Gå til innhold

hvordan håndterer man utestengelse på arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber er det bare damer(12 stk)  og de fleste er greie men så har du tre "utskudd" som behandler meg som dritt. Dvs når de hilser på meg så er det et surt " hei" uten noe ansiktsuttrykk og de møter heller ikke blikket mitt og er tilstedeværende. Så kan de møte en av de andre og da er det " hei, du! Fint å se deg" ( og gratulere med dagen. . eller " hvordan hadde du det i helga?" Osv) og det er smil og spøk og tilstedeværelse. Kort sagt ; andre blir møtt som mennesker, jeg blir møtt som et avskum . 

Dette føles vondt og ekskluderende. Hva kan jeg få gjort med det? Hvem snakker jeg med og hvordan? For meg går det på psyken og selvfølelsen og det gjør dagen min vond. Og for å ha sagt det ; jeg heier og prøver å snakke med alle men de 3 der er lukket og låst . 

Anonymkode: 63fb5...38a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DU har 9 andre som er hyggelige, så fokuser på dem og behandle de 3 på samme måte som de behandler deg.

Anonymkode: bb09f...193

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 18.14):

DU har 9 andre som er hyggelige, så fokuser på dem og behandle de 3 på samme måte som de behandler deg.

Anonymkode: bb09f...193

Mulig.. hittil har jeg vært den som ga et smil til alle uansett. For å heve meg over at de ignorerer og utestenger. 

Skrevet

Jeg tror det beste er å prøve og overse dem. Innse at problemet ligger hos dem, ikke hos deg. Det er jo ikke din feil at de ikke kan oppføre seg anstendig.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lag styr over dette. Fokuser på de 9 andre i stedet og vis de tre sure at det ikke påvirker deg. 

Anonymkode: 6e6f0...51a

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mulig.. hittil har jeg vært den som ga et smil til alle uansett. For å heve meg over at de ignorerer og utestenger. 

Det der nytter dessverre ikke. Du hever haken, og så spiller du avmålt og overlegen mot dem. De er ikke mer verdt enn deg, så det må du nesten poengtere sånn. Ikke vær frekk og uvennlig, bare avmålt. Ikke hold øyekontakt. Og så er du som vanlig mot de hyggelige 🙂 og involver deg aldri aldri i baksnakking om noen prøver på det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...