Gå til innhold

Serietips for en kresen sjel som ikke er begeistret for krim😄

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er litt dårlig på forklaring, men begge seriene er annerledes og overrasket meg litt, jeg liker serier med en twist. Jeg er ikke særlig kreativ på serier, da, det skal sies. Men The Great syns jeg var gøy. Kostymedrama med sammenblanding av historie og moderne på-kanten-dialog, og rimelig sjøvill til tider.

Killing Eve er mer (krim-)drama med en mørk humor. Villanelle (spilles av Jodie Comer) er en søt og uskyldig kvinne som er totalt psykopat, seriemorder og russisk agent. 

Jeg syns begge byr på gode skuespillerprestasjoner (og Villanelles glam-antrekk i Killing Eve er også noe å se på), og begge seriene har fått gode kritikker.

Anonymkode: a175e...330

Takk syntes dette var en glimrende forklaring! Begge seriene er herved notert i lista mi☺️

Anonymkode: 931ba...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har begynt å se israelske "Schtisel" på Netflix. Serien gir et veldig interessant innblikk i dagliglivet til en ortodoks  storfamilie i Jerusalem. Mye godt drama og gode skuespillere. 

Anonymkode: ff564...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har begynt å se israelske "Schtisel" på Netflix. Serien gir et veldig interessant innblikk i dagliglivet til en ortodoks  storfamilie i Jerusalem. Mye godt drama og gode skuespillere. 

Anonymkode: ff564...d1a

Interessant! Skal sjekke ut☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 14.32):

Unbelivable. Det er veldig god kvalitet vil jeg si og gode skuespillere. Bra manus, de tar opp viktige temaer. Og det er spennende handling. Netflix. 

Homeland, har du sett det? Mitt inntrykk er at det er en serie du enten liker eller virkelig ikke..! Jevnt over og særlig i Usa, har den jo vært veldig populær. Jeg synes hvertfall den er utrolig bra. Alle sesongene. Elsker dynamikken mellom Claire Danes og Mandy Patinkin. Sumo. 

Sherlock Holmes (den med Benedict Cumberbatch). Den har en type humor og karisma som er sjelden å se i dag synes jeg. Netflix. 

Killing Eve? Hovedkarakteren er jo virkelig magisk 😃😍 Hbo. 

Queen of the South. En spenningserie. Jeg ble hvertfall veldig glad i karakterene der. Og veldig spennende. Den har jeg inntrykk av at har kommet under radaren på mange, men er virkelig god underholdning og veldig spennende synes jeg. Netflix. (venter på ny sesong). 

Kommer ikke på flere i farta nå. 

Enig med deg at Queen's Gambit er helt utrolig. Har sett alle episodene to ganger allerede 😅

Anonymkode: ac929...c14

Takk for tips! Så denne først nå! Jeg måtte nettopp gi opp Outlander... Og etter å ha lest om Unbelivable, har jeg må skrevet den på lista. Men ser etter tema at den må velges litt etter tid og sted😶 Tviler uansett ikke på,at det er en bra serie.

Homeland likte jeg ikke🙈 Og klarte heller ikke å la meg rive med av Sherlock Holmes.

Queen of the south er herved notert!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare scrollet gjennom tråden, men jeg lover; Six feet under!

Anonymkode: 5a25b...8b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...