AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Jeg er litt inne i tenkeboksen om jeg skal søke om ulønnet permisjon i 1 år etter endt permisjon. Dette er fordi i min kommune er det vanskelig å få barna inn i barnehage før dem er godt over 1 år, noen ganger senere. Men er det noen regler jeg må forholde meg til hvis jeg tar ut ulønnet permisjon fra mim 8-16 jobb? Jeg tenker på om jeg har lov til å ta på meg vakter på en annen jobb hvis jeg får det til? Anonymkode: 7885d...ec9
Sunshineyellow Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Om du tar ulønnet permisjon kan du jobbe andre steder anbefaler det 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Sunshineyellow skrev (39 minutter siden): Om du tar ulønnet permisjon kan du jobbe andre steder anbefaler det Takk for svar vet du når jeg senest må søke om ulønnet permisjon til jobben? Er det noen regler på det? Anonymkode: 7885d...ec9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Jeg ville uansett ikke planlagt å ta ulønnet permisjon før du ser det er behov for det, kan jo godt hende det blir null problem å få bhg plass Ikke bare bare å få jobb disse dager, så dumt å regne med å få en ekstra jobb. Spar ihvertfall opp. Anonymkode: 38efc...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar vet du når jeg senest må søke om ulønnet permisjon til jobben? Er det noen regler på det? Anonymkode: 7885d...ec9 Ja https://arbeidsmiljoloven.com/paragraf/varslingsplikt/ Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Anonymkode: 38efc...8cc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Du kan ikke bruke ulønnet permisjon etter denne bestemmelsen til å ta annet lønnet arbeid, selv på deltid. Dette er en lovbestemt permisjon med formål å ha omsorg for barn. Anonymkode: ee117...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Vær obs på at du mister trygderettigheter ganske fort i ulønnet permisjon! Jeg TROR det er allerede etter 4 uker! Anonymkode: de3aa...825 1
Gjest Albbas Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vær obs på at du mister trygderettigheter ganske fort i ulønnet permisjon! Jeg TROR det er allerede etter 4 uker! Anonymkode: de3aa...825 Vær obs på at ved ulønnet foreldrepermisjon har du flere rettigheter enn ved annen ulønnet permisjon.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Albbas skrev (27 minutter siden): Vær obs på at ved ulønnet foreldrepermisjon har du flere rettigheter enn ved annen ulønnet permisjon. Ikke trygderettigheter. Anonymkode: 5c6f6...148
Sunshineyellow Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan ikke bruke ulønnet permisjon etter denne bestemmelsen til å ta annet lønnet arbeid, selv på deltid. Dette er en lovbestemt permisjon med formål å ha omsorg for barn. Anonymkode: ee117...5d5 Kan man vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå