AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Noen erfaringer? Jeg vet at det er helt individuelt, men er likevel nysgjerrig på andres erfaringer her Jeg skal settes i gang i morgen, dag 11 på overtid - men jeg har ikke snøring på hvordan det gjøres. Eller hva man kan forvente. Jeg var på trivselskontroll her på onsdag, hadde 2-3 cm åpning og flat og myk (?) livmorhals, ble strippet og jeg tror slimproppen (?) kom på torsdag kveld. Dette er faktisk mitt tredje barn, men de andre har «bare kommet» - altså, ikke noe stripping, ingen slimpropp, ikke noe sånt. Vannet har gått og de har sprettet ut, på en måte. Ble satt litt igang med nr 2 da fostervannet var noe missfarget, ble satt på drypp og hadde 3-4 timer aktiv fødsel med vakum til slutt. Førstemann var helt naturlig, brukte vel ca 5 timer på hun. Men når jeg googler litt om temaet så kommer det så mye; ballong, tabletter etc. Noen som har vært i sånn ca samme situasjon som meg, altså ingen vannavgang eller egentlig noen tegn til fødsel, men igangsetting på overtid som kan fortelle litt om hvordan det var? Anonymkode: 5c854...751
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Hvis du allerede har litt åpning, så tror jeg dem kommer til å starte fødsel ved å ta vannet. Anonymkode: ab588...048
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Ingen tegn til fødsel efentlig, var ikke moden. Satt i gang pga. lite fostervann. Fikk satt inn ballong kl 12, den datt ut morgenen etter. Så fikk jeg tablett hver 4. time, rakk vel 2 eller 3 tabletter før det var åpning nok til å flyttes til fødeavdelingen. Der tok de vannet og da fikk jeg begynnende rier. De tiltok i styrke, etterhvert fikk jeg epidural og riestimulerende drypp. Husker ikke helt hvor mange timer det gikk før full åpning og pressingen kunne starte, men det ble vakuum etter 1t pressing med for lite fremgang. Anonymkode: 0f5ad...40a
Arkana Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du allerede har litt åpning, så tror jeg dem kommer til å starte fødsel ved å ta vannet. Anonymkode: ab588...048 Det tror jeg også, og det var det de gjorde ved min andre fødsel. Veldig grei fødsel som tok bare to timer.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Ble satt igang med nr 2, riktignok ikke på overtid (ble satt tilbake 6 dager) 2 dager før termin på grunn av svangerskapsdiabetes. Var som deg moden med 2-3 cm åpning. Fikk klyster (etter eget ønske) og epidural før de tok vannet. Fikk rier etter 20 min, ungen var ute etter 5 timer. Hadde egentlig en fantastisk fødsel! Anonymkode: fdb1e...e51
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Jeg ble satt igang med nr 3 pga svangerskapsforgiftning. De tok bare vannet, med noe som liknet ei lang heklenål. Kjente ingenting. Etter et par timer startet fødselen, hadde et par timer med rolige rier (hvor jeg leste avisa mellom slaga), så tok det seg opp og jeg fødte enkelt og effektivt på en drøy halvtime. Var en veldig fin fødsel. Anonymkode: 3dda4...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå