Gå til innhold

Dere som bare er ute etter sex. Bryr dere om at dere sårer folk underveis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en tragisk tråd. Alle menn vet at kvinner som regel får følelser av sex. Når man velger å ha sex med vanlige kvinner bare for sex sier det seg selv at ting ikke er riktig på plass i topplokket på mannen som gjør det. Hvem som helst skjønner jo at noe er riv ruskende galt i verden når menn bruker datingtjenester som et gratistilbud for sex og alternativ til horehus. Trist å si, men kvinnefrigjøringen er fullstendig feilslått på dette området, der kvinner faktisk bør endre kursen for å kunne beskytte sitt kjønn. Eneste uvei er at kvinner igjen nekter menn sex utenfor forhold der de kun vil ha tilgang på illegale tjenester som koster penger når de er nøden om de ikke ønsker forhold. 

Anonymkode: 4e18f...040

Ja visst! Den seksuelle frigjøringen er en gavepakke til menn og kvinner burde ha luktet lunta for lengst. Stappe kroppen full av hormoner, måtte ta avgjørelsen om man vil beholde sitt eget barn eller ei, gi og gi av noe som menn vil ha, uten å få tilbake det kvinner vil ha. Det kan knapt kalles kvinnefrigjøring, det er renspikka kynisme. Men det er tabu å kritisere det. 

Anonymkode: 05c37...64a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig ærlig på at jeg ikke var ute etter ett forhold (er det nå) når jeg kun var ute etter sex   og hvis hun jeg er med er det så velger jeg heller å avstå, fordi hvis hun blir forelska eller tror det skal bli noe mer og jeg alikevel velger å ligge med henne, da er det å kødde med følelsene til folk og jeg hater når folk gjør det imot meg.

Så vær ærlig det finnes folk som vil ha uforpliktene sex der ute, men ikke kødd med følelsene til folk sørg for at dere begge er innforstått med at dette er bare sex.

Det er så lavmål å lure mennesker der du later som du er interessert i noe mer og vil ikke såre noen fordi jeg veit hvor vondt det kan være har selv opplevd det.

Anonymkode: c3a96...5b7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Det er bra at du er ærlig om dine intensjoner. Mange er ikke det, de later som de egentlig vil noe mer, for å så dumpe personen rått og brutalt. Hinsides sleipt gjort.

Men hva om man er ærlig om sine intensjoner, at man er på jakt etter kjæreste, og så, etter man har sex, sier at beklager, det funker ikke med oss to...har man ikke da vært ærlig?

Man vil noe mer. Bare ikke med den personen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva om man er ærlig om sine intensjoner, at man er på jakt etter kjæreste, og så, etter man har sex, sier at beklager, det funker ikke med oss to...har man ikke da vært ærlig?

Jo, men jeg kan forstå at personen føler seg såret og brukt om den blir dumpet rett etter sex. Man har jo delt noe veldig intimt, så det å bli forlatt etter noe sånt må være en jævlig følelse. Samtidig er det jo en ærlig sak (om han har spilt med åpne kort fra start og ikke løyet) også om han ikke er interessert. Det er ikke så mye han får gjort med det. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener at det visste personen før sex. Så hvorfor sex da. 

Vet andre parten at det bare er sex er det noe annet, men man tenker gjerne at personen liker en når de har sex med deg. 

Anonymkode: 55e03...ddd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For en tragisk tråd. Alle menn vet at kvinner som regel får følelser av sex. Når man velger å ha sex med vanlige kvinner bare for sex sier det seg selv at ting ikke er riktig på plass i topplokket på mannen som gjør det. Hvem som helst skjønner jo at noe er riv ruskende galt i verden når menn bruker datingtjenester som et gratistilbud for sex og alternativ til horehus. Trist å si, men kvinnefrigjøringen er fullstendig feilslått på dette området, der kvinner faktisk bør endre kursen for å kunne beskytte sitt kjønn. Eneste uvei er at kvinner igjen nekter menn sex utenfor forhold der de kun vil ha tilgang på illegale tjenester som koster penger når de er nøden om de ikke ønsker forhold. 

Enig med deg selv om jeg syns du setter det litt på spissen. Det finnes damer som kun er ute etter sex de også. Bare ikke like ofte.

Det verste synes jeg er at flertallet av mennene som leter etter sex på datingsider har en sterk dobbeltmoral mot kvinnene de har sex med. De vil jo ofte ikke være i forhold med damer som er ute etter- eller liker uforpliktende sex. ‘Alle’ andre en kjæresten kan ha /hatt en fortid med mye uforpliktende sex..

Anonymkode: b6e5f...75a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Jo, men jeg kan forstå at personen blir såret og føler seg brukt om den blir dumpet rett etter sex. Man har jo delt noe veldig intimt, så det å bli forlatt etter noe sånt må være en jævlig følelse. Samtidig er det jo en ærlig sak fra mannens side (om han har spilt med åpne kort fra start og ikke løyet) også om han ikke er interessert. Det er ikke så mye han får gjort med det. 

Så enig her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er vel de som blir såret sin skyld. 

Dette handler i stor grad om hvordan man ser på det. Jeg har allerde foreslått for deg at du kan satse på en som lever ufrivillig i sølibat. Det er jo en som ikke kan sies å ligge med mennesker for å ligge med mennesker. Det ville mest sannsynlig øket dine sjanser for å lykkes, og minsket dine sjanser for å bli såret. Så når du da hopper galant over å reflektere over det, eller, i det minste svare på det, så ja, da mener jeg du også legger for dagen en viss grad av kynisme.

Skal du få lov å jakte på det beste du kan få, mens andre skal ta til takke med noen de ikke er forelsket i?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja visst! Den seksuelle frigjøringen er en gavepakke til menn og kvinner burde ha luktet lunta for lengst. Stappe kroppen full av hormoner, måtte ta avgjørelsen om man vil beholde sitt eget barn eller ei, gi og gi av noe som menn vil ha, uten å få tilbake det kvinner vil ha. Det kan knapt kalles kvinnefrigjøring, det er renspikka kynisme. Men det er tabu å kritisere det. 

Det er virkelig ikke slik for alle kvinner. For ganske mange av oss kvinner er den seksuelle frigjøringen at vi kan vise at vi ønsker sex, og ha sex, selv om det ikke er nødvendig for å oss å gifte oss med mannen. 

Jeg har aldri fått følelser for en mann fordi jeg hadde sex med ham. Tvert imot har jeg opplevd at en lovende utvikling mellom meg og menn har strandet på at sex ikke akkurat ble noe å rope hurra for. Det viste mer at vi ikke hadde bra nok kjemi og kompatibilitet seksuelt. 

Mange av oss kvinner digger også sex, og det er viktig for oss at det skal være god seksuell match. Ja viktig for oss at vi kan ha sex uten andre følelser enn tenning og kåthet også. 

For vår del, for oss kvinner som ikke har lyst til å love liv og evighet til en mann bare fordi vi hadde sex, er den seksuelle frigjøringen en gavepakke til OSS. 

JEG ønsket ikke å leve med alle de menn jeg tidligere har hatt sex med. Jeg trodde kanskje det en stund, men takk og pris for at jeg hadde exit - mulighet fra det. Selv om vi hadde hatt sex. 

De var ikke riktig for meg å dele livet mitt med. 

Menn må også få lov til å mene slikt, og ha exit - mulighet når noe ikke viser seg rett. 

Jeg synes personlig det er direkte rart at noen kvinner ikke setter pris på at man ikke må love troskap fordi man har hatt sex. Det er mye som ikke er til å leve med som kan dukke opp etter ganske langt tid. Det hadde vært grusomt å da likevel måtte være med den personen, bare fordi man allerede hadde hatt sex. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jo, men jeg kan forstå at personen føler seg såret og brukt om den blir dumpet rett etter sex. Man har jo delt noe veldig intimt, så det å bli forlatt etter noe sånt må være en jævlig følelse. Samtidig er det jo en ærlig sak (om han har spilt med åpne kort fra start og ikke løyet) også om han ikke er interessert. Det er ikke så mye han får gjort med det. 

Men derfor mener jeg (og mange andre) at man ikke må ha sex før man er kjærester. Det er ikke sånn at man må ha sex for å kunne bli forelsket. Og er man forelsket så gjør man hva som helst for å være sammen, enten man har sex eller ikke. Mange blir bare ekstra forelsket av å ikke få det de ønsker seg. Derfor kan man med fordel vente med sex.

For meg er det helt fremmed å skulle ha sex med en jeg ikke er kjæreste med. Og du kaller det jo selv intimt, så jeg forstår ikke helt hvorfor du snakker om å ha det med noen man ikke er trygg og sikker på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men derfor mener jeg (og mange andre) at man ikke må ha sex før man er kjærester. Det er ikke sånn at man må ha sex for å kunne bli forelsket. Og er man forelsket så gjør man hva som helst for å være sammen, enten man har sex eller ikke. Mange blir bare ekstra forelsket av å ikke få det de ønsker seg. Derfor kan man med fordel vente med sex.

For meg er det helt fremmed å skulle ha sex med en jeg ikke er kjæreste med. Og du kaller det jo selv intimt, så jeg forstår ikke helt hvorfor du snakker om å ha det med noen man ikke er trygg og sikker på. 

Jeg er enig med deg i det, og jeg ville selv aldri ligget med en person jeg ikke var i et stabilt parforhold med. Det kan være smart å vente til begge vet at de har valgt hverandre som sin livspartner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette handler i stor grad om hvordan man ser på det. Jeg har allerde foreslått for deg at du kan satse på en som lever ufrivillig i sølibat. Det er jo en som ikke kan sies å ligge med mennesker for å ligge med mennesker. Det ville mest sannsynlig øket dine sjanser for å lykkes, og minsket dine sjanser for å bli såret. Så når du da hopper galant over å reflektere over det, eller, i det minste svare på det, så ja, da mener jeg du også legger for dagen en viss grad av kynisme.

Skal du få lov å jakte på det beste du kan få, mens andre skal ta til takke med noen de ikke er forelsket i?

Jeg ville hatt sex/forhold med en jeg var tiltrukket av. Ikke en som ufrivillig ikke hadde sex. Det er ikke dermed sagt at han er bilde skjønn. Må være en kjemi. Dette hadde jeg visst før sex. Klart veien videre vet jeg ikke for ting og ulikheter kan dukke opp som gjør at man ikke matcher så bra som man trodde. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (18 minutter siden):

Jeg er enig med deg i det, og jeg ville selv aldri ligget med en person jeg ikke var i et stabilt parforhold med. Det kan være smart å vente til begge vet at de har valgt hverandre som sin livspartner.

Man kan tro at man vet at noen er livspartneren man ønsker og har ventet på, og det kan være gjensidig, uten at det er garantert at det faktisk går slik. 

Jeg har trodd det to ganger tidligere. Jeg er veldig glad for at det ikke ble slik. At det ikke ble livet ut, men kun 3 og 5 år. 

Om noen ble livspartneren vet man vel egentlig ikke før det viste seg at man faktisk holdt sammen livet ut. 

Mannen jeg nå har vært med i 18 år var eneste mannen jeg inngikk et tiltenkt KUN seksuelt forhold med, uten en tanke om at det skulle bli seriøst forhold. Det var da det ble så seriøst at det ble både ekteskap og barn. 

Livet lar seg rett og ikke planlegge på alle måter, og livet ut er det mange skjær i sjøen for. Alle gode intensjoner, og veloverveide valg til tross, forhold går ofte galt. På 1001 måter. Selv om begges intensjoner var livet ut. 

Jeg håper selvfølgelig nå at mannen som faktisk ikke engang var tenkt som kjærste blir min livspartner, men vi har mange år og sikkert mange utfordringer i vente, ingenting er garantert, og om det vare livet ut, at vi mestrer alt som skjer sammen, det vil først vise seg ved livets ende. 

18 år er en bra start, og likevel... 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mener at det visste personen før sex. Så hvorfor sex da. 

Vet andre parten at det bare er sex er det noe annet, men man tenker gjerne at personen liker en når de har sex med deg. 

Ja, og det gjør de nok. Men mange liker mennesker godt, mange har lyst på sex, og mange har sex dersom de kan, uten at de tenker at det skal gå galt. Men mange mister følelsene dersom ting skjer for raskt. Hadde ikke du også kunnet miste følelser for en du likte godt, dersom han plutselig hadde flyttet inn og snakket om å gifte seg og få barn i løpet av en uke? Eller andre ting som gikk veldig raskt? Du tenkte kanskje først at det var sjarmerende, men så ble det plutselig for mye.

Følelser er som et frø, som en plante. Man bør, og må bruke tid. Følelses-planten må slå rot før man gjør de tyngste investeringene i et annet menneske.

Dersom det av noen grunn ikke skjer, så må man heller innse at det ikke kommer til å skje. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Helt enig.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blitt kaldere og mer kynisk etter hvert som jeg har blitt eldre og har opplevd så mye respektløs oppførsel, manglende interesse fra damer osv.

Anonymkode: ade4f...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å ikke lure noen, ha samtykkende deilig sex, ikke gifte meg med personen eller gjøre noe lovnader om gullbryllyp og dø i hverandres armer, for så enten å gå hver til sitt etter en kveld eller etter en stund med digg sex for så at den andre blir dypt vonbroten, såret, krenket osv når det ikke blir noe annet enn dette:  nei det bryr jeg meg ikke om..

Du har et valg du også, om å ikke ha sex før det blir et seriøst forhold eventuelt ekteskap. En må jo ta litt ansvar selv også eller

Anonymkode: 393db...5a0

Dette er ansvarsfraskrivelse. Du vet godt at svært få kvinner greier skille sex og følelser selv om du velger å overse det. Du vet og at du sårer henimot ALLE KVINNER du ligger med. Det er ikke deres ansvar, men noe du har på din samvittighet. 

Kvinner lyger til menn hele tiden og sier ting som at de ikke ønsker forpliktelser og familieliv selv om begge parter vet det er tull. Kvinner ikke er retardert og vet at menn som regel løper i motsatt retning om de er ærlig på egne ønsker. Derfor juger og manipulerer kvinner i stedet menn inn forhold og familieliv med alle mulige skitne triks. Kanskje ikke så pent, men menn er verre. 

Henimot ingen av kvinnene du ligger med kommer til å huske deg som noe bra i ettertid. De kommer til å hate deg for den "deilige" sexen dere hadde sånn i all hovedsak. De kommer ikke til å bli glad om dere treffes: men lei seg og sint. Skjønner ikke at du syns sex er verdt å få deg fiender for. For det det gjør du og du vil garantert treffe kvinner som tar opp kampen og lager et helvete i stedet for å gå hjem å grine fordi de føler seg brukt og utnyttet pga den "deilige, deilige" sexen med deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er selv kvinne og forstår ikke hvorfor du føler behovet for å snakke på vegne av halvparten av klodens befolkning og kle oss i en slik offer rolle? Og den andre halvparten er selvsagt den store stygge ulven..

Jeg bestemmer selv over min egen kropp, over hvorvidt jeg ønsker å ligge med en mann og hvortid. Jeg har også lyster, er kåt, ønsker ikke å leve "for alltid" med den første og beste jeg finner seksuelt tiltrekkende.. Det å bestemme over sin egen kropp er det fremste innenfor seksuell frigjøring og jeg skjønner ikke helt hvorfor du ønsker å sette verden 50 år tilbake og "tvinge" dine moraler og klausuler, og strengt tankegods over på mennesker. Om du velger å leve på din måte der sex= ekteskap eller sex=barn eller sex=bare hører til mellom 2 heterofile, eller sex= evige romantiske følelser for hverandre eller hvordan du definerer sex eller hvordan du vil det skal være for DEG så ok. You do you, flott du bestemmer over deg, ditt liv, din kropp men jeg vil gjerne bestemme over min kropp! 

Å trekke dine dogmer over alle kvinner og tro at da har en oppnådd det store er ikke å legge det store gullegget, det virker heller litt ynkelig. Jeg mener sex ikke trenger eller må å ha noe med et seriøst forhold å gjøre..  

Anonymkode: 393db...5a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner ikke er retardert og vet at menn som regel løper i motsatt retning om de er ærlig på egne ønsker.

For noe tull!

At du personlig opplever dette betyr ikke at alle kvinner opplever det. Jeg har aldri opplevd at en mann har løpt i motsatt retning når jeg er ærlig, tvert i mot, (bra) menn digger at kvinner er ærlig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er ansvarsfraskrivelse. Du vet godt at svært få kvinner greier skille sex og følelser selv om du velger å overse det. Du vet og at du sårer henimot ALLE KVINNER du ligger med. Det er ikke deres ansvar, men noe du har på din samvittighet. 

Kvinner lyger til menn hele tiden og sier ting som at de ikke ønsker forpliktelser og familieliv selv om begge parter vet det er tull. Kvinner ikke er retardert og vet at menn som regel løper i motsatt retning om de er ærlig på egne ønsker. Derfor juger og manipulerer kvinner i stedet menn inn forhold og familieliv med alle mulige skitne triks. Kanskje ikke så pent, men menn er verre. 

Henimot ingen av kvinnene du ligger med kommer til å huske deg som noe bra i ettertid. De kommer til å hate deg for den "deilige" sexen dere hadde sånn i all hovedsak. De kommer ikke til å bli glad om dere treffes: men lei seg og sint. Skjønner ikke at du syns sex er verdt å få deg fiender for. For det det gjør du og du vil garantert treffe kvinner som tar opp kampen og lager et helvete i stedet for å gå hjem å grine fordi de føler seg brukt og utnyttet pga den "deilige, deilige" sexen med deg. 

Så det er greit at kvinner lyver, mens menn bør forstå og ta ansvar for selv det at kvinner lyver, og vite bedre, selv om kvinner altså velger å være uærlige mot dem? Mens menn derimot er grusomme mennesker, løgnere selv om de faktisk ikke har uttalt en eneste løgn, men takket ja til frivillig sex, fordi det er en løgn i seg selv dersom de så trekker seg bort, fordi hun ikke er den de ønsker å dele livet med? 

Leser du selv hvor vanvittig og hyklerisk /dobbeltmoralsk det er? 

Snakk om ansvarsfraskrivelse. 🥴

Snakk for deg selv. DU klarer ikke å skille sex og følelser (eller rett fra galt tydeligvis), men det gjelder deg. IKKE alle kvinner. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...