Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse tingene skjer alltid på første time? 

317610E2-49FF-4B77-BA5E-8BBC8FB7F5A1.jpeg

Anonymkode: 0b5ab...f7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det står jo der?

Anonymkode: ef2a3...811

Skrevet

Hva mener du «første ultralyd»?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, Syns bare det hørtes litt rart ut med deg første punktet. Lurte på om det er vanlig over alt. 

AnonymBruker
Skrevet
Mnjah skrev (1 minutt siden):

Hva mener du «første ultralyd»?

Hva tror du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her, Syns bare det hørtes litt rart ut med deg første punktet. Lurte på om det er vanlig over alt. 

Det er vanlig ja, men som med alt annet i graviditeten så er det jo lov å takke nei. Alle undersøkelser er frivillige. 

Anonymkode: 56326...2c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tror du? 

At du har misforstått..? første ultralyd er noe annet enn første svangerskapskontroll.

Anonymkode: 56326...2c8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bmi tenker du på, ja de skal alltid regne det. Er den for høy er det ett risikosvangerskqp. 

Ultralyd er ikke vanlig før oul i uke 18-20, jeg gjorde det hos privat jordmor i uke 11-12. 

Anonymkode: e0d16...828

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de registrerer startvekt og høyde og skriver BMI på helsekortet :)

Anonymkode: 09a20...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er vanlig. Hvorfor tenker du at det er rart? 

Anonymkode: a5ed1...df2

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vanlig. Hvorfor tenker du at det er rart? 

Anonymkode: a5ed1...df2

Rart var kanskje litt feil. Mer bare skummelt, hehe. Jeg er kraftig overvektig, og vet jo at legen ville sett dette med en gang uten å måle bmi, så er nok en ganske tåpelig tanke at jeg ønsker å unngå dette. Er bare veldig engstelig for å få beskjed om at jeg ikke kan klare fødsel osv. At jeg er for tykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tror du? 

Ultralyd og første time hos jordmor er jo to helt ulike ting. Derfor jeg spør. For å kunne svare på det du egentlig lurer på.

For nei, du tar ikke med en urinprøve på tidlig ultralyd.

Anonymkode: ef2a3...811

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rart var kanskje litt feil. Mer bare skummelt, hehe. Jeg er kraftig overvektig, og vet jo at legen ville sett dette med en gang uten å måle bmi, så er nok en ganske tåpelig tanke at jeg ønsker å unngå dette. Er bare veldig engstelig for å få beskjed om at jeg ikke kan klare fødsel osv. At jeg er for tykk. 

Hvis det er sånn, så må det jo være mye bedre å vite om det slik at du kan være forberedt på det, og eventuelt få oppfølging som gjør utfordringene minst mulig? Skjønner at det kan være både ubehagelig og trasig, men når der gjelder helse, og særlig babyens helse, er kunnskap gull verdt for at du og helsepersonellet kan ta gode valg for dere. 

Anonymkode: 96333...6cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er "bare" en ultralyd som er standard. Ca uke 19-20. Men mange går privat for en eller flere tidlig ultralyd i tillegg. 🙂 

Anonymkode: 49138...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...