AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Folk er så moralistiske og konservative. Driver ikke med det selv, men det er uansett ikke min sak hva folk gjør med eget utseendet. Og det ser ofte bra ut. Det virker som at mange nekter å ta inn over seg teknologien går i en rynkefri retning. Om noen år kommer rynker i 50-årene til være uvanlig. Anonymkode: 0933b...172 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Vel, man kan vel synes sitt om jaget etter ungdommen og at folk ikke eldes med såkalt verdighet. Men Botox er iallfall bedre enn sitt rykte når det kommer til om det ser bra ut. Når folk snakker om at Botox er så stygt, så tenker de alltid på de verste tilfellene. Og ofte er det egentlig fillers som menes, eller til og med plastisk kirurgi. En liten dose Botox satt riktig er ikke noe man nødvendigvis ser, da gjerne bare de med et trent øye. Det er jo ekstremt vanlig. Anonymkode: 98e06...cd6 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Man må se de dypere linjene her, hvorfor blir rynker sett på som stygt og noe man burde fjerne? Dette henger jo sammen med hva vi synes er vakkert i den tiden vi lever i nå. Dette forandrer seg mye med samfunn, velferd osv. Her i vesten har vi ikke mange problemer og lever i bunn og grunn et luksusliv sett i forhold til mange andre land, derfor bryr vi oss om stadig mer overflatiske ting. I andre land med lavere standard vil det meste av fokus gå med til å overleve, skaffe mat på bordet og fø barna. Da får plutselig ikke rynkene i fjeset så mye betydning i det store og det hele... Anonymkode: 1c0ed...338 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Folk er så moralistiske og konservative. Driver ikke med det selv, men det er uansett ikke min sak hva folk gjør med eget utseendet. Og det ser ofte bra ut. Det virker som at mange nekter å ta inn over seg teknologien går i en rynkefri retning. Om noen år kommer rynker i 50-årene til være uvanlig. Anonymkode: 0933b...172 Folk må gjøre som de vil, men å si at det ser bra ut er...vel, det er bare feil. Det sier seg selv at det å ta bort mimikken, selve følelsesuttrykket, ikke er særlig pent. Det er uansett ikke det som får oss til å se gamle ut, det er linjene rundt munnen pga mangel på elastisitet i huden. Så vips har man to ting som er mindre pent, i stedet for å begrense det til en. Anonymkode: eeb32...e99 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En liten dose Botox satt riktig er ikke noe man nødvendigvis ser, da gjerne bare de med et trent øye. Det er jo ekstremt vanlig. Det gir ingen mening. Hvis man ikke ser det, så er det jo heller ingen vits å sette det. Og alle med speilnevroner og normal empati har et godt trenet øye. Anonymkode: eeb32...e99 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Har også lest et sted at det å smile, sender signaler til hjernen om at man har det bra og så føler hjernen seg bra, men ved å bedøve de nervene som har med smilet å gjøre, så bedøver man også disse signalene, slik at hjernen ikke blir glad, men deprimert. Anonymkode: eeb32...e99 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En liten dose Botox satt riktig er ikke noe man nødvendigvis ser, da gjerne bare de med et trent øye. Det er jo ekstremt vanlig. Anonymkode: 98e06...cd6 Dette er nok en feilslutning de fleste som tar botox tror på. Mennesker er svært gode på å lese mimikk og for å overleve i en gruppe må vi se etter utrykk og non verbale tegn i et annet ansikt. Tillogmed mikroutrykk som varer så kort blir tatt med i beregninga når vi ser på andres ansikt.. Botox er og blir nervegift, og når mimikk og plasser i ansiktet blir lammet eller fylt med fyllmasse oppfatter ofte hjernen at det er noe "galt"... Anonymkode: 1c0ed...338 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette er nok en feilslutning de fleste som tar botox tror på. Mennesker er svært gode på å lese mimikk og for å overleve i en gruppe må vi se etter utrykk og non verbale tegn i et annet ansikt. Tillogmed mikroutrykk som varer så kort blir tatt med i beregninga når vi ser på andres ansikt.. Botox er og blir nervegift, og når mimikk og plasser i ansiktet blir lammet eller fylt med fyllmasse oppfatter ofte hjernen at det er noe "galt"... Anonymkode: 1c0ed...338 Vel, ja i teorien. Men jeg er ikke så sikker. Uhyre mange unge kjendiser har satt et par sprøyter i panna og sinnsrynken feks, ikke alltid man ser det. De er jo fortsatt kjent for å ha et pent ytre. Det hadde vel ikke vært tilfelle hvis alle hadde sett alt som var gjort med de. Anonymkode: 9e9ae...5b7 1
cerruti Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Botox satt riktig gir ikke steinansikt som noen liker å tro... 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vel, ja i teorien. Men jeg er ikke så sikker. Uhyre mange unge kjendiser har satt et par sprøyter i panna og sinnsrynken feks, ikke alltid man ser det. De er jo fortsatt kjent for å ha et pent ytre. Det hadde vel ikke vært tilfelle hvis alle hadde sett alt som var gjort med de. Anonymkode: 9e9ae...5b7 En ting er jo på bilder ja, en annen ting er jo når man ser de snakke live i intervjuer og slik, da ser man ofte linjer etter ansiktsløft, flate mimikkløse områder etter botox, riller etter threading osv. Men ja, de kan jo se bra ut når ansiktet er i en nøytral posisjon, fornekter ikke det Anonymkode: 1c0ed...338 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): riller etter threading osv. Mente brow lift anchors Anonymkode: 1c0ed...338
Gjest TheCatLady Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Jeg synes ikke nødvendigvis at det å ha rynker er stygt, men akkurat sinnarynken synes jeg faktisk ikke er spesielt fint. De fleste ser surere ut enn de egentlig er. Spesielt når man ikke har særlig mye rynker ellers. Jeg synes at botox kan se veldig bra ut, men ikke når det er veldig overdrevet. Da er det nok andre ting man har gjort i tillegg til botox som gjør at man ser unaturlig ut også. Ikke alle mennesker har særlig mye mimikk uten botox heller. Jeg er litt delt når det gjelder å fikse på utseendet. På en måte så synes jeg det er helt greit og på en annen måte så synes jeg ikke noe om det, men at det ofte ser bra ut. Ja, det synes jeg at det gjør.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Se på intervjuet av aksel hennie om da han måtte ta botox til filmen mordene i kongo. Han forteller om hvordan følelsene ebdret seg som følge av at han ikke fikk gjort div ansiktsgrimaser. Bla mindre empati. For de med barn er det viktig med naturlig mimikk da barn speiler voksne. Anonymkode: 5fb29...afa 5
cerruti Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se på intervjuet av aksel hennie om da han måtte ta botox til filmen mordene i kongo. Han forteller om hvordan følelsene ebdret seg som følge av at han ikke fikk gjort div ansiktsgrimaser. Bla mindre empati. For de med barn er det viktig med naturlig mimikk da barn speiler voksne. Anonymkode: 5fb29...afa Igjen- de fleste har det jo ikke sånn? Tas Botox riktig, kan øyebryn og panne fortsatt beveges, øyne kan «smile» osv.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Blir trist når jeg ser en ny sesong av en serie, og den kvinnelige hovedrollen klarer ikke å uttrykke følesler. Fordi hun nettopp har tatt botox. Først i episode 3-5 klarer hun å gjøre jobben sin. Liker ikke at å fikse på utseende er standar. Man gjør hva man vil selvsagt, men ett overfladisk samfunn er bare trist. Anonymkode: d0ed7...8e5 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bare trist. Anonymkode: f0434...6d9 Jepp! Så en ung dame på Espressohouse i dag. Så mye botox at hun så ut som et lik i ansiktet. I tillegg balkongleppe både oppe og nede. Fatter ikke at folk vil gjøre seg så uattraktiv. Anonymkode: 8c7e4...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 Forvillet meg en gang av ren nysgjerrighet på en botox klinikk. Der alle de ansatte hadde tatt botox. Og de var flinke selgere som nesten overtalte meg til å ta det. For resultatet så unektelig fint utm Men det var EN ting jeg ikke klarte å sette fingeren på før jeg kom hjem. Disse damene var damer jeg ikke følte noe tillit til, jeg klarte liksom ikke å stole på dem. Uansett hvor hyggelige og kunnskapsrike de var. Og jeg skjønte ikke helt hva dette kom av. For de hadde ikke sagt noe galt som jeg kunne "ta dem" for. Så gikk det noen dager til. Og plutselig forstod jeg hva som ble feil for meg. Det var noe med at ansikts uttrykkene og øynene ikke lle matchet det de sa. Botoxen deres hadde skapt en slags unaturlig og ubevisst mismatch mellom ord og naturlige endringer i fjeset. Noe som gjorde at det for meg ubevisst ble til at man ikke kunne stole på det de sa. Så man skal nok ikke tulle for mye med naturlige muskler som man har i fjeset. For det kan komme veldig feil ut gjennom at folk man møter føler at noe er "galt" med den som man har foran seg. Man merker det subtilt. Uansett hvor naturlig botox tilsynelatende ser ut. En ting er å se pen ut, mens en annen ting er den daglige kontakten man har med folk. Jeg vil heller at folk skal ha en naturlig kjemi og tillit til meg. Fremfor at de ubevisst skal føle at noe ikke stemmer med meg. Anonymkode: 3cf14...532 4
Gjest TheCatLady Skrevet 11. april 2021 #19 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forvillet meg en gang av ren nysgjerrighet på en botox klinikk. Der alle de ansatte hadde tatt botox. Og de var flinke selgere som nesten overtalte meg til å ta det. For resultatet så unektelig fint utm Men det var EN ting jeg ikke klarte å sette fingeren på før jeg kom hjem. Disse damene var damer jeg ikke følte noe tillit til, jeg klarte liksom ikke å stole på dem. Uansett hvor hyggelige og kunnskapsrike de var. Og jeg skjønte ikke helt hva dette kom av. For de hadde ikke sagt noe galt som jeg kunne "ta dem" for. Så gikk det noen dager til. Og plutselig forstod jeg hva som ble feil for meg. Det var noe med at ansikts uttrykkene og øynene ikke lle matchet det de sa. Botoxen deres hadde skapt en slags unaturlig og ubevisst mismatch mellom ord og naturlige endringer i fjeset. Noe som gjorde at det for meg ubevisst ble til at man ikke kunne stole på det de sa. Så man skal nok ikke tulle for mye med naturlige muskler som man har i fjeset. For det kan komme veldig feil ut gjennom at folk man møter føler at noe er "galt" med den som man har foran seg. Man merker det subtilt. Uansett hvor naturlig botox tilsynelatende ser ut. En ting er å se pen ut, mens en annen ting er den daglige kontakten man har med folk. Jeg vil heller at folk skal ha en naturlig kjemi og tillit til meg. Fremfor at de ubevisst skal føle at noe ikke stemmer med meg. Anonymkode: 3cf14...532 Det har du rett i. Jeg har ikke tenkt på det sånn, men jeg føler det litt det samme når en butikkansatt har veldig mye sminke på. Det går kanskje på noe av det samme?
Skyblue7 Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 Jeg har Botox i panna, og er veldig fornøyd med det i alle fall! Jeg begynte å få linjer der. Jeg har ikke tatt i «sinnsrynken», og da har jeg fortsatt mye mimikk i øyenbrynene, men glatt panne. Syns det ble veldig fint, og kommer til å gjøre det på nytt når denne dosen går ut (4 mnd siden). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå