Gå til innhold

Ligner den førstefødte oftest på far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

....eller mor? Dette har jeg tenkt litt på, at i 8/10 av de jeg kjenner til, ligner den førstefødte mest på far. 

Stemmer det, eller er det helt tilfeldig? Jeg har kun 1 barn, og hun lignet og ligner faren sin. 

Anonymkode: d6d6a...fea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare 1 foreløpig, så det er jo førstefødte. Han ligner på sin pappa, men mest på meg. Øynene til pappaen sin, nesa og munnen min! 
Er nok tilfeldig 

Anonymkode: bf115...7b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eldst og er prikklik min mor. :)

Min sønn ligner verken på sin far eller på meg. :ler:

Anonymkode: c6f39...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Førstefødte ligner oftest på far, nr 2 på mor og nr 3 ligner liksom ikke helt på noen😆

Anonymkode: 166c6...f3d

• Liker 6
Skrevet

Min nr 1 er lik far. Jeg er også førstefødte og svært lik mor som voksen, men mer lik far som lite barn.

Skrevet

Min førstefødte ligner på meg, min andre ligner på far og farmor. Sånn ble det hos oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste datter ligner på far. Neste datter ligner ikke på noen av oss. Nr. tre, sønn, ligner på morfar.

Anonymkode: 142df...a6d

Skrevet

Sønnen vår som er eldst ligner mest på meg av utseende. Datteren vår ligner på far.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ligner nr. 1 mest på meg (mor) og nr. 2 mest på far 🙂

Anonymkode: 41d7c...f38

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Førstefødte ligner oftest på far, nr 2 på mor og nr 3 ligner liksom ikke helt på noen😆

Postmannen 👀👀👀

AnonymBruker
Skrevet

Er eldst å ligner på mamma. Begge mine sønner er som snytt ut av nesa på sin far 😅

Anonymkode: 7082f...f35

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er som snytt ut av nesa på faren, ser ut som en jente-versjon av han😂❤️

Anonymkode: 618f9...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to jenter, og min storesøster og jeg er begge en ganske jevn blanding av våre foreldre. Jeg har nok flere spesifikke ting etter far, og jeg er siste (nr. 2).

Kjæresten min har to barn fra før, og hans førstefødte ligner veldig på sin mor, nummer to likner veldig på ham. Han er yngst i sin familie, og likner også mest på sin far og farfar.

Så teorien stemmer ikke for noen i min familie.

Anonymkode: f1d99...6d4

Skrevet

Datteren min er eldst og hun er så lik meg at vi nok kunne byttet på hvem vi var innimellom. Så nei, minimalt lik sin far. Dog, han har ei datter som er 3 år eldre å hun er lik far. Så da stemmer det jo på et vis likevel 🤣

Skrevet

Jeg føler også første ofte ligner på faren sin. Jeg er eldtst og er jenteversjon av pappa 🙈 

Har en datter som alle sier ligner mest på pappaen sin, men jeg synes ligner mest på meg 😂 

Skrevet (endret)

Eldstemann er den som ligner klart mest på mannen min, både av utseendet og personlighet. Mellomste er en god blanding, mens yngste er mest lik meg.

Jeg er selv eldste søsken og ligner mest på Pappa. 

Endret av Arkana
La til noe.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer på en prikk med våre 3 😅

Anonymkode: 0660c...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste søster er klin lik vår mor.

Min søsters eldste er klin lik sin mor.

Min eldste har utviklet seg til å bli skremmende lik meg i tenårene, men var veldig lik far som lita.

Min far er eldst i flokken og lignet sin mor.

Min mor er eldst i flokken og lignet sin far.

Er nok helt tilfeldig. Alle søskenflokker i min familie har noen som ligner masse på sin mor, og noen som ligner masse på sin far, rekkefølgen ser ut til å være tilfeldig.

Anonymkode: f9183...a88

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt tilfeldig hvordan genuttrykk spiller ut i rekkefølge hos barn. 

Anonymkode: 254d7...319

• Liker 1
Skrevet

Ingen av mine 3 ligner på faren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...