Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har sett at det går an og er visst ikke så farlig. det er akkurat det samme som å fjerne med laser. lurer på om noen har prøvd og om den går helt bort. har fjerna noen hos lege tidligere og det blir tygge arr, så vil helst prøve å fjerne på en annen måte. vil ikke høre at det er farlig og alt det der haha. lurer bare på om det funker?

Anonymkode: b4dc1...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan eddik tære/fjerne hud/vev??   Det virker selvsagt ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan eddik tære/fjerne hud/vev??   Det virker selvsagt ikke. 

Eddik er syre. Syre brenner av føflekk på samme måte som man kan fryse vekk føflekk og bruke laser for å fjerne føflekk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du komme til roten/stilken med eddik? Uten å fjerne roten vil føflekken vokse tilbake. 

Anonymkode: cb552...84f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eddik er syre. Syre brenner av føflekk på samme måte som man kan fryse vekk føflekk og bruke laser for å fjerne føflekk.

Man skal ikke ta 35% eddik på huden, det er etsende og kan i verste fall føre til infeksjon.  Laser og frysing skjer i kontrollerte former av fagfolk på en klinikk og kan ikke sammenlignes med å gjøre det selv hjemme. 

• Liker 3
Gjest Shawtyella
Skrevet (endret)

Det å bruke eddik er et gammelt kjerringråd mot vorter, men vorter er ingen naturlig del av huden. Føflekker er en del av huden, så det tviler jeg sterkt på at går vekk med eddik, men man vet jo aldri.

Endret av Shawtyella
Skrevet
Shawtyella skrev (7 minutter siden):

Det å bruke eddik er et gammelt kjerringråd mot vorter, men vorter er ingen naturlig del av huden. Føflekker er en del av huden, så det tviler jeg sterkt på at går vekk med eddik, men man vet jo aldri.

Vorter er forårsaket av virus. 

Gjest Shawtyella
Skrevet
Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Vorter er forårsaket av virus. 

Nettopp, derfor det kan være noe i slike kjerringråd, for det er jo tross alt syre osv. Men jeg tviler på at føflekker går vekk av eddik, det er jo en del av huden vår?

AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at eddik klarer å gjerne føflekk med roten. Da hadde ekspertene anbefalt oss å gjøre det i stedet for å bruke legeressurser på å fjerne føflekker.

Anonymkode: f33c8...45d

• Liker 1
Skrevet

Dette er en skummel ide. Som personer ovenfor her skriver, ikke sikkert du får bort hele. Infeksjonsfaren du utsetter deg for. Hva med problemstillingen som gjør at en ofte må få fjernet føflekker; kan den være farlig? Er den benign eller malign? Dette må fagpersoner på et lab finne ut av. Dra til lege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 22.15):

Hvordan skal du komme til roten/stilken med eddik? Uten å fjerne roten vil føflekken vokse tilbake. 

Anonymkode: cb552...84f

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 22.46):

Tviler sterkt på at eddik klarer å gjerne føflekk med roten. Da hadde ekspertene anbefalt oss å gjøre det i stedet for å bruke legeressurser på å fjerne føflekker.

Anonymkode: f33c8...45d

Føflekk har ikke røtter, altså! Mulig dere tenker på vorter, de har røtter. Men det er helt riktig at man ikke kan fjerne føflekk med eddik, de må skjæres/skrapes vekk av lege.

Anonymkode: 4b1a9...7f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Føflekk har ikke røtter, altså! Mulig dere tenker på vorter, de har røtter. Men det er helt riktig at man ikke kan fjerne føflekk med eddik, de må skjæres/skrapes vekk av lege.

Anonymkode: 4b1a9...7f5

Føflekker har røtter jo. Legen min advarte meg om at noen av mine var så kraftige og hadde så dype røtter at de ville vokse ut igjen. 10 år senere fjernet jeg de samme føflekkene. Jeg har sett føflekkene mine de fjernet, de ser ut som en brennmanet med en lang hale liksom. 

Anonymkode: ed270...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...