Gå til innhold

Godtestopp 10-30 April, er du med? 😎

Lille85

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk ❤️ Da hopper jeg ut i det. Det er jo litt motiverende å holde seg ansvarlig, så timingen er jo bra. Også er det skikkelig teit å dra på butikken med munnbind bare for å kjøpe røyk 😉

Anonymkode: 0c8e1...1d1

Så enig, så enig. Lykke til! 

Anonymkode: b9af9...101

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Åååå, så gøy!!! Dette klarer vi😍 jeg er med, begynner fra og med idag! 

Anonymkode: 37ad4...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en dårlig dag🙈 startet med muffins til frokost, spiser kakerøre nå, for skal ha med kake på jobb i morgen også må jeg lage noe og servere etterpå. 😏 Men jeg SKAL ut å løpe etterpå, også får jeg stramme inn resten av uka!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk på en smell på mandag da jeg ryddet i skapet og fant en sjokolade 😜. Men klarte meg fint tirsdag, og fin start på dagen i dag.

Håper andre klarer seg fint

Anonymkode: 6eb40...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke spist godis siden mandags morgen da jeg hadde noen heksehyl liggende. Det har blitt litt mer Pepsi max enn hva jeg vanligvis drikker, eller har det gått helt fint. 

Jeg spiser en proteinrik frokost/lunsj, slik at jeg faktisk er god og mett frem til middag. Da blir jeg ikke sugen på sukker🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint her :) Ingen lyst på sjokoladen som ligger i kjøleskapet, eller resten som ligger i boden.

Kunne hatt et glass brus i dag, men hopper over det. Jeg drikker ikke lettbrus, så sparer den brusen til jeg virkelig trenger den (sliter med kvalme, litt brus er ok for meg når jeg er kvalm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tråden først nå, men er med.🙋‍♀️ Spiste to sjokolader tidligere i dag, så trenger dette. Kommer til å spise litt frukt, da dette er en del av mitt kosthold, men vil ha bort smågodt, sjokolade og chips. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 dager uten sukker og annet snacks nå. Har faktisk gått ned fra 61kg til 59.2 på disse dagene med litt kostholdsendring og kaloritelling på Lifesum. Har fått noen overraskelser når det kommer til kaloriinnhold i enkelte matvarer. Smør feks, jeg ELSKER smør, har i alle år hatt et tjukt lag med smør på brød og knekkebrød, nå er det slutt på det for å si det sånn!

Anonymkode: f6a6c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gikk veldig bra man-fre. Jeg har gitt meg lov å spise litt godteri på lørdager, så nå har jeg unnet meg det. I morgen er det på`n igjen 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cleo88 skrev (13 minutter siden):

Spiser ikke godteri og usunn mat. Skeier ut med en pizza eller litt smågodt kanskje 1 gang i måneden. 

Er det ikke SELVSAGT at man ikke spiser godteri om man ønsker å gå ned i vekt??? Hvis det da er målet deres... 

Hvis du skeier ut en gang i blant, så spiser du jo godteri og usunn mat..

Ja, det er det. Hvis man vil ned i vekt er det lurt å kutte sukker. Det er flere andre gode grunner til å kutte det ut også. For noen er det enklere enn det er for andre ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 15.44):

Hvis du skeier ut en gang i blant, så spiser du jo godteri og usunn mat..

Ja, det er det. Hvis man vil ned i vekt er det lurt å kutte sukker. Det er flere andre gode grunner til å kutte det ut også. For noen er det enklere enn det er for andre ☺️

🥴😄 

😛

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det meningen at man skal spise godtesnop igjen den 1. mai? :) 

Anonymkode: db210...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cleo88 skrev (50 minutter siden):

Bare leser at godtestopp fortsatt innebærer godteri i helgen for noen 🥴 say whaaaat

Nei. Å spise noe slikt kanskje en gang i måneden anser jeg ikke som vesentlig del av mitt normale kosthold 😄 Er ikke vegetarianer fordi om man har en kjøttfri dag i uken heller 😛

Jeg kommer til å unne meg noe godt på lørdager den første tiden, fordi jeg tror det er mest realistisk å avvenne meg sukker gradvis. Målet er å ikke spise unødvendig sukker på sikt. Men det er meg. Hvilke mål eller strategier de andre i denne tråden har valgt kan jeg ikke svare på. 

Synd at dette ble et sårt punkt for deg. Hva du tenker om dette har jeg uansett ikke noe med😌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Cleo88 skrev (4 timer siden):

Spiser ikke godteri og usunn mat. Skeier ut med en pizza eller litt smågodt kanskje 1 gang i måneden. 

Er det ikke SELVSAGT at man ikke spiser godteri om man ønsker å gå ned i vekt??? Hvis det da er målet deres... 

Joda, det er en selvfølge. Men for min del så ELSKER jeg godteri, det er sånn ca det beste jeg vet, spesielt lakris! Og det å avvenne seg godteri er ikke bare bare. Det blir litt som å slutte med røyk/snus. Nå sliter jeg ikke akkurat med vekta, har to kg for mye på magen kanskje, så det er ikke bare derfor jeg har lyst til å slutte. Jeg veit jo selvfølgelig at godteri ikke er bra for meg på noen som helst måte(bortsett fra at jeg blir mye blidere av det😅), og har ikke lyst til å være sugen og tenke på godteri 13 timer i døgnet. Så for min del er det alt eller ingenting, for jeg klarer ikke begrense meg til noen biter, det blir lett en halvkilo godteri på ei helg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 19.54):

Joda, det er en selvfølge. Men for min del så ELSKER jeg godteri, det er sånn ca det beste jeg vet, spesielt lakris! Og det å avvenne seg godteri er ikke bare bare. Det blir litt som å slutte med røyk/snus. Nå sliter jeg ikke akkurat med vekta, har to kg for mye på magen kanskje, så det er ikke bare derfor jeg har lyst til å slutte. Jeg veit jo selvfølgelig at godteri ikke er bra for meg på noen som helst måte(bortsett fra at jeg blir mye blidere av det😅), og har ikke lyst til å være sugen og tenke på godteri 13 timer i døgnet. Så for min del er det alt eller ingenting, for jeg klarer ikke begrense meg til noen biter, det blir lett en halvkilo godteri på ei helg.

:)

Endret av Cleo88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hvordan går det med dere? Jeg har ikke spist godteri siden 1.påskedag. Har klart meg overraskende greit, innimellom kommer suget (spesielt på kvelden når jeg er trøtt og sliten). Har hittil stått i mot. For min del innebærer godtefri april at jeg ikke spiser sjokolade, smågodt eller chips. Kaker har jeg ikke tatt standpunkt til, men det spiser jeg svært sjeldent uansett. Er ikke noen kakemons 😅 Men jeg drikker Pepsi Max (til den dagen jeg dør!), og gir meg selv en pose popcorn som fordeles mellom fredag og lørdag. Jeg veier meg ikke, men merker at buksene mine som var blitt smertefullt trange nå sitter som de skal igjen. Så det går rette veien! Planen min var ikke å slanke meg, eller starte en diett. Bare å kutte ut unødvendige kalorier i hverdagen. Nå lurer jeg på å forlenge tiltaket mitt til 15.mai.

Hvordan går det med dere andre?

Anonymkode: 25d67...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere? Jeg har ikke spist godteri siden 1.påskedag. Har klart meg overraskende greit, innimellom kommer suget (spesielt på kvelden når jeg er trøtt og sliten). Har hittil stått i mot. For min del innebærer godtefri april at jeg ikke spiser sjokolade, smågodt eller chips. Kaker har jeg ikke tatt standpunkt til, men det spiser jeg svært sjeldent uansett. Er ikke noen kakemons 😅 Men jeg drikker Pepsi Max (til den dagen jeg dør!), og gir meg selv en pose popcorn som fordeles mellom fredag og lørdag. Jeg veier meg ikke, men merker at buksene mine som var blitt smertefullt trange nå sitter som de skal igjen. Så det går rette veien! Planen min var ikke å slanke meg, eller starte en diett. Bare å kutte ut unødvendige kalorier i hverdagen. Nå lurer jeg på å forlenge tiltaket mitt til 15.mai.

Hvordan går det med dere andre?

Anonymkode: 25d67...76d

Så flink du er! Og gøy å høre at buksene sitter som de skal nå😄 Det er jo alltid motiverende og bra jobb😍Jeg gikk på en liten smell, men er på riktig kurs igjen nå! Så bestemte meg for å ha det hele mai og (med unntak av 17. mai). Merker at huden og humøret blir mye bedre uten sukkeret! Men skal være ærlig å si at det tar litt tid å omstille seg, og ikke bare ramle tilbake i gamle vaner 😅 Veldig motiverende å ha en tråd man følger, sånn at man kan dele litt erfaringer:)

Anonymkode: 18538...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...