AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Del Skrevet 9. april 2021 Hei, Det sies at puten er det viktigste i senga! (kanskje kjæresten hvis du har det 😀) Og så tilbringer man jo 1/3 av livet i drømmeland. Jeg har nettopp brent meg på å kjøpe formerende skum-pute på IKEA, og nå hard jeg vondt i både rygg og nakke... Det skulle jeg aldri ha gjort. Kanskje det tar noen uker å bli vant til? Men det tør jeg ikke Derfor lurer jeg på hvilken pute som er best for de som sover sidelengs? Hvilken pute bruker du? Jeg har funnet ut at jeg helst vil ha en med enten fiberfyll eller en dunpute. Kjøper jeg en lav , medium eller høy pute? Fast eller myk? Ifølge Jysk skal jeg ha en fast høy pute dersom jeg skal sove sidelengs. Foreløpig sikter jeg meg inn på puten Høie Downfeel, men er litt usikker på om denne passer da det står den er "myk" og ikke fast,. Det står også at den former seg etter hode og nakke. De kan man også ta ut fyll fra hvis man ønsker. Tar som sagt imot tips! Maddrassen min er en fast rammemadrass og en overmadrass som skal gi støtte. Anonymkode: 3683c...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Del Skrevet 9. april 2021 Ligger sidelengs? Du mener på siden? Jeg har en vanlig pute men vet ikke hva den heter. Den er ihvertfall god. Anonymkode: d6056...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ligger sidelengs? Du mener på siden? Jeg har en vanlig pute men vet ikke hva den heter. Den er ihvertfall god. Anonymkode: d6056...8c2 Haha, jeg mente ligge på siden ja, men jeg tror også det er rett å si at man ligger sidelengs? Vanlig pute! Kanskje jeg tenker for mye på det og bare burde kjøpe noe tilfeldig. Anonymkode: 3683c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Del Skrevet 9. april 2021 IKKE en høy i allefall! Du sklir bare av den til slutt eller våkner med strukket tryne. Anbefaler en halvhard lav, altså ikke veldig myk. Jeg har en i dun som gir god støtte uten å bli for myk Anonymkode: 631e2...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Del Skrevet 9. april 2021 Jeg kjøpte Høie Saga dunpute i modell Høy (varenr. 58002971) for 2 mnd siden og den er hands down den beste puta jeg har hatt. Kosta 1120,- (tror det var noe salg, de har stadig det!). https://hoie.no/produkt/2153/hoie-saga-pute?gclid=CjwKCAjw9r-DBhBxEiwA9qYUpeUWxnkqV1C6zTQDPhTTI2Yr3_-SHxvnCCIBtxR4bORwkFp3_x3RwxoCw8UQAvD_BwE Jeg sover alltid på siden. Jeg trodde den forrige dunputa jeg kjøpte, på Skeidar, av et helt annet merke, var bra (til 1500,-), men den er jo omtrent flat ift. Saga-puten. Jeg kjøpte også Høie DownFeel Anatomy medium (600,-) samtidig med Saga-puten (tuller ikke med å finne riktig pute!). Den er god; den har to kammer, der det nederste kammeret er fastere (men lavere) og støtter nakken. Men jeg er nok for liten for den puten, for jeg våkner av vondt i kjeven av at kjeven ligger mot den nederste hardeste delen. Hodet skulle egentlig vært lenger opp! Men Saga-puta altså er heavenly. Tykk og god, og holder fasongen! Anonymkode: 096dc...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Del Skrevet 9. april 2021 Jeg tenker at dette er noe du må prøve deg frem for å finne ut av. Jeg er over 30, og har først de siste par årene hatt ei pute som faktisk funker for meg. Jeg er en "overalt"-sover, jeg ligger både på magen, rygg og sida. Jeg sovner derimot når jeg ligger på sida (jeg har kjæreste, det NEST-viktigste i senga, så vi spooner (pute går av med seieren her)), så jeg har basert meg på en pute som jeg ligger godt på når jeg sovner. Jeg vet at jeg sover flere timer på sida, fordi mannen holder meg på plass til han finner ut at han vil bytte stilling etter timer. Jeg har nå en lav pute (myk) som brukspute, med en middels stor bak (myk). Jeg veksler mellom å bruke kun hovedputa, eller å lene den mot den andre puta for mer støtte og komme litt høyere opp. På den måten kan jeg veksle helt selv hvor høyt jeg vil ligge. Hovedputa er Høie et eller annet (lappen er blank etter mange vask), den bakerste er en billigere fra Ikea. Begge er fiberfyll eller noe sånt. Den svindyre dunputa røk ut vinduet for et par år siden etter at fjærene ble klaustrofobiske og ville ut. Anonymkode: 189b1...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Del Skrevet 9. april 2021 En pute som gjør at ryggraden inkl. nakke og hode har mest mulig rett linje. Jeg bruker Tempur ergonomisk pute ellers blir jeg stiv i nakken og får vondt i hodet. Anonymkode: a5c97...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Del Skrevet 9. april 2021 Høie downfeel blir flate etter første vask! Jeg fulgte vaskeanvisningen og tørket i trommel, men begge putene ble flate og harde. De beste putene vi har hatt kjøpte jeg på homeparty for 20 år siden. Husker ikke hvem som solgte dem. De har blitt vasket utallige ganger, men er fremdeles brukbare. Anonymkode: 049e0...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): En pute som gjør at ryggraden inkl. nakke og hode har mest mulig rett linje. Jeg bruker Tempur ergonomisk pute ellers blir jeg stiv i nakken og får vondt i hodet. Anonymkode: a5c97...6bf Rart, jeg kjøpte noe som lignet på denne, men opplever det motsatte - at det blir værre. Jeg hadde en Høie Royal pute før og denne var veldig behagelig. Jeg vet ikke helt om jeg bruker den feil? Anonymkode: 3683c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rart, jeg kjøpte noe som lignet på denne, men opplever det motsatte - at det blir værre. Jeg hadde en Høie Royal pute før og denne var veldig behagelig. Jeg vet ikke helt om jeg bruker den feil? Anonymkode: 3683c...f96 Du har snudd den rett vei? Jeg brukte litt tid på å venne meg til den. Kjøpte vanlig pute for noen måneder siden for å prøve og har etter det hatt mye med hodepine. Byttet tilbake for et par dager siden og hodepinen var plutselig borte. Anonymkode: a5c97...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du har snudd den rett vei? Jeg brukte litt tid på å venne meg til den. Kjøpte vanlig pute for noen måneder siden for å prøve og har etter det hatt mye med hodepine. Byttet tilbake for et par dager siden og hodepinen var plutselig borte. Anonymkode: a5c97...6bf Jeg har fått hodepine av å ligge på den, dog hvis jeg tar frem smarttelefonen og f.eks. gjør noe på den om morgenen i helga. Derfor sluttet jeg med det. Men ellers får jeg ikke hodepine, jeg tror jeg bruker den rett vei. Den har en stor side for å sove på siden, og en kort side for å sove på ryggen. Anonymkode: 3683c...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Del Skrevet 10. april 2021 Hør med de i butikken! Jobber selv med salg av dette, og opplever at de ergonomiske putene ofte bare hjelper de som har et reelt problem. Samboer hatet feks vår, men etter prolaps kan han ikke sove på noe annet. Anbefaler pute med høyst mulig % dun mot fjær, da dette vil puste bedre, lage mindre lyd, og ha utrolig lang levetid om du tar vare på den. Bare rist den godt når du tar den ut og la den få luft så den blåser seg opp før du tar på trekk! Lav- sover mest på magen medium - siden og magen høy - på ryggen. medium pleier å være ideelt til de som sover på siden, sover selv mye på magen og siden, og bruker en medium. Anonymkode: d458d...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg har en avlang rund pute. Ligger jeg på ryggen passer den godt i nakken. Ligger jeg på siden har jeg ofte armen jeg ligger på opp langs hodet og da passer puten perfekt mellom arm og nakke. Magen ligger jeg ikke på. Det er en pute som hører til en gammel sofa, men du får sikker tak i noe lignende. Den er ikke veldig myk, men ganske fast. Anonymkode: 7b140...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå