AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Jeg sliter veldig med vekdig vondt lukt i skrittet. Jeg har lenge trodd at jeg har hatt unalanse i bakterieflora i vagina, men etter flere kontroller hos gynekologen, viser det seg at det rett og slett er svettlukt. Jeg er nå gravid, og føler det er verre enn noen gang. Jeg har prøvd alt mulig. Deodoc, andre typer spray for å vedlikeholde lukt osv. Ha rogså prøvd diverse vagitorier for å bedre lukt nedentil, men ingenting funker. Hva skal jeg gjøre? Nå gruer jeg meg til fødsel, for dette er noe jordmor garantert vil komme til å lukte, og det er så utrolig flaut. Mannen min vil sjeldent ha sex med meg, da må jeg isåfall netopp ha kommet ut av dusjen. Dette problemet går sterkt ut over livskvaliteten min, og har vært slikt i mange år. Anonymkode: c049a...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Jeg vet ikke om det er akkurat det samme men jeg sliter også med dårlig lukt der nede, kommer ikke mange timene etter dusj. Noen ganger bekymrer jeg meg for om andre kan lukte det også da jeg kjenner det selv om jeg sitter på huk(med klær på)... Ikke noe kjekt men vet ikke hva jeg skal gjøre, gynekolog sier alt er som det skal. Anonymkode: 65072...9d9 6
GammelKaktus Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Har du svettekjertelbetennelse? Hvis ikke så tror jeg du kan bruke en deodorant som man kan få på resept eller noe. Mener en venninne fikk noe slikt for et par år siden, men hun måtte slutte da hun fikk svettekjertelbetennelse. Ta det iallfall med legen, du skal jo ikke gå rundt å ha det slik, er nok noe som kan hjelpe. Ellers ville jeg ikke bekymret meg for jordmor, hun har garantert vært vært borti verre. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Sliter med det samme, og jeg er ikke gravid. Overvektig, men ikke fedme. Anonymkode: d40bc...a55 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Jeg opplevde det samme da jeg gikk gravid nå, og særlig da låra begynte å komme inntil hverandre. Tror egentlig det har med at det kommer for lite luft der nede og det blir klamt. Det var skikkelig ille i to uker etter fødsel da jeg noen ganger svettet. Nå er det en mnd siden fødsel, og problemet er egentlig borte.. Vet ikke hvordan det er hos deg om det er tilfelle at låra møter hverandre, men om det er det, hadde jeg kanskje tatt på litt luftigere bukser. Anonymkode: 1296b...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Ikke bruk deodorant der nede nå, er sterk aluminium i de som faktisk fungerer. Er det du som har laget en tråd om dette tidligere? Bare si ifra til jordmor da vel? Skriv det i fødebrevet? Du skal jo nesten bæsje på henne, tror hun overlever Anonymkode: 56c07...af3 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Siden det ikke er nevnt: bruker du truser av 100% bomull? Løse bukser av bomull/lin/ull? Er det polyester i stoffet, så forverres lukten. Anonymkode: e8d65...22f 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Det aller beste rådet jeg kan gi er å bruke manneboxer! Jeg er ikke gravid og helt normalvektig, men dersom jeg bruker vanlige dametruser (string, brazillian osv) blir jeg fryktelig svett i skrittet/lysken og det lukter helt utrolig mye. Jeg har prøvd å bruke deo i lysken uten særlig hell i lengden, og har funnet ut at jeg blir så svett fordi det blir for mye hud mot hud der nede. Med dameboxer opplever jeg at rumpa sluker alt og underbuksen er ikke lang nok på lårene til at det er behagelig å gå med. Mannens boxere derimot er ikke bare sykt behagelige men svettingen er mer enn halvert. Anonymkode: 07109...a34 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Jeg oppdager at det verste jeg bruker er faktisk store truser i 100% bomull. Di beste trusene er syntetiske. Veldig rart at jeg opplever det motsatte. Det er blitt så slitsomt at jeg bruker kanskje 4-7 truser i døgnet og flere bukser da det lukter gjennom. Dette er så slitsomt og jeg begynner å isolere meg for min nærmeste familie og venner pga problemet et så ille. Jeg tør heller ikke å ta opp problemet med legen min da det er en mannlig lege, noe jeg synes er kjempeflaut å snakke med en mannlig lege om. Det er ingen kvinnelige leger i kommunen min Anonymkode: c049a...3a3
GammelKaktus Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg oppdager at det verste jeg bruker er faktisk store truser i 100% bomull. Di beste trusene er syntetiske. Veldig rart at jeg opplever det motsatte. Det er blitt så slitsomt at jeg bruker kanskje 4-7 truser i døgnet og flere bukser da det lukter gjennom. Dette er så slitsomt og jeg begynner å isolere meg for min nærmeste familie og venner pga problemet et så ille. Jeg tør heller ikke å ta opp problemet med legen min da det er en mannlig lege, noe jeg synes er kjempeflaut å snakke med en mannlig lege om. Det er ingen kvinnelige leger i kommunen min Anonymkode: c049a...3a3 Men du, legen din har sikker vært borti verre ting enn det du kommer med. Sannsynligvis så blir du henvist videre, vær så snill du kan jo ikke gå med dette når det er så ille at det hindrer deg i ditt vanlige liv. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg oppdager at det verste jeg bruker er faktisk store truser i 100% bomull. Di beste trusene er syntetiske. Veldig rart at jeg opplever det motsatte. Det er blitt så slitsomt at jeg bruker kanskje 4-7 truser i døgnet og flere bukser da det lukter gjennom. Dette er så slitsomt og jeg begynner å isolere meg for min nærmeste familie og venner pga problemet et så ille. Jeg tør heller ikke å ta opp problemet med legen min da det er en mannlig lege, noe jeg synes er kjempeflaut å snakke med en mannlig lege om. Det er ingen kvinnelige leger i kommunen min Anonymkode: c049a...3a3 Dette er langt fra normalt. Hva slags lukt er det? Anonymkode: fa0d4...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg oppdager at det verste jeg bruker er faktisk store truser i 100% bomull. Di beste trusene er syntetiske. Veldig rart at jeg opplever det motsatte. Det er blitt så slitsomt at jeg bruker kanskje 4-7 truser i døgnet og flere bukser da det lukter gjennom. Dette er så slitsomt og jeg begynner å isolere meg for min nærmeste familie og venner pga problemet et så ille. Jeg tør heller ikke å ta opp problemet med legen min da det er en mannlig lege, noe jeg synes er kjempeflaut å snakke med en mannlig lege om. Det er ingen kvinnelige leger i kommunen min Anonymkode: c049a...3a3 Hvordan vasker du de syntetiske trusene? Er du sikker på at lukten ikke har satt seg i de? Slet med forferdelig svettelukt under armene, men viste seg at det var de gamle bh-ene mine som var problemet 😅 Svettelukten hadde satt seg skikkelig, og hver gang de ble litt våt av fersk svette, kom lukten fram. Anonymkode: 84863...5c9 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Truseinnlegg eller bind i trusen Anonymkode: 3bc98...bba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vasker du de syntetiske trusene? Er du sikker på at lukten ikke har satt seg i de? Slet med forferdelig svettelukt under armene, men viste seg at det var de gamle bh-ene mine som var problemet 😅 Svettelukten hadde satt seg skikkelig, og hver gang de ble litt våt av fersk svette, kom lukten fram. Anonymkode: 84863...5c9 Jeg kjøper jevnlig nye truser, slik som forigår da jeg kjøpte 5 nye bomullstruser, jeg vasket dem først på 60 grader , og alle dem er allerede tatt i bruk. Jeg har også tenkt tidligere at det kanskje er "gamle" truser osv. Men det forbruket på truser som jeg har hatt de siste årene er helt sinnsykt. Dette er ett enormt stort problem for meg og har blitt kjempe ille i graviditeten. Ts Anonymkode: c049a...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Truseinnlegg eller bind i trusen Anonymkode: 3bc98...bba Det har jeg prøvd, men da får jeg fort sopp Anonymkode: c049a...3a3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er langt fra normalt. Hva slags lukt er det? Anonymkode: fa0d4...b7c Jeg vet egentlig ikke hvilken lukt det er. Vanskelig å sammenligne med noe annet, derfor sier jeg det lukter svette. Anonymkode: c049a...3a3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 Er du sikker på at det er reelt og ikke noe du innbiller deg? Anonymkode: 242ef...a07 5
Anjatapinjata Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 Talkum? Har du prøvd det? 😊 Jeg sliter ikke med svettelukt i skrittet, men på føttene. Fotbad i tevann og rikelig bruk av talkum fikser mye av det.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 kanskje det går å bruke Botox ? Altså jeg vet ikke om man kan bruke det i underlivet, men så ei på tv som fikk i hender å under føttene, å under armene. Anonymkode: c474f...00b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 Mange random spørsmål her: - Lukter armhulesvetten din normalt? - Har du forsøkt å vaske trusene på 95 grader? Gjerne bløtlagt i eddik før vask for å få bort lukt som kan ha satt seg i stoffet? - Forskjell i lukt om du fjerner hår eller ikke? - Sikker på du ikke lekker urin? - Bakteriell vaginose? - Lukter det like ille om du er nydusjet og så sover uten truse? Går uten truse i skjørt / løse bukser? - Spiser du sterkt krydret mat som kan gi lukt til svetten? Kosttilskudd? Medisiner? - Bytter du truser ofte for de er våte eller bare lukter vondt? - Ser du får sopp av truseinnlegg, men har du forsøkt å bytte veldig ofte? Forsøkt ulike merker? Du bør absolutt ta dette opp med lege, ikke noe er for flaut for de! Anonymkode: 137e7...4c4 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå