AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Haar blitt kjent med en mann i 30 årene, han er morsom, vet ganske mye om alt egentlig, (han liker og lese) kan være med og lage mat, (selv om det ikke er hans sterkeste side). Han er vel også det man kan kalle en introvert person, henger ikke så mye sammen med andre mennesker men trives i eget selskap. Men i det siste har jeg blitt mer og mer kjent med hvordan han egentlig er. Det er ting han for det meste sier, må sies at jeg ikke føler meg utrygg rundt han på noen som helst måte. Han er veldig snill og grei mot andre mennesker for at de skal like han, og dermed at han skal få viljen sin. Han har selv sagt at han alltid vinner. Han har ingenting til overs for de narkoname og mener de kan seile sin egen sjø (ifølge han er det ikke synd på de, men familiene deres) Får han det ikke som han vil kan han gå leeenge og tenke på hvordan han skal få tatt innersvingen på den andre personen. Han skjuler sinnet sitt ekstremt godt. Han er veldig godt likt blant folk fordi han som oftest er den som hjelper til. Hvis han må kan han godt finne på og oute folk for og få det som han vil Når jeg ser alt jeg har skrevet så virker det veldig negativt jeg vet det, men han er jo så snill ellers. Kan dette fikses? Anonymkode: cc764...fe1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Nei, det er sånn han er, og kan ikke fikses. Unntak er hvis han har veldig lyst til å endre seg selv, da er det alltid mulighet. Anonymkode: 7f1f7...ece 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Du burde lære deg forskjell på og/å. Anonymkode: e3122...048 6
Gjest Kaiminator Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Så på 5 av punktene så er det grov manipulering han driver med. Personlig ser jeg ikke helt at denne personen fortjener ditt vennskap.
CorvusCorax Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 "Får han det ikke som ham vil"? Kom gjerne med eksempler på det.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Synes det er et ryddig innlegg du skriver med punktoppstilling, søtt 🙂 Om han blir en god venn, kan du gjøre oppmerksom på hvordan han oppfattes. Han kan utvikle seg - det kan alle. Men ikke gå inn i noen relasjon med han med håp om han kan endres. Anonymkode: 15819...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er et ryddig innlegg du skriver med punktoppstilling, søtt 🙂 Om han blir en god venn, kan du gjøre oppmerksom på hvordan han oppfattes. Han kan utvikle seg - det kan alle. Men ikke gå inn i noen relasjon med han med håp om han kan endres. Anonymkode: 15819...7e4 Enig i bra ryddig innlegg (og så må selvfølgelig noen henge seg mest opp i skrivefeil som ikke utgjør noen forskjell på innholdet i teksten😏) Skriver også under på tips om å starte med vennskap for å se hvordan han reagerer på forsiktig, vennlig konstruktiv kritikk for væremåte og oppførsel. Før du evt går inn i en relasjon med ham. Anonymkode: f606b...903
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Det er tre røde flagg på den lista, nr 4, 5 og 7. Utover det så synes jeg ikke man må like narkomane som i å være venn med dem men å misslike dem pga rusbruk vitner om at han er uvitende om hvilke lidelser som ligger i bunn for disse menneskene. Anonymkode: b29b7...81a 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Har en følelse av at mye av det du vet om holdningene og væremåten hans skyldes at han har fortalt deg om disse egenskapene sine? Om han har innsikt i væremåten selv og ikke viser tegn til at dette er noe han ser på som negativt selv, så vil han neppe prøve å forandre seg. Når dette er sagt, så hadde jeg selv en mann med en del negative egenskaper. Bla store problemer med sinnemestring og håndtering av stress. Var ofte høylytt og kunne også utøve materiell vold og ta tak i meg ifm krangel. Holdt på å gjøre det slutt pga dette flere ganger de første to årene. Jeg fikk beskjed av familie og venner (og i forum) at dette ville han neppe klare å forandre uten terapi o.l. Men jeg ga ham et ultimatum. Og han klarte faktisk å forandre seg. Siste 5 årene har han så og si aldri sinneutbrudd lengre. Ihvertfall ikke uten grunn som før. Han er heller aldri fysisk utagerende. Men en rolig og harmonisk kjærlig far til våre barn på 2 og 3 år. Drømmepappa og drømmemann❤️ Han klarte det fordi han var redd for å miste meg. Og han klarte det uten terapi (Leste selvhjelpsbøker;). Anonymkode: f606b...903
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 24 minutter siden, CorvusCorax said: "Får han det ikke som ham vil"? Kom gjerne med eksempler på det. Vel: Var en kamerat som han hadde, det endte med at han fortalte kjæresten alt om hans sidesprang kun fordi han ikke ville låne han penger. En annen gang så ringte han politiet på naboen sin fordi naboen irriterte han? De har vistnok hatt en feide av en eller annen greie. Anonymkode: cc764...fe1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Tusen takk for at dere tar dere tid til og svare. Jeg blir bare litt bekymret for om det kan ligge en diagnose der, han kan også være ekstremt kald, men han er veldig glad i dyr. Til de som irriterer seg over og/å jeg selv kan ikke se noe feil i innlegget som jeg skrev, ja jeg er dårlig i norsk gramatikk. Anonymkode: cc764...fe1
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel: Var en kamerat som han hadde, det endte med at han fortalte kjæresten alt om hans sidesprang kun fordi han ikke ville låne han penger. En annen gang så ringte han politiet på naboen sin fordi naboen irriterte han? De har vistnok hatt en feide av en eller annen greie. Anonymkode: cc764...fe1 Hm. Dette er ikke et vennskap du skal legge så mye følelser i - høres det ut som. Han kan lett finne på å manipulere deg. Dere kan være overfladisk venner, men du kan aldri stole på ham. Kanskje han trenger å bli voksen.
Smurfii Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Får han det ikke som han vil kan han gå leeenge og tenke på hvordan han skal få tatt innersvingen på den andre personen. Creepy as fuck?😵 bye bye hadde jeg sagt!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Hva skjer den dagen han ikke får det som han vil hos deg...? Jeg tror jeg hadde latt denne mannen seile sin egen sjø. Du kommer til å alltid ha i bakhodet at han kan dolke deg i ryggen for selv å oppnå småting. Dette er ikke en fyr å stole på. Anonymkode: d39d9...c44 1
Jadzia Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 Dette er ikke en person jeg hadde ønsker å ha i livet mitt. Det høres nesten litt farlig ut. Hva skjer den dagen han vil noe du ikke vil?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han er veldig snill og grei mot andre mennesker for at de skal like han, og dermed at han skal få viljen sin. Jeg synes også du skriver et ryddig og oversiktlig innlegg. Skulle ønske flere gjorde som deg Men om dette hadde vært min venn så hadde jeg vært bekymret for det som står i sitatet ovenfor. Jeg hadde grublet på om han utnyttet meg på samme måte. Han virker som en veldig manipulerende og liten empatisk type, og jeg hadde nok hatt problemer med å ha en sånn person som en venn. Jeg hadde ikke stolt på ham kjenn på magefølelsen din, den tar ikke feil. Anonymkode: 6ee05...7b6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 Psykopat i fåreklær kanskje? Vanskelig å si, det må jo stilles diagnose, men det er jo i alle fall et av de psykopatiske trekkene - at man alltid må vinne over andre i alle typer relasjoner og være på topp. Ville vært forsiktig med å ha slike i livet mitt når du jo nå faktisk vet om dette. Anonymkode: 3710b...79d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er tre røde flagg på den lista, nr 4, 5 og 7. Utover det så synes jeg ikke man må like narkomane som i å være venn med dem men å misslike dem pga rusbruk vitner om at han er uvitende om hvilke lidelser som ligger i bunn for disse menneskene. Anonymkode: b29b7...81a Punktet om narkomane vitner bare om null empati. Dette var en av de punktene jeg reagerte mest på... Ville aldri gått inn i en relasjon med denne mannen! Anonymkode: 767aa...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå