Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som ikke har blitt løs i magen før fødsel og født mens de fortsatt har vært forstoppet?

Jeg har vært forstoppet hele svangerskapet, så går liksom veldig og venter på løs mage og tenker at ikke noe skjer før der kommer i alle fall. 

Anonymkode: 7439f...091

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så rart du skrev denne tråden nå. 

Jeg satt akkurat (på do) og tenkte det samme. Jeg har rier som ikke er hyppige nok, men merker jeg ikke er løs i magen. 

Vet at man kan få klyster på sykehuset for å tømme tarmene før fødsel hvis du ikke har fått ut noe på do.

Anonymkode: ae323...809

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke løs mage. Var forstoppet hele svangerskapet helt til 7 cm åpning, da fikk jeg klyster av jordmor. 

Anonymkode: a80db...472

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om klyster da jeg kom inn fordi jeg ikke hadde vært på do på noen dager. Null problem 😊 Greit å rydde litt plass.

Anonymkode: 76118...869

AnonymBruker
Skrevet

Spurte om klyster. Bare for å ikke drite på meg når jeg skulle presse...

De sier at fødselen settes i gang fortere etter klysteret også.

Anonymkode: 53d8e...0b2

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på dette. Når man får klyster, setter man det inn selv?Er det vondt?Er man alene på eget rom/bad eller hvordan foregår det?Har aldri brukt klyster så aner ikke.

Anonymkode: 21756...3cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer også på dette. Når man får klyster, setter man det inn selv?Er det vondt?Er man alene på eget rom/bad eller hvordan foregår det?Har aldri brukt klyster så aner ikke.

Jordmor satte det på doen når jeg bytta til sykehustøy😊 ikke vondt. En stor flaske med såpevann som settes. Går veldig fort 😊 og så gikk hun selvsagt ut etterpå. 

Anonymkode: 60c3c...f30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jordmor fikser :) Syntes ikke det var vondt, men det er sikkert individuelt.  Fikk være i fred på do ja, man har jo ringesnor i tilfelle noe skjer.

Anonymkode: 76118...869

Skrevet

Med første hadde jeg ikke bæsjet på noen dager da fødselen startet med vannavgang i rykende fart.  Måtte kobles til ctg, epidural, væske og fikk kateter. Det gikk så fort at det aldri ble tid til å gå på do, ikke st jeg hadde klart det heller. Følte ærlig talt det kom bæsj enn unge under fødsel. Jordmor tørket og tørket den timen det tok å presse ungen ut 🤣🤣🤣 men det gikk helt fint altså. Jordmor var diskré og sa aldri noe.

Med nr 2 ba jeg om klyster før igangsetting. Fikk sprøytet litt vann opp i rumpa mens jeg lå sidelengs på sengen. Skjedde inne på fødestuen med egen do. Mannen fulgte meg inn og jeg fikk sitte i fred så lenge jeg ville. Etterpå fikk jeg epidural 👌

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, dette var ikke oppløftende. Jeg takler ikke tanken på klyster. Jeg fikk tempen tatt rektalt forrige gang og jeg syns det var så kvalmt at jeg holdt på å kaste opp. Får helt grøsninger av det.

Jeg er heldigvis ikke superforstoppet. Går på do hver dag. Noen dager er OK, andre dager er det bare tørre klumper. Men føler aldri jeg får tømt meg helt...

38 uker og har gledet meg vilt til å bli løs i magen 😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Æsj, dette var ikke oppløftende. Jeg takler ikke tanken på klyster. Jeg fikk tempen tatt rektalt forrige gang og jeg syns det var så kvalmt at jeg holdt på å kaste opp. Får helt grøsninger av det.

Jeg er heldigvis ikke superforstoppet. Går på do hver dag. Noen dager er OK, andre dager er det bare tørre klumper. Men føler aldri jeg får tømt meg helt...

38 uker og har gledet meg vilt til å bli løs i magen 😂😂

Du får prøve ut kjerringråd mot treg mage de siste ukene 😛 Svisker, kiwi, kaffe på tom mage etc.

Om du synes svisker er like ekkelt som meg kan du forsøke å lage hjemmelaget sviskemos, den kan spises med fløte eller krem,  da er det lettere å få den ned 🙈

Jeg har forresten blitt vesentlig mer forstoppet etter fødslene enn i graviditetene. Måtte bruke Microlax hjemme flere ganger etter begge fødslene.

Anonymkode: dd312...e14

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere  noe mot forstoppelsen da? Jeg tok laktulose daglig i siste del av graviditeten. Drakk mye vann og spiste 5-6 svisker morgen og kveld. De som synes det er ekkelt med klyster på sykehuset kan vel bare ta det hjemme før man drar inn. 

Anonymkode: 41d21...17c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får prøve ut kjerringråd mot treg mage de siste ukene 😛 Svisker, kiwi, kaffe på tom mage etc.

Om du synes svisker er like ekkelt som meg kan du forsøke å lage hjemmelaget sviskemos, den kan spises med fløte eller krem,  da er det lettere å få den ned 🙈

Jeg har forresten blitt vesentlig mer forstoppet etter fødslene enn i graviditetene. Måtte bruke Microlax hjemme flere ganger etter begge fødslene.

Anonymkode: dd312...e14

Jeg lever på kiwi, kaffe og ekle svisker. Og mengder med vann. 

Lagde meg kompott av sånn 12 svisker en kveld. Det var en fin morgen. Håper jeg slipper unna forstoppelse etter svangerskapet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker dere  noe mot forstoppelsen da? Jeg tok laktulose daglig i siste del av graviditeten. Drakk mye vann og spiste 5-6 svisker morgen og kveld. De som synes det er ekkelt med klyster på sykehuset kan vel bare ta det hjemme før man drar inn. 

Klyster på egenhånd blir ikke noe bedre for min del. 

AnonymBruker
Skrevet

For mye svisker kan gjøre en mer forstoppet. 

Anonymkode: e3053...49e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kunne jeg tenkt meg, men leste at man ikke bør gjøre det hjemme for da kan det få fortgang på fødsel.Jeg har dessverre lang vei til sykehus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte, gikk sjelden på do og brukte en del lactulose under svangerskapet, men dagen fødselen satte i gang fikset kroppen opp selv 😅 

Anonymkode: 27514...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde en shot med laktulose i dag tidlig. Har prompet verre enn verst i hele dag. Og selv om jeg nå er helt løs i magen kommer det fortsatt bare litt og litt 😆 Føler ikke jeg får tømt meg... Bør jeg fortsette, eller er det noe annet som kan gi mindre luftplager? Blir det bedre hvis jeg fortsetter?

Noen andre som fortsatt føler de ikke får tømt tarmen selv om det er helt flytende det som kommer ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...