AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #41 Del Skrevet 11. april 2021 Liker mye av det samme som deg. Papirhuset synes jeg er bra! True detective, Power, true blood og sons of anarchy liker jeg også godt Anonymkode: 8596f...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #42 Del Skrevet 11. april 2021 Unbelivable. Det er veldig god kvalitet vil jeg si og gode skuespillere. Bra manus, de tar opp viktige temaer. Og det er spennende handling. Netflix. Homeland, har du sett det? Mitt inntrykk er at det er en serie du enten liker eller virkelig ikke..! Jevnt over og særlig i Usa, har den jo vært veldig populær. Jeg synes hvertfall den er utrolig bra. Alle sesongene. Elsker dynamikken mellom Claire Danes og Mandy Patinkin. Sumo. Sherlock Holmes (den med Benedict Cumberbatch). Den har en type humor og karisma som er sjelden å se i dag synes jeg. Netflix. Killing Eve? Hovedkarakteren er jo virkelig magisk 😃😍 Hbo. Queen of the South. En spenningserie. Jeg ble hvertfall veldig glad i karakterene der. Og veldig spennende. Den har jeg inntrykk av at har kommet under radaren på mange, men er virkelig god underholdning og veldig spennende synes jeg. Netflix. (venter på ny sesong). Kommer ikke på flere i farta nå. Enig med deg at Queen's Gambit er helt utrolig. Har sett alle episodene to ganger allerede 😅 Anonymkode: ac929...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #43 Del Skrevet 11. april 2021 Breaking bad tok det mange år før jeg gadd å se (kjæresten overtalte meg), og det var virkelig verdt hypen 😛 Outlander er min all time favoritt, utrolig herlig serie. Killing eve er kjempemorsom. Samme er good girls. True blood og Fringe likte jeg veldig godt. Anonymkode: 42f13...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #44 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Selv om jeg bare likte første sesong Stranger things?😅 Anonymkode: 931ba...c0d Jepp! Denne er voksnere Anonymkode: 07600...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #45 Del Skrevet 11. april 2021 Better call Saul Anonymkode: 385da...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #46 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Rome har to sesonger, så da kan du fortsette på den! 😁 Og da kom jeg på den beste serien ever - Carnivale! Den er gammel da, så stor sjanse for at du har sett den. Den ble sammenligna med Twin Peaks, jeg var veldig skeptisk. Jeg liker ikke når ting blir for sært og unaturlig, men den balanserer det perfekt og har nydelig creepy og mystisk stemning. Men den ble avslutta for tidlig og uten slutt. (Personlig liker jeg bare sesong 1, sesong 2 ble for teit for meg, så jeg later som den ikke finnes.) Jeg trodde Queens Gambit var om dronning Elisabeth (dattra til Henrik den 8.), var derfor jeg kom med The Tudors 🙈. Ikke helt oppdatert, altså, så jeg er kanskje ikke den beste til å komme med tips. 😁 Jeg har bare rukket å se 4-5 episoder av Penny Dreadful, jeg valgte den over American Horror Story fordi jeg liker "gotisk skrekk", kan ikke anbefale noe. Kanskje jeg skal bytte over til Amercan Horror Story selv isteden. Noen flere serier jeg har planer om å se men ikke fått tid til: Outlander (men den vet du jo om) Once Upon A Time (Veldig lave forventninger, men skal gi den en sjans. Håper den har litt av stemninga fra første sesong av True Blood.) The Knick (Kirurg i New York tidlig på 1900-tallet.) Jonathan Strange og Herr Norrell (Elsker boka. Litt bekymra for at serien ikke skal være bra, har ikke lest anmeldelser. Boka handler om to trollmenn i England på 1800-tallet, men er ikke egentlig fantasy. Også er det noen deilige grøsserdeler innblanda.) Anonymkode: 94ab8...263 Du og jeg har tydeligvis nokså lik smak☺️ Mulig jeg faktisk blandet Rome og Carnevale, selv om det er to HELT forskjellige serier😅 Men ja, begge var det svært kjipt at de ikke fortsatte pga budsjett. Ganske sikker på jeg så alt som kom ut av Rome;) MEN mtp at du likte Carnevale, har du nå ikke lengre noe valg;) Du MÅ se American horror story. Og sesong 4 ‘Freak show’ ga meg det jeg savnet og ikke fikk sett ferdig fra Carnevale🥰 Når dette er sagt, så var flere av de andre sesongene jeg ikke har nevnt bare midt på treet. Og har ikke sett de siste sesongene, pga lunken anmeldelser. Så ja, du må rett og slett hoppe rett på sesong 2. Du vil elske den!!Og så sesong 1 og så sesong 4☺️ En ting jeg også glemte å nevne ift serien ‘Big little lies’. Jeg hadde helt de samme dårlige vibber som deg når det kom mange av de uspiselige kvinne hovedkarakterene der. Fikk meg til å tenke at denne type damer kunne jeg ikke hengt med om jeg fikk betalt. Karakteren med Reese Witherspoon feks🤮 Men samtidig var vel dette litt av poenget for helheten. Og med på å gjøre kontrastene større. Det får oss bla til å like de mer jordnære hovedkarakterene anda bedre..som nok var meningen. Ikke minst den alternative yoga karakteren ‘nye kona til eksen’ som vi ikke vet om like eller mislike. Som blir selveste helitinnen til slutt! Alt i alt er de ulike karakterene med på å lage en egen type krimdrama som skilte seg veldig ut med pirrende vendinger. Jeg var ihvertfall veldig glad for at jeg fullførte den selv om jeg holdt på streike allerede etter 1-2 episode😝 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #47 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Unorthodox, The english game, How to get away with murder, Ozark, After Life. Anonymkode: fdee5...98d Likte Unorthodox, og After Life stod på lista mi☺️ Skal sjekke ut se andre tre🥰 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #48 Del Skrevet 12. april 2021 Jeg likte "The Great" på HBO. En satirisk serie om Katarina den Store. Og så ser jeg noen til slutt nevnte Killing Eve, den var også veldig bra og anbefales hvis du ikke har sett den. Anonymkode: a175e...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #49 Del Skrevet 12. april 2021 Og Tudors og The white queen for de som liker middelalder-drama 👌 Anonymkode: 42f13...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #50 Del Skrevet 12. april 2021 Orphan black! Anonymkode: 277b2...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 12. april 2021 #51 Del Skrevet 12. april 2021 The Fall (nrk), 3 sesonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #52 Del Skrevet 12. april 2021 Nå elsker jeg krim så jeg er kanskje ikke riktig person til å skrive her, men ser vi også liker noe av det samme, så kan nevne noen serier jeg har likt Peaky Blinders, Orphan Black, Sherlock Holmes, Homeland, The Bureau, The Punisher, Younger, Band of Brothers, Friday Night Lights, Babylon Berlin, The Americans, Girls, Killing Eve, Unge lovende, Six feet under, My So-Called life og Mad Men. Anonymkode: 0a6dc...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #53 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg likte "The Great" på HBO. En satirisk serie om Katarina den Store. Og så ser jeg noen til slutt nevnte Killing Eve, den var også veldig bra og anbefales hvis du ikke har sett den. Anonymkode: a175e...330 Takk for tips! Hva likte du ved disse seriene?😊 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #54 Del Skrevet 13. april 2021 Lawyam skrev (3 timer siden): The Fall (nrk), 3 sesonger. Takk for tips👍 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #55 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nå elsker jeg krim så jeg er kanskje ikke riktig person til å skrive her, men ser vi også liker noe av det samme, så kan nevne noen serier jeg har likt Peaky Blinders, Orphan Black, Sherlock Holmes, Homeland, The Bureau, The Punisher, Younger, Band of Brothers, Friday Night Lights, Babylon Berlin, The Americans, Girls, Killing Eve, Unge lovende, Six feet under, My So-Called life og Mad Men. Anonymkode: 0a6dc...262 Av disse likte jeg ‘Unge lovende🙈😅 og My So-called life. Sistnevnte kanskje fordi jeg var 13 år og forelsket i Jared Leto?🤔😅 Prøvd meg på noen av de andre, men ble for mye krim for meg uten at jeg følte det skulte seg nok ut. Hva likte du ved Peaks Blindern og Orphan Black? 🙂 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #56 Del Skrevet 13. april 2021 55 minutter siden, AnonymBruker said: Av disse likte jeg ‘Unge lovende🙈😅 og My So-called life. Sistnevnte kanskje fordi jeg var 13 år og forelsket i Jared Leto?🤔😅 Prøvd meg på noen av de andre, men ble for mye krim for meg uten at jeg følte det skulte seg nok ut. Hva likte du ved Peaks Blindern og Orphan Black? 🙂 Anonymkode: 931ba...c0d Ja, enig, My So-Called life er ren nostalgi Men også en god serie som var forut sin tid, med tidvis helt nydelig filming. Peaky Blinders er også utrolig vellaget og jeg lever meg helt inn i tiden og miljøet. Samme med Babylon Berlin, jeg syns de to seriene er vakre kinematografisk og nyter det visuelle og det historiske aspektet man slipper inn i. Med Orphan Black er det mer historien og karakterene. Syns hovedrollen der er helt vilt god til å spille de ulike rollene, og det er både morsomt og man blir glad i de. Jeg vil ikke kategorisere disse som krim, men som drama. Anbefaler de et forsøk Anonymkode: 0a6dc...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #57 Del Skrevet 13. april 2021 Eller rettelse, Babylon Berlin er nok også litt krim da det jo handler om en detektiv som løser saker. Men det er i tillegg et historisk drama og omhandler også mellommenneskelige relasjoner. Den går vel under kategorien neo-noir. Syns særlig den kvinnelige hovedrollen er interessant, hvordan hun jobber seg opp fra fattige kår i en mannsverden på 1920-tallet. Hun er en underdog og jeg heier alltid på de Anonymkode: 0a6dc...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #58 Del Skrevet 13. april 2021 Dexter Sons of Anarchy Papirhuset Eliteskolen Lupin Dark Hvis du likte Broen kanskje du også vil like Broadchurch? (Krim) Anonymkode: c3fec...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #59 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 3.58): Ja, enig, My So-Called life er ren nostalgi Men også en god serie som var forut sin tid, med tidvis helt nydelig filming. Peaky Blinders er også utrolig vellaget og jeg lever meg helt inn i tiden og miljøet. Samme med Babylon Berlin, jeg syns de to seriene er vakre kinematografisk og nyter det visuelle og det historiske aspektet man slipper inn i. Med Orphan Black er det mer historien og karakterene. Syns hovedrollen der er helt vilt god til å spille de ulike rollene, og det er både morsomt og man blir glad i de. Jeg vil ikke kategorisere disse som krim, men som drama. Anbefaler de et forsøk Anonymkode: 0a6dc...262 Takk for utfyllende svar😊 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #60 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 2.28): Takk for tips! Hva likte du ved disse seriene?😊 Anonymkode: 931ba...c0d Er litt dårlig på forklaring, men begge seriene er annerledes og overrasket meg litt, jeg liker serier med en twist. Jeg er ikke særlig kreativ på serier, da, det skal sies. Men The Great syns jeg var gøy. Kostymedrama med sammenblanding av historie og moderne på-kanten-dialog, og rimelig sjøvill til tider. Killing Eve er mer (krim-)drama med en mørk humor. Villanelle (spilles av Jodie Comer) er en søt og uskyldig kvinne som er totalt psykopat, seriemorder og russisk agent. Jeg syns begge byr på gode skuespillerprestasjoner (og Villanelles glam-antrekk i Killing Eve er også noe å se på), og begge seriene har fått gode kritikker. Anonymkode: a175e...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå