AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Vi er godt voksne og har begge barn fra tidligere forhold. Jeg var gift i 20 år, men pga min eks arv og det var hans barndomshjem forlot jeg ekteskapet uten et rødt øre. Jeg har etter noen år og forskudd på arv fra mine foreldre klart å etablere meg på ny og kjøpt en liten leilighet. Men det har vært tøffe år. Hver mnd har vært en kamp for å få endene til å møtes, og mine barn har fått lite og jeg unner meg selv sjelden noe. For et år siden ble jeg sammen med en snill mann og han merket jeg hadde dårlig råd og han ønsket derfor å hjelpe meg. Han ordnet blant annet, gunstigere lån for meg i en annen bank med lavere rente. Med denne endringen fikk jeg en buffer i tillegg til lavere renter. Vi bor ikke sammen og har ingen forpliktelser annet enn at vi er kjærester. Med denne bufferen fikk jeg betalt ned kredittkort gjeld, tok en kritisk service på bilen, hjalp et av barna mine med skolepenger, fikk gitt dem en fin jul og jeg har kjøpe meg vintersko jeg ikke hadde og en ny vinterjakke. Han har aldri spurt om disse pengene men nå kom det opp og jeg fortalte at bufferen var tom. Han ble kjempe sint og sa jeg hadde gått bak ryggen hans. Han mente jeg hadde sløset ettersom jeg ikke hadde fylt på bufferen igjen etter bruk. Men hvordan skulle jeg klart det? Jeg har jo aldri overskudd av penger til å kunne klare å holde bufferen ved like.... Jeg har forklart at jeg ikke har skjult noe og har fortalt alt, men han er så sur nå at han ikke prater med meg eller svarer meg på meldinger. Han ignorerer meg og jeg blir lei meg og føler meg ikke elskbar. Jeg føler på skyld og skam uten egentlig å forstå hvorfor. Har han grunn til å være sur på meg? Står forholdet vårt i fare? Hjertelig takk for om du vil komme med ditt perspektiv på denne leie situasjonen! Anonymkode: 4c735...b1b 1
Virrevirrevapp Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 (endret) Han har såklart ingen grunn til å være sur for det. Det er dine penger og gode formål du har brukt pengene til. Er skikkelig smålig at han ikke unner deg skikkelig vintertøy og nødvendige service på bilen. Å betale ned kredittkort er dessuten det lureste man gjør. Endret 9. april 2021 av Virrevirrevapp 27
Gjest Laffatus Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Han mente du skulle klare deg selv og det er viktig og ha buffer konto . Han ble vell skuffet
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Ønsket han pengene tilbake eller snakket dere om økonomi og det kom frem at du ikke hadde noen buffer? Jeg tenker at når man låner bort penger kan man ikke bestemme hva de skal gå til. Samtidig skjønner jeg at han reagerer. Han frykter kanskje at du har tatt det for gitt at han hjelper deg igjen om du går tom for penger? Eller kanskje han ser en fremtid med deg, men blir bekymret siden du ikke klarer å spare opp en buffer? Jeg skjønner at du har prioritert gjeld og barna. Men skolepenger? Er det ikke bare privatskoler som har dette? Vet ikke hvor dyr den vinterjakka og skoa var, skjønner at du kanskje trengte å unne deg noe, men håper du gikk for et rimelig alternativ. Mange som selger brukt på finn. Vet det er lettere sagt enn gjort, men å få inn bittelitt på en bufferkonto, om så 2-3000 er viktig å prioritere. Anonymkode: 40c33...0e4 6
Muskath Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Det er da du som bestemmer over dine penger. Han bør forstå hvorfor du brukte pengene som du gjorde, og godta det. Kan ikke skjønne at han kan bli sur for det. Synes ikke du har grunn til å skamme deg eller føle skyld. Hvorfor tar han så på vei for dette? Har dere planlagt å flytte sammen og dele økonomi? Eller er han redd du skal trenge å låne penger av ham? Jeg ville snakket med ham om dette, og få forklart hvorfor han reagerer så sterkt. Håper han vil snakke med deg etter hvert, langsinte folk er noe herk å være sammen med. 8
SoWhat? Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Han er ikke faren din, og det var ikke hans penger. Herregud, hvordan kan han tillate seg å bli såå sint og å unngå og snakke med deg. DU har grunn til å bli sint fordi han legger seg bort i og blir sint for ting som kun gjelder deg og dine. Står du i gjeld til han for at han hjalp deg? Sånn tankegang er ihverfall ikke bra. Ikke la deg kue. Si fra! 15
Frk Midnattsol Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Skjønner jeg det rett, hvis jeg har forstått det slikt at han lånte deg penger til en buffer, eller har jeg misforstått? 2
Hannah80 Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Han er ikke faren din, og det var ikke hans penger. Herregud, hvordan kan han tillate seg å bli såå sint og å unngå og snakke med deg. DU har grunn til å bli sint fordi han legger seg bort i og blir sint for ting som kun gjelder deg og dine. Står du i gjeld til han for at han hjalp deg? Sånn tankegang er ihverfall ikke bra. Ikke la deg kue. Si fra! Dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ønsket han pengene tilbake eller snakket dere om økonomi og det kom frem at du ikke hadde noen buffer? Jeg tenker at når man låner bort penger kan man ikke bestemme hva de skal gå til. Samtidig skjønner jeg at han reagerer. Han frykter kanskje at du har tatt det for gitt at han hjelper deg igjen om du går tom for penger? Eller kanskje han ser en fremtid med deg, men blir bekymret siden du ikke klarer å spare opp en buffer? Jeg skjønner at du har prioritert gjeld og barna. Men skolepenger? Er det ikke bare privatskoler som har dette? Vet ikke hvor dyr den vinterjakka og skoa var, skjønner at du kanskje trengte å unne deg noe, men håper du gikk for et rimelig alternativ. Mange som selger brukt på finn. Vet det er lettere sagt enn gjort, men å få inn bittelitt på en bufferkonto, om så 2-3000 er viktig å prioritere. Anonymkode: 40c33...0e4 Hallo? TS har ikkje låna pengar av kjærasten. Les HI Anonymkode: a4881...0cf 19
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Han er ikke sint, bare veldig veldig skuffet 😕 Anonymkode: a4881...0cf 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Jrg tror ikke han har gitt eller lånt ts de pengene, men at han HJELPTE henne å finne et billigere lån så hun kunne sette av penger. Han kan mene hva han vil om det, men den oppførselen han utviser er kontrollerende og overdrevet, jeg hadde kuttet ham ut. Du føler deg allerede skyldig og ikke elskbar enda du ikke har gjort noe som helst galt. Nå skal du løpe etter ham og si unnskyld og tigge ham tilbake i godlune? Psyko.... Anonymkode: 36b71...322 16
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ønsket han pengene tilbake eller snakket dere om økonomi og det kom frem at du ikke hadde noen buffer? Jeg tenker at når man låner bort penger kan man ikke bestemme hva de skal gå til. Samtidig skjønner jeg at han reagerer. Han frykter kanskje at du har tatt det for gitt at han hjelper deg igjen om du går tom for penger? Eller kanskje han ser en fremtid med deg, men blir bekymret siden du ikke klarer å spare opp en buffer? Jeg skjønner at du har prioritert gjeld og barna. Men skolepenger? Er det ikke bare privatskoler som har dette? Vet ikke hvor dyr den vinterjakka og skoa var, skjønner at du kanskje trengte å unne deg noe, men håper du gikk for et rimelig alternativ. Mange som selger brukt på finn. Vet det er lettere sagt enn gjort, men å få inn bittelitt på en bufferkonto, om så 2-3000 er viktig å prioritere. Anonymkode: 40c33...0e4 Anbefaler deg å lese hi en gang til, det står nemlig ingenting om at ts har lånt penger av kjæresten sin... Anonymkode: 4e445...329 15
Virrevirrevapp Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ønsket han pengene tilbake eller snakket dere om økonomi og det kom frem at du ikke hadde noen buffer? Jeg tenker at når man låner bort penger kan man ikke bestemme hva de skal gå til. Samtidig skjønner jeg at han reagerer. Han frykter kanskje at du har tatt det for gitt at han hjelper deg igjen om du går tom for penger? Anonymkode: 40c33...0e4 Det står ikke at han har lånt ts penger. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jrg tror ikke han har gitt eller lånt ts de pengene, men at han HJELPTE henne å finne et billigere lån så hun kunne sette av penger. Han kan mene hva han vil om det, men den oppførselen han utviser er kontrollerende og overdrevet, jeg hadde kuttet ham ut. Du føler deg allerede skyldig og ikke elskbar enda du ikke har gjort noe som helst galt. Nå skal du løpe etter ham og si unnskyld og tigge ham tilbake i godlune? Psyko.... Anonymkode: 36b71...322 Å fy faen... Anonymkode: 576e3...281 26
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 Skulle gjerne hatt hans versjon her. Anonymkode: 5a7a0...042 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle gjerne hatt hans versjon her. Anonymkode: 5a7a0...042 Du tror han ville vært uenig i framstillinga av at han forhandla fram bedre rente for henne, og at hun brukte de sparte pengene på bilreperasjon og nedbetaling av kredittkort- gjeld? Anonymkode: 6fdd7...591 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Kjære TS, han har ingen rett til å bli sur på deg! Ofrklar han at du trengte det du kjøpte, han tror tydeligvis at du er et økonomisk naut og har sløst med pengene dine. Han trodde bedre om deg. Men han tar jo helt feil av hva som har skjedd! Og jeg synes kanskje han burde lære seg å kommunisere bedre. Komme i kontakt med egne følelser og klare å snakke med deg om ting som irriterer han. Dere er jo godt oppi årene og han burde vært flinkere til det. Anonymkode: 576e3...281
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Ok, skjønner at jeg har lest feil. Trodde det var snakk om lånte penger pga "Han har aldri spurt om disse pengene men nå kom det opp og jeg fortalte at bufferen var tom". Da stiller saken seg annerledes. Men tror uansett han kan være skuffet og bekymret fordi han ønsker en fremtid med TS og at han kanskje ikke trodde at hun hadde så dårlig økonomi. Anonymkode: 40c33...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, skjønner at jeg har lest feil. Trodde det var snakk om lånte penger pga "Han har aldri spurt om disse pengene men nå kom det opp og jeg fortalte at bufferen var tom". Da stiller saken seg annerledes. Men tror uansett han kan være skuffet og bekymret fordi han ønsker en fremtid med TS og at han kanskje ikke trodde at hun hadde så dårlig økonomi. Anonymkode: 40c33...0e4 Må legge til: Men så lenge du har vært økonomisk i forbruk skal du selvsagt ikke ha noen dårlig samvittighet. Og vi har alle behov for å unne oss noe va og til. Mente bare at om pengene var lånt så forventer ofte den som låner at de blir brukt fornuftig. Selv on det kanskje ikke er noe de har noe med. Prøver bare å se kjærestens side her. Ikke siklert han reagerte fordi han ønsket å være slem med deg TS, men det er du som kjenner ham, så du finner nok ut av det. Anonymkode: 40c33...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 Det er dine penger, så det har han null rett for å bli sur for. MEN, jeg skjønner likevel at han blir skuffet. Han ønsker nok et liv med deg hvor deres økonomi blir mer felles, og da skjønner jeg kanskje at han blir litt stresset. Du var gift i mange år, men fikk ikke igjen noe på huset? Selv om det var hans arv og barndomshjem, kunne du ha eid, om ikke 50%, hvertfall NOE. For jeg antar du var med p betalte på drift og vedlikehold av det huset. Og ang buffer, du sier du aldri har råd til å spare opp en buffer. Nå hadde du jo en buffer, men brukte den opp med en gang. De fleste har jo også mye vi helst skulle brukt bufferpengene på, men lar det stå igjen hvertfall litt. Anonymkode: f01e6...59d 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå