AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg føler jeg får ikke til å danne en vennlig forhold til barna til mannen min. Jentene er 6 og 8 år. Det føles som om jeg er deres servitør: - Kan jeg få et glass kakao fra kjøkkenet? Kan du komme med den boka fra hyllen? Jeg får nesten ikke sitte i ro eller gjøre husarbeid. Gjør jeg dem oppmerksomme på at de kan hente ting selv, eller at jeg er opptatt med, for eksempel, rydding etter middag, kommer de med uhøflige kommentarer og smeller med dørene inn til rommene sine. Dagens episode. Jeg hentet jentene fra bursdagsfest. Begge begynte å åpne godteriposer i bilen. En del godteri likte de ikke og kastet på gulvet. Jeg ba hun minste om å plukke dette fra gulvet og gi meg så jeg plasserer dette i "lommen" på bildøren og kaster når vi kommer frem. Da eksploderte eldste. Begynte å skrike om at jeg er ikke morsom, dette er en dårlig vits... Mitt spørsmål er: Hvordan bygge opp relasjoner til jentene? PS. Jeg vil ikke høre kommentarer om at jeg og mannen skal gå fra hverandre, barnas interesser skal gå først... Jeg tror det er viktig å bygge relasjoner nå som de er små. Ting blir ikke lettere med tenåringsjenter i huset. Anonymkode: 9b5a2...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Hvordan reagerer du når de eksploderer da? Klarer du å holde roen og være litt vennlig overrasket over reaksjonen? Samtidig vet du jo ikke hvordan de har det hjemme hos mor, jeg vokste opp med en mor som nærmest løp etter meg for å tilby meg ting og fortsatt gjør sånt i voksen alder, så jeg var garantert sånn når jeg var så ung, uten at det var vondt ment. Noen foreldre ordner alt for barna hele tida, og da forventer jo barna det. Hjelper de til med ting innimellom også hvis du spør like pent, eller går det bare en vei? Anonymkode: a138a...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Jeg er rolig og forsiktig av meg selv. Jeg snakker alltid rolig. Jeg tror det irriterer dem i tillegg. Jeg kan gråte på natta når ingen ser, men viser ikke følelsene mine foran publikum. Vet ikke helt hvordan det er hos mor. Jeg nekter ikke, jeg kan komme med et eple osv. når de sitter under pled på sofa. Jeg reagerer på måten de sier det på og på antall slike oppdrag de kan sende meg på i løpet av en kveld. Anonymkode: 9b5a2...2f7 1
Hannah80 Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg reagerer på måten de sier det på og på antall slike oppdrag de kan sende meg på i løpet av en kveld. Anonymkode: 9b5a2...2f7 Ikke vondt ment, men dette var veldig morsomt formulert. Oppdrag de sender deg ut på😂 Kunne vært min sønn på 8. Han rekker ikke opp til glass og tallerkener i skapene, så jeg er ofte ute på oppdrag selv. Huff, håper det ordner seg til det beste:):) 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Jeg tenker se dem i følelser. Forstår du ble sint. Oi, så gøy forstår du ble glad da. Osv. Dette med å være slave, det er jeg og når min sønn på 8 er her. Men man kan jo lære dem til å gjøre ting selv. Etterhvert som de rekker opp. Anonymkode: b7591...5cf
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Hva sier mannen din når barna er frekke? Anonymkode: ba6d5...4b2 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Hannah80 skrev (1 time siden): Ikke vondt ment, men dette var veldig morsomt formulert. Oppdrag de sender deg ut på😂 Kunne vært min sønn på 8. Han rekker ikke opp til glass og tallerkener i skapene, så jeg er ofte ute på oppdrag selv. Huff, håper det ordner seg til det beste:):) Hva med at han kan bruke en stol? Anonymkode: 1a5fb...9a7
Hannah80 Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med at han kan bruke en stol? Anonymkode: 1a5fb...9a7 Det har han prøvd. Og det funket dårlig. Endte med knall og fall😄
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Det virker litt kald. Begynn å vis følelser slik at jentene forstår at du blir irritert, lei deg, oppgitt, frustrert osv Anonymkode: 79d3d...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Da jeg leste tittelen tenkte jeg "Endelig en dame som jeg hadde ønsket som stemor til mine barn hvis jeg hadde vært skilt." For det er nettopp det jeg hadde ønsket for mine barn, en dame som var vennlig, det er alt. De hadde ikke trengt noe mer fra henne fordi faren deres hadde verdsatt deltida med dem så høyt at han hadde tatt seg av dem selv når de var hos han. Han hadde aldri i livet brukt en ny dame til å ta seg av sine barn. Hadde disse barna du nevner vært mine barn hadde jeg ringt mannen og bedt om mer samvær tvert. Hvis han ikke hadde tenkt å ta seg av dem selv så kunne de heller ha vært hos meg. Du må gjerne si noe om hvorfor far ikke er mer involvert i utgangspunktet og fremdeles har samvær. Anonymkode: 26042...82f 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Her må faren på banen å si klart i fra at sånt snakker man ikke til andre. Du må selv gå inn som den strenge når de oppfører seg sånn. Du har like mye å si når det kommer til regler og grenser så lenge dere bor under samme tak. Hadde mine bonusbarn og barn oppført seg sånn hadde jeg stoppet bilen og tatt det godteriet fra dem. Maser de hjemme om det ene eller andre blir de faktisk nøtt til å spørre pent før de får vilja si. Klarer de ikke det så får de fikse ting selv. Da går jeg og finner på andre ting. Snakker barna stygt til meg eller far så prater vi med dem. Hjelper ikke det så fjerner vi goder som mobil, nettbrettet, barnetv og nettverk. Ikke snakk om at de skal oppføre seg ufordragelig. Anonymkode: 7629c...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Det er ikke lov å behandle deg som en slave selv om du er stemor. Hadde du akseptert slik oppførsel fra f eks tantebarn eller venners barn? Anonymkode: ca612...960
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Hannah80 skrev (11 timer siden): Det har han prøvd. Og det funket dårlig. Endte med knall og fall😄 Så får han øve så går det bedre. Anonymkode: 1a5fb...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Det høres kanskje ut for meg som at dere ikke helt har en god relasjon i bunn? Da er det også vanskelig å skulle fungere som oppdrager. Men at de beordrer deg rundt, det er selvsagt ikke greit. De kan godt få beskjed om at du ikke er tjener i huset. Anonymkode: e4139...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 Hannah80 skrev (På 9.4.2021 den 22.49): Ikke vondt ment, men dette var veldig morsomt formulert. Oppdrag de sender deg ut på😂 Kunne vært min sønn på 8. Han rekker ikke opp til glass og tallerkener i skapene, så jeg er ofte ute på oppdrag selv. Huff, håper det ordner seg til det beste:):) Hvorfor kjøper du ikke en krakk, så han kan hente ting selv?? Anonymkode: bcb05...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå