AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Sikkert veldig overflatisk, men det er noe jeg tenker mye på. Jeg er 10 kg + fra startvekt, og føler meg så fæl og tjukk. Begynner i jobb igjen om 1 mnd og er redd hva folk tenker om meg. Er overvektig i følge bmi nå.. de har jo sett meg over 20 kg tyngre, men da var jeg jo gravid. Jobber et sted der størrelsene på klærne er synlige også, og er nok 1-2 størrelser enn før i uniformene. Har intrykk av at alle raser ned i vekt, men ikke jeg. Noen tips? kan ikke aktivt gå inn for vektnedgang pga amming. Men har gått ned ca 13 siden fødsel. Anonymkode: 3cc03...261 1
Milky Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Det siste du bør bry deg om er hva andre tenker. 10kg er ikke så mye, du bør fokusere på hva som er sunt for deg og babyen😊 og helt ærlig.. hvis noen sier noe på vekta så fuck dem. Du har nettopp født et barn 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Anbefaler deg å følge «intuitive eating»-kontoer på Instagram, så skjønner du at det bare er «diet culture» som gjør at du knytter SÅ mye følelser til vekta di. Anonymkode: b8cba...df7 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Man skal ikke slanke seg i form av dietter osv, men økt trening og litt mer regulert kosthold/sunnere kosthold må da være greit? Det gjorde jeg sist hvertfall da jeg ikke gikk like fort ned som jeg trodde jeg skulle gjøre.. Men brukte jo opptil et år før jeg var tilbake på startvekt.. Men uansett, kroppen din har vært igjennom et svangerskap og satt et barn til verden som den kontinuerlig gir mat. Det er en fantastisk ting kroppen din har gjort, og kg er enten kommet for å bli, hvilket er greit, eller du kan jobbe sakte for å gå til av, det kommer etterhvert. Jeg gikk mest ned etter jeg var begynt å jobbe og etterhvert som jeg sluttet å amme. Anonymkode: 20edd...b32 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Du kan jo ikke skylde på amming og sitte 10 kilo overvektig. Selvfølgelig kan du gå ned til startvekt. Ville begynt å telle kalorier strikt. Anonymkode: 76095...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Skjønner deg godt! Jeg er i samme situasjon. Gruer meg til å vise meg frem i denne kroppen her. Planlegger å bruke den siste tiden nå på å gå ned i hvert fall 8 kg. Anonymkode: 2f93f...e78 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du kan jo ikke skylde på amming og sitte 10 kilo overvektig. Selvfølgelig kan du gå ned til startvekt. Ville begynt å telle kalorier strikt. Anonymkode: 76095...4c4 Og lagt hvor mye under da? Det er IKKE anbefalt å slanke seg når man ammer. Anonymkode: b7b41...87a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Ingen kommer til å kommentere det, det er akkurat som alle forventer og det mest normale😊 kommer du raskt og lik som før derimot da får du endel stikk av mamma politiet for man kan ikke være noen god mamma samtidig som det, bare sjekk tråder om emnet her inne😊 Anonymkode: 6a9a5...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 Å gå ned 1/2 kg i uka med kalorikontroll er da ikke noe verre enn å «gå ned naturlig»? I så fall hvorfor? I begge tilfeller har man kaloriunderskudd, men såklart bør man ikke ligge på et minimum. Det sagt, du har født et barn, du har gjort en kjempejobb! Kroppen din har fått kjørt seg kraftig og det er slettes ikke uvanlig å veie mer enn før svangerskapet. Du kommer tilbake dit du vil med tiden ❤️ Anonymkode: 547f6...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Neppe noen som kommenterer det. Men hvis du er en av de som i alle år har ment overvektige bare må skjepe seg og er ansvarlig selv, så får du ta deg et godt blikk i speilet og lære deg at det ikke alltid er "bare" å gjøre noe. Anonymkode: 365b9...c77 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 Det er in med disserompe i 2021. Dette er året der bikini-tyranniet utgår. Alle har lov å ha noen ekstra kilo i år. Se det rundt, det koker av dvaske kropper 😂 Slapp av! Anonymkode: 42de9...0c2
Thea82 Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 Helt sikker på at ingen andre bryr seg. Men om du ikke er komfortabel kan du jo gjøre noe med det på sikt. Har hørt om flere som først mister de siste kiloene når de slutter og amme, så prøv og vær tålmodig (vet det ikke er lett).
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 herre gud! du trener da bare! Anonymkode: 7cf61...718
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Folk kommer til å bry seg mer om at du har blitt mamma og vil høre om det, enn vekta di. Vi er voksne folk. Alle vet at med graviditet kommer det gjerne noen kilo på. Det hadde vært min minste bekymring. Hold deg heller sprek og vær sunn. Så vil kroppen ordne seg selv når den tid kommer. Anonymkode: 15a0d...16a
Mnjah Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 Skjønner ikke hvorfor alle svarer hva TS skal gjøre for å endre kroppen sin, fremfor at vi snakker om hvorfor TS skal føle seg sånn, når hun har verdi i seg selv helt uavhengig av hva vekten viser. Enig med AB over, folk er jo helt ødelagt av «diet culture». 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 Mnjah skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor alle svarer hva TS skal gjøre for å endre kroppen sin, fremfor at vi snakker om hvorfor TS skal føle seg sånn, når hun har verdi i seg selv helt uavhengig av hva vekten viser. Enig med AB over, folk er jo helt ødelagt av «diet culture». Jeg klarer ikke applaudere overvekt. Det er belastende for samfunnet og usunt. Anonymkode: 76095...4c4
Mnjah Skrevet 11. april 2021 #17 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke applaudere overvekt. Det er belastende for samfunnet og usunt. Anonymkode: 76095...4c4 INGEN sier noe om å applaudere overvekt! TS har født et føkkings barn. Sånne holdninger som du har er belastende for samfunnet og enda mer usunt enn +10 kilo etter en fødsel. At en kvinne skal grue seg til å starte å jobbe igjen fordi hun føler kroppen hennes og dermed hun er mindre verdt med flere fettceller, er mer skadelig for et samfunn i sin helhet, enn de som er frie fra en slik tankegang - overvektig eller ei. 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 Mnjah skrev (1 minutt siden): INGEN sier noe om å applaudere overvekt! TS har født et føkkings barn. Sånne holdninger som du har er belastende for samfunnet og enda mer usunt enn +10 kilo etter en fødsel. At en kvinne skal grue seg til å starte å jobbe igjen fordi hun føler kroppen hennes og dermed hun er mindre verdt med flere fettceller, er mer skadelig for et samfunn i sin helhet, enn de som er frie fra en slik tankegang - overvektig eller ei. Man blir ikke overvektig av å føde et barn. Overvekt kommer av for høyt inntak av kalorier under og kanskje etter svangerskapet. Anonymkode: 76095...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #19 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man blir ikke overvektig av å føde et barn. Overvekt kommer av for høyt inntak av kalorier under og kanskje etter svangerskapet. Anonymkode: 76095...4c4 Fremdeles ingen her som har «applaudert overvekt», men muligens en del som ikke ser på overvekt som en alvorlig karakterbrist, slik du later til å gjøre. Anonymkode: 125cc...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 Du har allerede gått ned 13 kg, det er jo mye bare i seg selv. Den verste kritikeren er oss selv, og jeg tviler sterkt på at noen på jobben din reflekterer over at du ikke er like slank som du var før du fikk barn. Og dersom noen mot formodning er så frekke så kommenterer noe slikt er det faktisk de som har et problem. Kos deg med babyen og jobbstart, og drit i at vekta ikke er der du ønsker enda. Anonymkode: 8e2bc...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå