AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Da tantebarnet mitt ble født ga stemoren min de vanlige komplimentene til søsteren min som: fint barn, koselig, gratulerer etc... og la til: men et barnebarn blir det aldri. Søsteren min og min far har ikke et så nært forhold fordi han og hun ikke har stilt opp for oss i særlig grad i oppveksten. Derfor tror jeg kommentaren ble litt ekstra bitter og søsteren min ble lei seg. Hva tenker dere? Er det noe man burde tåle. Det er jo i og for seg sant det stemor sier, eller er det ufint og sårende sagt? Har sett så mange lignende diskusjoner på kvinneguiden, så jeg lurer på hva som er vanlig oppfatning Anonymkode: 3bb97...052 5
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Det blir et barnebarn for din far jo. 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Jeg hadde reagert på det selv, og spurt «hvorfor sier du det?». Det er jo sant som hun sier, men at hun føler behov for å uttrykke det bunner jo i noe, og er, for de fleste, fullstendig unødvendig å si til folk man er glad i. Det er ikke for sent å spørre henne hva hun mente med det. Det vil ansvarliggjøre henne. Anonymkode: 5e0ef...f44 20
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Da jeg gikk gravid med mitt første barn, sa min svigerfar "Koslig det, men skikkelig barnebarn er det jo ikke" ettersom vi var et lesbisk par. Mange år etterpå spurte det ene barnet min mor om hun var skikkelig mormor til henne. Så min svigermor har nok sagt noe også. (svigerfar døde før barna ble født). Jeg trakk bare på skuldrene, men litt sårende var det. Da vi ble skilt, mistet barna helt kontakt med bestemor, det var vanskelig for dem. (og det var virkelig noe jeg prøvde å unngå, men det hjalp ikke hvor mye jeg prøvde) Anonymkode: 53c5c...dde
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Greit og normalt å føle/mene det, men hverken greit eller normalt å si det. Anonymkode: 8295d...8c6 18
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Hadde min stemor sagt slik, ville jeg blitt såret siden hun ikke er slik som person. Hun spurte meg: "er det greit at jeg kaller meg for bestemor?". For meg var det en selvfølge, og nå er hun "bestemor *navn*". Jeg kjenner ikke til din relasjon med din stemor. Er dere nære og har god tone, så skjønner jeg at det kan være sårende. Likevel er det ikke "hennes barnebarn", biologisk sett. Anonymkode: ba8a5...f89 2
Ulven Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 (endret) Jeg vil si ste"bestemor" har forholdsvis korte antenner når hun velger å bruke det første møtet med baby til å komme med en slik uttalelse. Endret 10. april 2021 av Ulven 9
Muskath Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Helt idiotisk og unødvendig kommentar. Lite hyggelig sagt. 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Du kunne svart 'Nei, en bestemor for mitt barn blir du aldri!' Anonymkode: ea4c2...f26 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Teit kommentar Anonymkode: b220c...590 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Total tonedøv kommentar. Jeg ville sagt i fra til faren deres om at det var sårende for din søster Anonymkode: 6427b...a94 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Det er helt unødvendig å si, selv om det biologisk sett er sant. Om man er nære, vil det kanskje være naturlig å spørre om man kan kalles bestemor. Anonymkode: 915ae...eba 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Tonedøvt, umusikalsk osv. Hadde dristet meg til å spørre om hva hun mente? Om det var omvendt - type «skulle ønske det var mitt biologiske og siden jeg anser dere som mine og», er det jo noe annet. Men rart likevel. Anonymkode: 54ea5...232 3
Violetta Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Skulle likt å vite konteksten dette ble sagt i.
Arya2000 Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Man trenger ikke si alt man tenker. Om det blir et barnebarn eller ikke, er helt opp til henne og hva hun investerer i relasjonen. Men her har hun tydelig allerede bestemt seg på forhånd, og annonsert det til omverdenen. Meget spesiellt.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Men hva mener du med at de 'ikke stilte opp' da dere vokste opp? hva legger du i det? Anonymkode: 09e78...4b7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hva mener du med at de 'ikke stilte opp' da dere vokste opp? hva legger du i det? Anonymkode: 09e78...4b7 Nektet å betale barnebidrag,samværsabotasje, stor forskjell på julegaver til oss to og våre halvsøsken. Kom aldri på foreldremøter skoleavslutning, konkserter med koret. Den type ting Anonymkode: 3bb97...052 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 Helt idiotisk kommentar. Hun kan godt føle det, men man påpeker det da ikke på den måten. Min manns stefar føler seg nok ikke som bestefar for sønnen vår, han ønsket feks ikke å besøke oss på barsel feks, han er ikke engasjert på linje med min far eller bestemødrene. Men det er aldri noe som er sagt høyt, han leker med barnet når vi er der og kaller seg «navn»-besten. Noe annet hadde jeg funnet fryktelig rart, man tar ikke opp familiekonflikter rundt barn. Min samboer og hans stefar har en ekstremt turbulent fortid og er ikke veldig fan av hverandre - men det blir lagt helt bort når barnet er i nærheten. Anonymkode: cd191...68b 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nektet å betale barnebidrag,samværsabotasje, stor forskjell på julegaver til oss to og våre halvsøsken. Kom aldri på foreldremøter skoleavslutning, konkserter med koret. Den type ting Anonymkode: 3bb97...052 Altså han, ikke henne når det gjelder barnebidrag Anonymkode: 3bb97...052
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nektet å betale barnebidrag,samværsabotasje, stor forskjell på julegaver til oss to og våre halvsøsken. Kom aldri på foreldremøter skoleavslutning, konkserter med koret. Den type ting Anonymkode: 3bb97...052 Da er vel den dama den siste søsteren din kunne ha tenkt seg som bestemor til barnet sitt? Jeg håper at barnet har andre personer som synes det er kjempestas med det nye familiemedlemmet. Om ikke annet så får dette barnet verdens beste tante, gjør det ikke det? Anonymkode: 46adf...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå