AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg prøver å snu døgnrytmen. Jeg legger meg 23:00 og sovner aldri før klokka 04:30 - 04:45. Jeg står opp 09:30 og får ikke nok søvn. Er det umulig for et B-menneske å snu døgnrytmen? Har vanligvis laget meg 02:00 og sovnet innen 30 min. Anonymkode: 1b5f7...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Del Skrevet 10. april 2021 Legg deg to og sovn før da kanskje? Og så er vel anbefalingen å gradvis legge deg tidligere, feks halv to i ei uke, deretter ett osv. Og være konsekvent på det. Har du googlet søvnhygiene? Mange gode tips der også. Jeg syns det er vanskelig å snu døgnet tilbake sjøl. Til og med i småbarnsfasen klarer jeg ikke legge meg i tide. Så jeg skal ta min egen anbefaling i morgen😉 Anonymkode: 14e30...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Del Skrevet 11. april 2021 For min del ville løsningen vært å stått opp f.eks 7-7.30, uansett når du sovnet og uansett hvor trøtt du er. Og hold deg våken helt til kvelden. Ikke sovne i løpet av dagen. Det er jævlig mens det står på, men etter noen dager er jeg inne i rytmen hvertfall. Anonymkode: 70ff8...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Del Skrevet 11. april 2021 Anbefalingen er å uke bli liggende lenger enn ca 30 min om du ikke får sove. Stå da opp og gjør noe rolig, ikke bruk skjerm. For å snu døgnrytmen bør du legge deg til tiden du får sove, og så stå opp på den tiden du ønsker å stå opp når du er ferdig med å snu døgnrytmen. Ikke sov i løpet av dagen. Legg deg 30 min tidligere hver dag til du har den rytmen du ønsker. Det er hardt, og ikke alle får det til alene, men det fungerer. Anonymkode: 78085...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 11. april 2021 #5 Del Skrevet 11. april 2021 On 4/10/2021 at 3:51 PM, AnonymBruker said: Jeg prøver å snu døgnrytmen. Jeg legger meg 23:00 og sovner aldri før klokka 04:30 - 04:45. Jeg står opp 09:30 og får ikke nok søvn. Er det umulig for et B-menneske å snu døgnrytmen? Har vanligvis laget meg 02:00 og sovnet innen 30 min. Anonymkode: 1b5f7...95f Hvis du ikke er i jobb, og du sliter med å finne roen og klare å sovne før klokka er halv fem om morran selv om du legger deg klokka elleve, så burde du prøve å snu døgnrytmen den andre veien, ved la være å legge deg før du er trøtt. Jeg sliter selv med søvnen og når jeg har knotet med klønete døgnrytme ved å gå og legge meg og bare ligge og glo i veggen i fem timer en ukes tid, prøver jeg heller å døgne og holde meg våken til jeg begynner å duppe. Da går jeg og legger meg. Sist jeg gjorde dette, var jeg våken fra rundt 12.30 den ene dagen, til ca 22.30 dagen etter, altså rundt 34 timer. Da sov jeg til rundt ti neste dag, altså nesten tolv timers søvn, men jeg la meg rundt midnatt den kvelden og stod opp rundt halv ti neste morgen. For noen fungerer det mye bedre å endre døgnrytmen ved å legge seg tidligere, for andre funker det bedre å bare holde seg våken så lenge som mulig når døgnet først har blitt køddet til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Del Skrevet 11. april 2021 Jeg fikser det så lett som en annen sier lengre opp, stå opp kl 7, uansett hva. Da skal jeg love deg at du blir trøtt kl ti. Da går du og legger deg umiddelbart, slik at du ikke blir overtrøtt. Velbekomme Anonymkode: 443ae...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå