deg veiledning, både hvis du ønsker  å gå videre med adopsjon eller h  is du bestemmer deg for å  beholde.

Lykke til  

Endret av sirenas
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Okei ja. Men er bare 1000 tanker nå. Vet ikke engang hva jeg vil men der beste for barnet er det som Holder meg våken! Far til barnet vet ingenting om tankene mine. Han hadde blitt helt på styr om Han visste om adopsjonstanker. Men han er jo borte så han kan ikke si noe på det? Han kan jo ikke ta vare på babyen han heller akkurat..

har heldigvis 3 mnd på meg..

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 9470b...169

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okei ja. Men er bare 1000 tanker nå. Vet ikke engang hva jeg vil men der beste for barnet er det som Holder meg våken! Far til barnet vet ingenting om tankene mine. Han hadde blitt helt på styr om Han visste om adopsjonstanker. Men han er jo borte så han kan ikke si noe på det? Han kan jo ikke ta vare på babyen han heller akkurat..

har heldigvis 3 mnd på meg..

Må ikke biologisk far også skrive under på adopsjonspapirene? Jeg vet ikke, men synes det høres logisk ut.

Tenk deg godt om i hvert fall. Du kan ta kontakt med helsestasjonen og få råd om hva lags hjelp du kan få om du velger å beholde.

Anonymkode: d5c55...a54

AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg godt om! Men om du gjennomfører det fordi du ser at det ikke er barnets beste og bo hos deg! Vil jeg bare si wooow, du er helt rå! ❤️

Ser du har fått gode svar over her, snakket selv med amathea, og de er veldig gode på alt! 🌸

Anonymkode: 97d5a...2e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det «bare» er det du skriver som gjør at du ønsker å adoptere bort barnet , så syns jeg du ikke skal gjøre det. Snakk med barnevernet og helsesenteret, de kan hjelpe med avlastning. NAV kan hjelpe m bolig og penger. Ingen i Norge skal måtte adoptere bort barnet sitt bare fordi livet for et øyeblikk blir snudd på hode ❤️

Anonymkode: 70a46...338

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff! For noe vanskelig å gå gjennom! Men husk at her i landet er det hjelp å få, og ingen skal være nødt til å adoptere bort barnet sitt fordi man er alene og midlertidig uten sted å bo! 

Men bare du vet hva som ligger til grunn for dine tanker, og hva du har å tilby et barn. Men er det kun mangelen på materialistiske ting som får deg til å føle du ikke har nok å tilby et barn så kommer det til å ordne seg. 
Er du derimot ikke psykisk (varig) stand til å ivareta er barn så står det stor respekt i å gi et barn bedre muligheter for et stabilt liv. Ta til deg råd fra de over, og snakk med noen som kan hjelpe deg gjennom tanker og evt veien videre ❤️

Anonymkode: 4c02f...0fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gravid og far ble satt satt inn på soning i 6 år da jeg var i 6mnd. Jeg fikk hjelp via nav med overgangsstønad og bostøtte, samt også utdannelse. Det er hjelp å få, ingenting er umulig ❤️ 

Anonymkode: f66df...b55

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke adoptere vekk barnet uten fars tillatelse. Altså, det går faktisk ikke, med en gang barnet er født har far rettigheter. Når det er sagt så det mange instanser du kan få hjelp av hvis du ønsker å beholde barnet selv. Ta kontakt med Amathea og eventuelt NAV. Har du ingen inntekt eller bolig så er det hjelp å få. Er du gift med barnets far? Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke så er jo overgangsstønad en mulighet, eventuelt annen arbeidstrening fra NAV hvis du ikke har arbeid.

• Liker 1
Skrevet

Hvis tak over hodet er det som avgjør om du kan ha babyen din - så har jeg et ledig soverom om du bor i Rogaland ...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vil beholde så er det hjelp og støtte å få f. eks. Homestart.

Hvis du mener det er best med adopsjon så ser det ut til at du må kontakte bufdir https://bufdir.no/Adopsjon/Foreldre_som_vurderer_a_adoptere_bort_barnet_sitt_samtykkeadopsjon/

Jeg  tror du heller må snakke med dem om hvordan dette fungerer enn folk her, det er juss i dette og som i andre saker som omhandler juss på dette forumet risikerer du fryktelig mye feilinformasjon.

Anonymkode: 65e08...e6b

Homestart er ikke noe tess. 

Anonymkode: 5f148...a0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...