Gå til innhold

Hva kan jeg lage med kremfløte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har to små kartonger med kremfløte som gikk ut på dato 6 og 7 april. Hva kan jeg bruke dem til?
Er helt tom for ideer i dag... 🤪

Endret av lemoncake
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Riskrem 

kakao med krem 

Jordbær med fløte 😋

Vaffelrøre 

Karamellpudding 

Fløtekarameller

Anonymkode: d4f8f...b93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kremete pastasaus, fløtesaus, blåmuggost saus, soppstuing, fløtegratinerte poteter, pisket krem hvis du har bær eller annet det passer til, fromasj av noe slag, enten enkel med kremfløte og gelepulver eller ordentlig hvis du har bær på lager. Eller hive fløte i røre til pannekake/vafler/sveler. Riskrem, karamellpudding. 

Anonymkode: 3bc2f...547

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Frys det ned i terninger så kan du ta opp litt og litt å ha i sauser og vaffelrøre osv 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Iskrem! 

Anonymkode: cc460...de7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frys det ned i terninger så kan du ta opp litt og litt å ha i sauser og vaffelrøre osv 

Dette! Når de er dypfryst har du alle oppi en liten pose, så frigjør du isbitformen til isbitene og. 

🙂

Anonymkode: fbdb8...d3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Supper, gryter, fløtegratinerte poteter osv.

Det går også an å fryse de ned for senere å bruke i f.eks. suppe.
Men husk at det går ikke an å piske fløte som har vært fryst (til krem)

Anonymkode: ae2b9...c56

• Liker 1
Skrevet

Mange gode ideer her. Takk! 😊🥰

Skrevet

fiskesuppe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vafler! Nomnomnom...

Anonymkode: 7dfb0...a7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Veldig lurt, det er alltid greit å ha litt fløte på lur.

Når jeg har for mye fløte koker jeg salt karamellsaus. Det er så godt på iskrem, og jeg kjenner mange som blir glad for et lite glass av sausen min, så jeg koker som regel av en kartong fløte og deler med dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Godt tips! 👍😄Nå har jeg letet, men ser ikke ut som jeg har sånne plastsak til isbiter. Vi har isbit maskin. Fant kun sånne isbitposer. Blir litt søl å fylle dem kanskje... 😏

AnonymBruker
Skrevet
lemoncake skrev (2 minutter siden):

Godt tips! 👍😄Nå har jeg letet, men ser ikke ut som jeg har sånne plastsak til isbiter. Vi har isbit maskin. Fant kun sånne isbitposer. Blir litt søl å fylle dem kanskje... 😏

Jeg bruker å ha fløten over i en frysepose og legge den i fryseren sånn at den blir ganske flat og dermed tiner fortere. Bruker den til f eks fløtegratinerte poteter. Kan bare knekke av biter også om den er flat nok.

Anonymkode: 3c31c...bea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bruker å ha fløten over i en frysepose og legge den i fryseren sånn at den blir ganske flat og dermed tiner fortere. Bruker den til f eks fløtegratinerte poteter. Kan bare knekke av biter også om den er flat nok.

Anonymkode: 3c31c...bea

Det var også lurt! 👍😊

AnonymBruker
Skrevet

I saus, suppe, gryter, eggerøre/omelett, panna cotta, kakao og krem, irish Coffee, fløtekarameller, potetstappe/annen type pure. Kan også fryse fløten.

Anonymkode: cfe2c...bc8

Skrevet

Da har jeg fryst den ene og vi endret middagsplanene i kveld fra pizza til biff med fløtegratinerte poteter. Gleder meg til middag! 😄👍Takker! 😘

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (4 timer siden):

Veldig lurt, det er alltid greit å ha litt fløte på lur.

Når jeg har for mye fløte koker jeg salt karamellsaus. Det er så godt på iskrem, og jeg kjenner mange som blir glad for et lite glass av sausen min, så jeg koker som regel av en kartong fløte og deler med dem.

Oj god ide! Det skal jeg prøve 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...