AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Jeg har alltid tenkt at jeg har fet hud da jeg skinner som en diskokule konstant. Har nå forsøkt hyaluronic acid booster og huden ble jo tiiii ganger verre??!! Hvorfor? Har liksom forstått det sånn at huden min trenger fukt i form av vann... Sliter ikke ned spesielt tørr hud heller.. Etter dusjing så er huden normal vil jeg si. Føles bittelitt stram ut kanskje. Viser tegn til å bli oljete etter en time eller to uten produkter. Anonymkode: ca600...f55
Roci Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har alltid tenkt at jeg har fet hud da jeg skinner som en diskokule konstant. Har nå forsøkt hyaluronic acid booster og huden ble jo tiiii ganger verre??!! Hvorfor? Har liksom forstått det sånn at huden min trenger fukt i form av vann... Sliter ikke ned spesielt tørr hud heller.. Etter dusjing så er huden normal vil jeg si. Føles bittelitt stram ut kanskje. Viser tegn til å bli oljete etter en time eller to uten produkter. Anonymkode: ca600...f55 Hvis huden din ikke er fuktfattig, har det liten hensikt å tilføre mye ekstra fukt. Det er ikke alle med fet hud som har fuktfattig hud, så du kan kanskje heller forsøke et produkt med niacinamide for å balansere talgproduksjonen. Hvilken hyaluronic acid booster var det du brukte? Hvis det var den fra Paula's Choice, så inneholder den bl.a. ceramider i tillegg til hyaluronsyre, og er ikke egnet til fet hud.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Det heter hyaluronsyre. Anonymkode: a95c7...25f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Bruker du fuktighetskrem over boosteren/serumet? Hyaluronsyre trekker vann fra omgivelsene, så det er viktig å tilføre fukt. Eller det er kan hende en annen ingrediens i boosteren som ikke huden din liker. Anonymkode: a8db6...13d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Roci skrev (2 timer siden): Hvis huden din ikke er fuktfattig, har det liten hensikt å tilføre mye ekstra fukt. Det er ikke alle med fet hud som har fuktfattig hud, så du kan kanskje heller forsøke et produkt med niacinamide for å balansere talgproduksjonen. Hvilken hyaluronic acid booster var det du brukte? Hvis det var den fra Paula's Choice, så inneholder den bl.a. ceramider i tillegg til hyaluronsyre, og er ikke egnet til fet hud. Det er akkurat den jeg har brukt ja..takk for oppklarende svar! Kutter ut denne da..hadde så lyst til at den skulle gjøre underverker 😟 Har også forsøkt produkter som er for fet hud men de gir ikke nok fukt igjen føler jeg Huden blir flassete enkelte steder og oljete andre steder. Jeg.er.så.lei!! Snart 40 år og enda ikke funnet det som funker for min hud 😫 Anonymkode: ca600...f55
Roci Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er akkurat den jeg har brukt ja..takk for oppklarende svar! Kutter ut denne da..hadde så lyst til at den skulle gjøre underverker 😟 Har også forsøkt produkter som er for fet hud men de gir ikke nok fukt igjen føler jeg Huden blir flassete enkelte steder og oljete andre steder. Jeg.er.så.lei!! Snart 40 år og enda ikke funnet det som funker for min hud 😫 Anonymkode: ca600...f55 Skjønner problemet, mange produkter for fet hud inneholder ofte alkohol, tea-treeolje og andre ingredienser som tørker ut huden og forverrer problemet. Om jeg får komme med et forslag til deg, er det at du prøver CALM rensen og fuktighetskremen fra Paula's Choice for fet hud, de er laget for å balansere og gi fukt. Kommer i prøvestørrelser til rimelige priser så du kan teste om produktene passer deg før du evt kjøper fullstørrelse. I tillegg vil jeg foreslå at du prøver et serum med niacinamide (vitamin B3) som også bidrar til å balansere talgproduksjonen og roe ned huden. Jeg liker det fra Paula's Choice, men det finnes flere gode og rimelige alternativer🙂
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Roci skrev (1 time siden): Skjønner problemet, mange produkter for fet hud inneholder ofte alkohol, tea-treeolje og andre ingredienser som tørker ut huden og forverrer problemet. Om jeg får komme med et forslag til deg, er det at du prøver CALM rensen og fuktighetskremen fra Paula's Choice for fet hud, de er laget for å balansere og gi fukt. Kommer i prøvestørrelser til rimelige priser så du kan teste om produktene passer deg før du evt kjøper fullstørrelse. I tillegg vil jeg foreslå at du prøver et serum med niacinamide (vitamin B3) som også bidrar til å balansere talgproduksjonen og roe ned huden. Jeg liker det fra Paula's Choice, men det finnes flere gode og rimelige alternativer🙂 Takk for tips og råd 😊 Jeg vet ikke hvorfor men jeg haaaaar så lyst til å like produktene til Paula's Choise. Jeg har allerede en rens fra CALM serien som jeg synes er ok. Prøvde også CALM mineral moisturizer med solfaktor for normal og oily/combination men den ble bare klissete på huden min 😕 Spørs om jeg skal prøve serumet deres med niacinamide.. Anonymkode: ca600...f55
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er akkurat den jeg har brukt ja..takk for oppklarende svar! Kutter ut denne da..hadde så lyst til at den skulle gjøre underverker 😟 Har også forsøkt produkter som er for fet hud men de gir ikke nok fukt igjen føler jeg Huden blir flassete enkelte steder og oljete andre steder. Jeg.er.så.lei!! Snart 40 år og enda ikke funnet det som funker for min hud 😫 Anonymkode: ca600...f55 Jeg har også brukt Paulas Choice hyaluronsyreserum. Syntes ikke det var noe bra. Men så prøvde jeg Klairs rich moist soothing serum, og det syntes jeg var topp! Men vi har alle forskjellig hud da, så det er jo ikke sikkert det funker for deg. Jeg er heller ingen hudekspert. Anonymkode: 121c3...01d
Roci Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips og råd 😊 Jeg vet ikke hvorfor men jeg haaaaar så lyst til å like produktene til Paula's Choise. Jeg har allerede en rens fra CALM serien som jeg synes er ok. Prøvde også CALM mineral moisturizer med solfaktor for normal og oily/combination men den ble bare klissete på huden min 😕 Spørs om jeg skal prøve serumet deres med niacinamide.. Anonymkode: ca600...f55 Ja, har hørt at de dagkremene med solfaktor kan være klissete, jeg tenkte på den uten solfaktor🙂 Er selv begeistret for PC fordi produktene inneholder lite "tull", men samtidig har jeg også prøvd produkter derfra som ikke passet huden min. Man må ofte prøve seg fram for å finne de beste produktene og produktkombinasjonene for sin hud, og det kan ta litt tid.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Roci skrev (7 minutter siden): Ja, har hørt at de dagkremene med solfaktor kan være klissete, jeg tenkte på den uten solfaktor🙂 Er selv begeistret for PC fordi produktene inneholder lite "tull", men samtidig har jeg også prøvd produkter derfra som ikke passet huden min. Man må ofte prøve seg fram for å finne de beste produktene og produktkombinasjonene for sin hud, og det kan ta litt tid. Vet du noe om Klairs sine produkter? Jeg liker dem, men vet ikke om de har mye "tull". Vet ikke så mye om hudgreier, vet bare om huden min SER bra ut når jeg bruker et produkt, feks. Anonymkode: 121c3...01d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har også brukt Paulas Choice hyaluronsyreserum. Syntes ikke det var noe bra. Men så prøvde jeg Klairs rich moist soothing serum, og det syntes jeg var topp! Men vi har alle forskjellig hud da, så det er jo ikke sikkert det funker for deg. Jeg er heller ingen hudekspert. Anonymkode: 121c3...01d Prøvde et produkt fra Klairs en gang men huden min ble skikkelig rød og irritert 😟 Anonymkode: ca600...f55
Roci Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vet du noe om Klairs sine produkter? Jeg liker dem, men vet ikke om de har mye "tull". Vet ikke så mye om hudgreier, vet bare om huden min SER bra ut når jeg bruker et produkt, feks. Anonymkode: 121c3...01d Har aldri prøvd noen av dem selv, men vet at mange liker dem. Er nok slik der også at det er enkeltprodukter som er veldig gode, og andre er ikke fullt så gode. Flere av produktene fra Klairs inneholder en del eteriske oljer som kan gi reaksjoner ved sensitiv hud, men hvis du liker produktene og de funker for deg, så er det jo absolutt ingen ting i veien for å bruke dem🙂
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 Angående produkter med niacinamide; jeg har ikke forsøkt noe fra The ordinary. De har er serum med niacinamide og er jo veldig budsjettvennlig (tror jeg har brukt ca 3000 kroner de siste mnd på nye produkter som ikke passer for meg 😟). Noen som har erfaring med den? Anonymkode: ca600...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå