Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt inne i tenkeboksen om jeg skal søke om ulønnet permisjon i 1 år etter endt permisjon.

Dette er fordi  i min kommune er det vanskelig å få barna inn i barnehage før dem er godt over 1 år, noen ganger senere.

Men er det noen regler jeg må forholde meg til hvis jeg tar ut ulønnet permisjon fra mim 8-16 jobb? Jeg tenker på om jeg har lov til å ta på meg vakter på en annen jobb hvis jeg får det til?

Anonymkode: 7885d...ec9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

Skrevet

Om du tar ulønnet permisjon kan du jobbe andre steder :)

anbefaler det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sunshineyellow skrev (39 minutter siden):

Om du tar ulønnet permisjon kan du jobbe andre steder :)

anbefaler det :)

Takk for svar :) vet du når jeg senest må søke om ulønnet permisjon til jobben? Er det noen regler på det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville uansett ikke planlagt å ta ulønnet permisjon før du ser det er behov for det, kan jo godt hende det blir null problem å få bhg plass :)

Ikke bare bare å få jobb disse dager, så dumt å regne med å få en ekstra jobb. Spar ihvertfall opp. 

Anonymkode: 38efc...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar :) vet du når jeg senest må søke om ulønnet permisjon til jobben? Er det noen regler på det?

Ja

https://arbeidsmiljoloven.com/paragraf/varslingsplikt/

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. 

Anonymkode: 38efc...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bruke ulønnet permisjon etter denne bestemmelsen til å ta annet lønnet arbeid, selv på deltid. Dette er en lovbestemt permisjon med formål å ha omsorg for barn. 

Anonymkode: ee117...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på at du mister trygderettigheter ganske fort i ulønnet permisjon!  Jeg TROR det er allerede etter 4 uker!

Anonymkode: de3aa...825

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær obs på at du mister trygderettigheter ganske fort i ulønnet permisjon!  Jeg TROR det er allerede etter 4 uker!

Anonymkode: de3aa...825

Vær obs på at ved ulønnet foreldrepermisjon har du flere rettigheter enn ved annen ulønnet permisjon. :)

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (27 minutter siden):

Vær obs på at ved ulønnet foreldrepermisjon har du flere rettigheter enn ved annen ulønnet permisjon. :)

Ikke trygderettigheter. 

Anonymkode: 5c6f6...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan ikke bruke ulønnet permisjon etter denne bestemmelsen til å ta annet lønnet arbeid, selv på deltid. Dette er en lovbestemt permisjon med formål å ha omsorg for barn. 

Anonymkode: ee117...5d5

Kan man vel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...