Gå til innhold

Kjæresten min knekker spaghetti i to!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg knekker også spagetttien i to. Får den lettere nedi pannen da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg også. Har barn og det blir lettere når de ikke er for lange. Ser ikke problemet med det? 😂🤷‍♀️

Anonymkode: 01f1a...75d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner at du også tøyser her.

Anonymkode: ba5f6...e2b

Faktisk ikke! Her i huset lager vi all pasta selv. Enkelt og velsmakende 🙂 Det med bestemor var tøys 😁

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det gjør jeg også, har alltid gjort det. Er vant til det fra jeg var barn.

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei! Hva er det jeg leser? 😱😂 Spagettien skal være hel. Det er ikke mye jobb å bøye resten av spagettien ned i gryten når den andre halvdelen er litt myk. For det skjer på 1 minutt. 

Makaroni er enklere å spise hvis det er det som er problemet 🙈

Anonymkode: 82131...ac2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe mye "verre" enn en italiensk bestemor: Jeg har en italiensk mann. 

Hadde jeg servert maltraktert og mishandlet spaghetti, tror jeg at han i det minste hadde snudd bryllupsbildet vårt med fronten mot veggen (det gjorde han en gang for mange år siden da jeg uheldigvis serverte hvitløksbaguetter til lasagnen 😄)

Anonymkode: 248e4...94d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg servert maltraktert og mishandlet spaghetti, tror jeg at han i det minste hadde snudd bryllupsbildet vårt med fronten mot veggen (det gjorde han en gang for mange år siden da jeg uheldigvis serverte hvitløksbaguetter til lasagnen 😄)

Hva skal være til lasagnen istedenfor hvitløksbaguetter? Er det typisk norsk? 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg gjorde også dette, men jeg har sluttet med det. Det handler om å ha stor nok panne og varmt nok vann. Vannet skal koke når spagettien går nedi og man bruker en sleiv eller lignende til å røre rundt med. Det tar virkelig ikke et minutt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var en morsom måte å markere "misnøye" på. :laugh:

Anonymkode: 123f3...dbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal være til lasagnen istedenfor hvitløksbaguetter? Er det typisk norsk? 

Tror det er veldig norsk, ja. Eller amerikansk. I Italia serverer man ikke brød til pasta. Det er nærmest som å servere ris til potetene (karbo til karbo). Men det er gjerne litt brød på bordet til pastaretter. Da skal brødet kun brukes til skrape opp siste resten av sausen fra tallerkenen. 

Tips: I Italia er det også hårreisende å servere salat til pastaretter. Så man kan trygt si at jeg bommet litt på matlagingen min i starten av forholdet vårt. Dessverre var mine kunnskaper om "italiensk" mat fra Toro.... 😂

• Liker 3
Skrevet

Det gjør jeg også, så får jeg all spaghettien nedi gryta samtidig, og den blir likt kokt, samt at jeg slipper å stå og prøve å få bendt den nedi etterhvert som underste del i kokevannet mykner. Brekker man den i to, får man jo alt nedi med det samme, og jeg merker ingen nevneverdig forskjell når den spises.

• Liker 2
Skrevet

det gjør jeg også :P alltid gjort, har ikke tenkt at det er feil ;P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var en morsom måte å markere "misnøye" på. :laugh:

Anonymkode: 123f3...dbd

Han har bra sans for humor, ja 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør dette jeg og, men bare om jeg ikke har stor nok kasserolle tilgjengelig -også har jeg noen oppskrifter hvor det er smart å knekke i småbiter, men da er det ikke "spagehetti" lengre, da er det pasta.

Anonymkode: 294fa...083

Skrevet
Blondie65 skrev (5 minutter siden):

Jeg gjorde også dette, men jeg har sluttet med det. Det handler om å ha stor nok panne og varmt nok vann. Vannet skal koke når spagettien går nedi og man bruker en sleiv eller lignende til å røre rundt med. Det tar virkelig ikke et minutt.

Enig med deg. Det tar veldig kort tid å få dyttet spaghettien ned i vannet dersom det fosskoker og dersom kjelen er stor nok. Tipper det tar under et halvt minutt. 

• Liker 3
Skrevet

Men altså, de som latterliggjør å knekke spaghettien har åpenbart aldri hørt den fantastiske lyden den lager når man gjør det 😄 Ren ASMR jo. Det er viktigere at folk lager mat på en måte de trives med enn at en italiensk bestemor skal være fornøyd da.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hahaha det er det morsomste jeg har lest på evig lenge 🤣🤣🤣 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, har aldri skrevet det som tips til noen, noen sinne her på KG, men nå må jeg gjøre det. 

DUMP HAM! 😅 Nei, det går ikke an.

ps, jeg kjøper dobbelt så lange spaghetti hvis jeg ser de.. altså, de kan ikke være lange nok, for min del. 

Anonymkode: 0d4f4...225

• Liker 1
Skrevet

Jeg knekker de, da får jeg dobbelt så mye spaghetti.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg knekker i tre, mer praktisk å spise.

Anonymkode: 62a7a...153

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...