Gå til innhold

Kunne Kg hatt et underforum kalt "Mental helse"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte når vi ønsker å diskutere eller spørre råd om mental helse, så havner disse trådene på Samliv og kjærlighet, Venner og sos. relasjoner, Helse og kosthold eller Generell debatt.

Hva med et eget underforum for Mental helse? Da kan vi diskutere rett på sak og ha alt samlet på ett sted.

Hva synes du?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt!

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet

Rommet "kropp og helse" er vel helt greit å bruke? Mental helse er også helse. 

Sitat

Kropp og helse

Har du spørsmål om fysisk og mental helse? Diskuter helserelaterte spørsmål.

Skrevet
Guile skrev (27 minutter siden):

Rommet "kropp og helse" er vel helt greit å bruke? Mental helse er også helse. 

Jo forsåvidt, men synes ikke tittelen på forumet gjenspeiler det selv om det står under. Jeg skulle ønske det fantes et tydelig sted hvor man spesifikt diskuterte mental helse jeg, "Kropp og helse" hinter mer til å diskutere fysisk sykdom enn psykisk sykdom og mental helse

• Liker 3
Skrevet

Hei

Takk for innspill. 

I utgangspunktet er rommet "kropp og helse" ment til å diskutere både fysisk og mental helse, og det diskuteres stadig mental helse på dette rommet. En av innvendingene som har vært mot dette tidligere, fra andre brukere, har vært at enkelte ikke ønsker deling av rommet, nettopp fordi man føler et stigma hvor man skiller mellom mental og fysisk helse. Så kan ma diskutere hvor vidt dette faktisk er korrekt eller ikke. Og det har vært noe av tanken: at man i utgangspunktet tenker at mental/psykisk helse skal bli behandlet likeverdig/med like stor respekt som fysisk helse.

Jeg skal uansett ta med meg innspillet for videre diskusjon. :) 

Anglofil (teamleder)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...