AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Del Skrevet 9. april 2021 Sikkert ingen som gidder å svare på denne sære...men prøver likevel;) Dette er nemlig ikke nok en ‘hvilken serie/film anbefaler du tråd. Det er en ‘hvilken serie passer for MEG tråd😅 Jeg har sett en del serier etterhvert og opplever stadig at kvantiteten tydeligvis overgår kvaliteten i vår tid. Det er en rekke serier med flotte anmeldelser jeg bare synes er middels og ganske oppskrytt. Serier jeg har likt godt er blant annet: -Game og thrones (minus siste sesong😅) -Handmaids tale -American horror story, særlig første og andre sesong -Big little lies -Queens gambit -After life -Stranger Things (første sesong) -Westworld (første sesong) -Exit (første sesong) Som dere ser er det mange jeg liker første sesongen til, men gidder ikke fullføre de andre...kjeder meg. Serier jeg synes er oppskrytt og ikke orker se mer enn et par episoder (burde jeg?!) -Sex education -Black mirrow -Crown -Vikings -Vikingane Twin peaks (siste sesong var uutnoldelig) -Den tynne blåe linjen -Eurovision Song Contest😱 Liker ikke krim så godt, men likte første og andre sesong av Broen. Hvilke serier passer for meg?! Finnes det noen gode eller er jeg for kresen?!😆 (P.s Ble stor tekst fordi jeg kopierte teksten min fra et annet sted og får den ikke mindre..) Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Del Skrevet 9. april 2021 Britannia på HBO. Det var en serieoverraskelse av de store 😍 Anonymkode: b4cd7...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cockerlover Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) True blood sesong 1 True detective sesong 1 Nedgravde hemmeligheter sesong 4 The wire alle sesongene 😛 Men Twin peaks er en av mine favoritter, så godt mulig vi har ulik smak. Endret 9. april 2021 av Cockerlover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Del Skrevet 9. april 2021 Breaking Bad Fargo Orphan Black Big Little Lies Sharp Objects Six Feet Under Deadwood Anonymkode: 15d61...fd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Del Skrevet 9. april 2021 "Top of the Lake" (første sesong) er bra👌 "True Blood" er også bra, mange sesonger. Begge er på HBO om jeg ikke husker feil Anonymkode: 2d757...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 9. april 2021 #6 Del Skrevet 9. april 2021 Som en som har likt de samme seriene som deg (men også et par av de du ga opp; Sex education og Black mirror (i hvert fall de 3 første sesongene), herxee fler jeg liker: Peaky Blinders (alle sesongene), Taboo, Umbrella Academy, Misfits (tar seg opp i sesong 2), Fleabag, Younger, The Marvelous Mrs Maisel, The Bay, Resident Alien... Dette er litt av alt, jeg har veldig bred smak, men alle har vært bra på sin måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Del Skrevet 9. april 2021 Outlander? Anonymkode: c5578...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Del Skrevet 9. april 2021 Fringe! Anonymkode: a49b2...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Britannia på HBO. Det var en serieoverraskelse av de store 😍 Anonymkode: b4cd7...015 Takk for tips❤️ Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Del Skrevet 9. april 2021 Leeloo skrev (3 minutter siden): Som en som har likt de samme seriene som deg (men også et par av de du ga opp; Sex education og Black mirror (i hvert fall de 3 første sesongene), herxee fler jeg liker: Peaky Blinders (alle sesongene), Taboo, Umbrella Academy, Misfits (tar seg opp i sesong 2), Fleabag, Younger, The Marvelous Mrs Maisel, The Bay, Resident Alien... Dette er litt av alt, jeg har veldig bred smak, men alle har vært bra på sin måte. Takk for tips, her var det mye jeg ikke hadde hørt om. Skal lese om dem nå☺️❤️ Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Outlander? Anonymkode: c5578...23b Ja den har jeg snust litt på...den kunne kanskje vært noe🤔 Takk for tips☺️ Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Del Skrevet 9. april 2021 Liker endel av de samme seriene som deg (og ingen av de du misliker, har ikke forsøkt så mange av de heller men). Hva.med -True detective sesong 1 -The mentalist Du sier du ikke liker krim, men har likt noe. Disse er hvertfall ikke typisk krim, og føles smartere, litt som endel av det du liker. Mentalist føltes passe lettbeint og fastpaced ut for min smak. Jeg liker også Lucifer, men den er jo fryktelig teit så ikke sikkert du liker den. Syntes første episode var håpløs, men ga det en sjanse og ble overraskende hekta. Men så elsker jeg teite ordspill, det hjelper. Likte også Rådebank godt Ellers ser jeg egentlig mest anime, for jeg kjeder meg også veldig fort av mange typisk populære serier. Evnt skikkelig dårlige ungdomsserier der det hvertfall skjer ting 😛 Trodde jeg skulle like div populære serier som the wire, eller mer nylig the witcher, men mista helt lysten etter første episode på begge (og samboer er enda verre enn meg på sånt, så han ga hvertfall opp, og kjedelig å prøve å se videre alene. Har ikke engang sett ferdig breaking bad fordi han ikke takler de kleine frokostscenene) Anonymkode: f5455...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Del Skrevet 9. april 2021 Outlander ❤ Anonymkode: 69f94...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Liker endel av de samme seriene som deg (og ingen av de du misliker, har ikke forsøkt så mange av de heller men). Hva.med -True detective sesong 1 -The mentalist Du sier du ikke liker krim, men har likt noe. Disse er hvertfall ikke typisk krim, og føles smartere, litt som endel av det du liker. Mentalist føltes passe lettbeint og fastpaced ut for min smak. Jeg liker også Lucifer, men den er jo fryktelig teit så ikke sikkert du liker den. Syntes første episode var håpløs, men ga det en sjanse og ble overraskende hekta. Men så elsker jeg teite ordspill, det hjelper. Likte også Rådebank godt Ellers ser jeg egentlig mest anime, for jeg kjeder meg også veldig fort av mange typisk populære serier. Evnt skikkelig dårlige ungdomsserier der det hvertfall skjer ting 😛 Trodde jeg skulle like div populære serier som the wire, eller mer nylig the witcher, men mista helt lysten etter første episode på begge (og samboer er enda verre enn meg på sånt, så han ga hvertfall opp, og kjedelig å prøve å se videre alene. Har ikke engang sett ferdig breaking bad fordi han ikke takler de kleine frokostscenene) Anonymkode: f5455...f60 Jeg likte True Detective:) Elsker også mye musikken som brukes i serien🥰 Skal vurdere Mentalist. Jeg likte heller ikke The wire, the witcher og heller ikke Lucifer så godt;) Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #15 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg likte True Detective:) Elsker også mye musikken som brukes i serien🥰 Skal vurdere Mentalist. Jeg likte heller ikke The wire, the witcher og heller ikke Lucifer så godt;) Anonymkode: 931ba...c0d Heller ikke ‘Breaking bad’ 😳 og ‘Orange is the new Black’ 😱😅 Anonymkode: 931ba...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg likte ikke Twin Peaks før på tredje forsøk (fikk den i gave og følte jeg måtte prøve en gang til), men da likte jeg den kjempegodt. Du skriver jo ikke hva du liker eller ikke liker ved de forskjellige seriene, og da er det ikke så lett å komme med tips. Jeg vet det er vanskelig å beskrive, altså, jeg har samme problemet selv 🙂 Jeg liker heller ikke krim, men jeg likte Broen og blei helt hekta på The Wire. Du liker ikke The Wire, men du liker True Detective, som jeg synes er håpløst oppskrytt. Jeg synes Sex Education er nydelig (nyanserte karakterer, tar opp seriøse tema, men på en underholdende måte. Den moderniserte 80-tallsstilen og blandinga av europeisk/amerikansk gir den en slags "magisk realisme" som jeg elsker.) Big Little Lies pinte jeg meg gjennom (håpløst såpedrama med usympatiske karakterer forkledd bak oppskrytte skuespillere). Hvis grunnen til at du ikke liker Vikings er at den er teit og urealistisk, tror jeg ikke du kommer til å like True Blood etter sesong 1 heller. Men hvis du ikke liker Vikings fordi den er "fantasy" og blod og gørr, hjelper det ikke at du lister Game of Thrones som en favoritt. Jeg har ikke sett Queens Gambit, men hvis du liker kongelig drama, så kanskje du liker The Tudors? Jeg synes den var litt vanskelig å komme inn i i starten, men så tar den seg opp etter noen episoder. Handler om Henrik den 8., alle konene hans og de rundt ham som prøver å ta over trona eller bli på lag mde ham. Mye plotting og halshogging - litt som i Game of Thrones, men mindre spesialeffekter. Litt ut i serien ser det ut som de får de større budsjett, og da er det nydelige kostymer og kulisser å se på også. Har ikke sett American Horror Story heller, men jeg ser på Penny Dreadful og lurer på om det er litt samme sjanger? Blanding av skrekk og drama (mest drama, så langt), og mange "skrekkjendiser" (Dracula, Frankenstein, Jack the Ripper osv.) er blanda inn samme historie. Den er satt i England i gamle dager (1800-tallet?), så den har litt kostymedramapreg. Anonymkode: 94ab8...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Del Skrevet 10. april 2021 Kanskje du liker The Affair? Drama om en gift mann og ei dame på stedet han har feriehus. Men det handler egentlig ikke om forholdet deres, er ikke romantikkdrama. Episodene er delt i to, vi får samme historien to ganger men fra mannen/dama sitt perspektiv. Og de er ikke alltid helt enige om hvordan ting hendte. Synes det er en kul vri. (Jeg holdt på å slå av halvveis inn i første episode, fordi mannen sin versjon er så klisje og teit. Men så kom dama sin versjon og endra alt, og jeg ble hooked.) Det er også sprinkla inn små flash-forwards til en etterforskning/rettsak der noe forferdelig har hendt, men vi får ikke vite hva før til slutt (litt som i Big Little Lies, altså). Anonymkode: 94ab8...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg har tre tips, alle på Netflix: Snowpiercer, Kingdom og Sweet Home. De to siste er koreanske, men ikke la det skremme deg 😊 Anonymkode: 07600...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tre tips, alle på Netflix: Snowpiercer, Kingdom og Sweet Home. De to siste er koreanske, men ikke la det skremme deg 😊 Anonymkode: 07600...a2a Tilføyelse: Sweet Home er som en ekstremvariant av Stranger Things, virkelig nydelig! Anonymkode: 07600...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tilføyelse: Sweet Home er som en ekstremvariant av Stranger Things, virkelig nydelig! Anonymkode: 07600...a2a Selv om jeg bare likte første sesong Stranger things?😅 Anonymkode: 931ba...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå