Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Hva gjør man med en baby på en måned? Babyen min begynner å bli mer og mer våken, jeg prater en del til ham, synger, koser og han liker å bli bært oppreist, selvom de i den alderen ikke ser særlig godt. Han liker også å ligge på magen på min mage og kikke rundt, og særlig mot lamper/vinduer osv.. 

Men blir det ikke veldig masete og intens for babyen om man skal være oppi synsfeltet dems hele tiden og stirre og glise? 

Anonymkode: 215ef...60b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitter ofte å tenker det samme. Han klager når han blir lagt for seg selv, så her har jeg han på armen og går rundt mens jeg ordner div ting, hjelper storesøs med sitt osv. Han koser seg veldig på stellebordet så kan fort så ihjel 20 min der. Lar han ligge å lufte stumpen mens jeg koser/masserer ben og kropp. Gleder meg til han får glede av babygym og litt annet🙈

Anonymkode: c1381...938

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sitter ofte å tenker det samme. Han klager når han blir lagt for seg selv, så her har jeg han på armen og går rundt mens jeg ordner div ting, hjelper storesøs med sitt osv. Han koser seg veldig på stellebordet så kan fort så ihjel 20 min der. Lar han ligge å lufte stumpen mens jeg koser/masserer ben og kropp. Gleder meg til han får glede av babygym og litt annet🙈

Anonymkode: c1381...938

Ja, det er jo kos, vi bruker mye tid på stell vi og 😍 i bæreselen blir det jo veldig lite kontakt, så unngår å bruke den i våkentiden nå de første mnd med mindre det er noe jeg må gjøre liksom.. 

AnonymBruker
Skrevet

Min er 6 uker og har akkurat begynt å kikke litt på lekene som henger over babygymmen. Så kan ligge der i sånn 10 min mens vi prater og jeg dytter på ene leken som lager ranglelyd, før det blir dårlig stemning. Vet ikke om det gir henne så mye men hun viser nå litt interesse :)

Anonymkode: a476d...aa8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min er 6 uker og har akkurat begynt å kikke litt på lekene som henger over babygymmen. Så kan ligge der i sånn 10 min mens vi prater og jeg dytter på ene leken som lager ranglelyd, før det blir dårlig stemning. Vet ikke om det gir henne så mye men hun viser nå litt interesse :)

Anonymkode: a476d...aa8

Husker jeg gjorde det med første, hun kunne også ligge en stund å kikke, før hun ville opp😊 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke være oppi babyen hele tiden. Du kan helt fint la babyen ligge og se på at du bretter klær, o.l. mens du prater litt til ham. Såfremt han godtar dette, og ikke griner og oier seg, har de bare godt av å få litt fred.

Anonymkode: 860b1...2a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er jo kos, vi bruker mye tid på stell vi og 😍 i bæreselen blir det jo veldig lite kontakt, så unngår å bruke den i våkentiden nå de første mnd med mindre det er noe jeg må gjøre liksom.. 

Nå har babyen her blitt større, men jeg brukte bæresjal i våkentiden da hun var 1 mnd. hvis hun ikke ville ligge på gulvet. De kjenner jo også bevegelsene våre og hører stemmen (storesøster på to var også hjemme, så jeg snakket mye med henne og litt direkte til babyen, inkluderte babyen litt i praten selv om det ikke akkurat kom noen svar enda). Og øyekontakt over litt tid var oftest på stellebordet, det var der de første smilene kom med begge. 

Anonymkode: 590e6...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Se ser bort/snur hode om de syntes det blir formye stimuli når du snakker med han osv, så ser hen på deg når hen er klar for det!

ellers kan du gå sakte gjennom ett og ett rom i huset masse å se på for en liten baby. 

Anonymkode: 48361...319

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...