AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Vurderer å flytte ut av Oslo, men vil ikke så langt siden vi har jobber i Oslo, og liker oss i byen. Har en på 3 år. Hvordan er miljøet på Rælingen? Blystadlia? Er det langt til badeplass? Hvor lang tid bruker du til Oslo i rushen? Er det mange gode barnehager der? Skolene OK? Anonymkode: 127ef...5b9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Blystadlia ville jeg skygget unna. Har bodd der. Lite trivelig. Anonymkode: f79c5...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Jeg har også bodd i Blystadlia. Det var en periode det var en del bråk der, men virker som om det har roet seg der nå. Jeg kunne fint ha flyttet tilbake dit nå. Nå bor jeg et annet sted i Rælingen og trives der også. Anonymkode: 71021...267
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Rælingen er en superfin plass å bo på! Veldig sentralt til både Lillestrøm, Strømmen og Oslo, men samtidig veldig rolig plass å bo på. Mange gode barnehager og skoler. Kort avstand til flere badeplasser. Bruker rundt 20-30 min til Oslo. MEN jeg ville ikke bosatt meg på Blystadlia, ville mye heller valgt Fjerdingby og litt lengre innover. Anonymkode: 3354c...fc1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 I Rælingen, ikke på. Hadde holdt meg langt unna Blystadlia. Ville ikke bodd på Løvenstad heller, men det er bedre enn «Lia», aka Lille Vietnam. Jeg har ingenting imot vietnamesere og kjenner mange trivelige folk fra Vietnam, men det bor nesten ikke noe annet der og det har vært mye gjengtrøbbel der. «Liagjengen» var fryktet av de fleste da jeg vokste opp på Kurland på 90-tallet. Mulig det har bedret seg nå da. Fjerdingby er ganske koselig, tror jeg. Var ihvertfall det for 20 + år siden. Anonymkode: a0aeb...b93
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Hva med hekternåsen (eller noe sånt)? Vi ser på nye bygg som er under bygging eller ikke er startet enda. Ser ut som det er veldig mye bygging i Rælingen nå. Anonymkode: 127ef...5b9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Jeg bor på strømmen, og kommer meg greit til Oslo. Fra Lillestrøm bruker toget 10 min inn til Oslo S. Syna Blystadlia virker som en helt grei plass å bo på. Virker rolig og fredelig. Går buss fra Blystadlia og den bruker ikke all for lang tid. Man kan gå av på helsfyr og ta tbanen videre. Pleier å sykle eller gå tur fra Strømmen og mot Blystadlia og innover østmarka. Er et badested som heter Åmotvannet rett ved skihytta. Flott turterreng også. Har gått opp på bjønnåsen og ser utover Østmarka mot Oslo. Da går an å gå på ski eller sykle gjennom Østmarka til Oslo. Har også gått på kongsvegen som går fra Blystadlia gjennom marka til Fjerdingby, og det gikk ganske fort. Virker veldig fint ved Fjerdingby og nitelva. Anonymkode: 2c020...6f3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Ikke bra miljø der har jeg hørt. De fleste gjenger holder vel til på lørenskog. Men har hørt at de ikke lager bråk der de bor liksom. Kjenner noen der og det virker harry også. Anonymkode: aec39...479
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Sjekk villaområdene i nærheten av Lillestrøm stasjon. Har bodd her i 4 år og det er veldig fint å bo her med barn. Gode barnehager og skoler. Bruker 5 min ned til stasjonen med sykkel. Ang bading pleier vi være på nebben, myrdammen (veldig flott badeplass), og åmodtdammem. Anonymkode: 7540c...178
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 I Rælingen I området sør for Fjerdingby, mellom fv 120 og Østmarka, er det bygget og bygges nye boligområder, hovedsakelig eneboliger og tomannsboliger. Da blir du nabo med Østmarka, og flere populære badevann i nærheten som Myrdammen. Du får også kort vei til Marikollen med skibakker, langrennsanlegg, skøytebane m.m.. Det bygges også nytt sentrum i Fjerdingby. Gå inn på kommunens nettsider og se litt på utbyggingsprosjekter. På Smestad er det også nytt boligområde nede ved Øyeren og ny barneskole like ved. Anonymkode: 32fe7...b12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Mye mygg i Rælingen. Anonymkode: 66e88...c37
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mye mygg i Rælingen. Anonymkode: 66e88...c37 Det gjør da ikke noe. Anonymkode: 7c744...825
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Har hatt en ekskursjon til Rælingen. Ble litt vel landlig for oss. Synd, for det var noen skikkelig fine leiligheter vi fant der. Anonymkode: 127ef...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå