AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #41 Del Skrevet 10. april 2021 Kefalinia skrev (4 minutter siden): Ok, så rart. For jeg har erfaring med at det er slik mht. barnehage. Barnehage er noe helt annet. Der søker man jo på den man ønsker plass i. Skole har man en skolekrets man tilhører knyttet til adressen din. Anonymkode: b82a6...c57 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 10. april 2021 #42 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnehage er noe helt annet. Der søker man jo på den man ønsker plass i. Skole har man en skolekrets man tilhører knyttet til adressen din. Anonymkode: b82a6...c57 Ok, men område/skole blir nesten det samme da. Har som sagt ikke flyttet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 10. april 2021 #43 Del Skrevet 10. april 2021 Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. april 2021 #44 Del Skrevet 10. april 2021 Kefalinia skrev (3 timer siden): Nei, vi har ikke flyttet enda. Flytter ikke før til høsten som sagt. Det er fritt skolevalg i Norge. Allikevel ikke bare-bare å få plass... det er ganske fullt på flere av skolene. Og mtp barna skal ha vokse opp her, ha omgangsvenner etc, er det ganske greit å gå på skole i den skolekretsen man bor. Hvorfor er dere så bestemt på vestre Bærum og ikke øst? -økonomi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 10. april 2021 #45 Del Skrevet 10. april 2021 Fjugur skrev (1 time siden): Allikevel ikke bare-bare å få plass... det er ganske fullt på flere av skolene. Og mtp barna skal ha vokse opp her, ha omgangsvenner etc, er det ganske greit å gå på skole i den skolekretsen man bor. Hvorfor er dere så bestemt på vestre Bærum og ikke øst? -økonomi? Har som sagt ikke bestemt område. Derfor jeg vil vite mer om hvor i Bærum man bør bo / hvilken skole som er best. Skal flytte til Bærum på grunn av mannens jobb. Vi har bodd i utlandet de siste årene, og møttes ikke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. april 2021 #46 Del Skrevet 10. april 2021 Da bør du kjappest mulig få deg et abonnement på Asker og Bærums Budstikke, så du kan lese deg opp. Jeg vil påstå at alle barneskolene i Bærum er trygge og gode (igjen lurer jeg på hvorfor akkurat Bærum øst?), selv om det er stor forskjell på øst og vest innad i Bærum, boligprisene reflekterer dette godt. Større sjans for et blendahvitt miljø med akademikere øst i Bærum enn vest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #47 Del Skrevet 10. april 2021 Alle skolene i Bærum er gode. Kommunen er rik, samt at elevenes foreldre er såpass resurssterke at de umiddelbart ville krevd endringer dersom de ikke var fornøyde med skolen. Det samme gjelder for gamle Asker kommune (jeg kjenner ikke godt nok til de nye delene av Asker, så kan ikke uttale meg om nye Asker kommune). Når dere lurer på hvor i kommunen dere skal flytte bør dere heller tenke over hvor tett på naboene dere ønsker å bo og hvor sentralt (særlig mtp. kollektivtrafikk) dere behøver å bo, og så setter dere dette opp mot hvor mye dere har råd til å kjøpe for. Østre Bærum er en god del dyrere enn Vestre Bærum, selv om det finnes dyre områder også vest i kommunen. Krysser dere kommunegrensen til Asker kan dere få kjøpt mer for pengene uten at det går på bekostning av noe. Anonymkode: a0971...a3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 10. april 2021 #48 Del Skrevet 10. april 2021 Kefalinia skrev (12 timer siden): Hva går under Bærum øst? Jeg vil si at Gamle Ringeriksvei fra Stabæk til Øverland er grensen mellom øst og vest. Og vil si Høvik, Stabæk og Bekkestua området tilhører øst. Mens områdene på andre siden av Steinshøgda tilhører vest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #49 Del Skrevet 10. april 2021 Her på Fornebu er det et mer internasjonalt men ressurssterkt samfunn, og gode barneskoler. Mange med noen år i utlandet flytter hit etterpå. Anonymkode: 1af9f...8b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #50 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tja. Jeg bor på Hosle, i et rekkehusfelt. Her er det ingen som har au-pair, og veldig lite snobbete. Vi stortrives her! Anonymkode: 0a84b...98a Her er jeg også født og oppvokst. Stortrivdes og opplevde ikke at det var så stor forskjeller, men er nok en overvekt av mennesker med høy utdanning. Anonymkode: e5bbb...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #51 Del Skrevet 10. april 2021 Kefalinia skrev (14 timer siden): Nei, vi har ikke flyttet enda. Flytter ikke før til høsten som sagt. Det er fritt skolevalg i Norge. Nja, det er fritt å bosette seg der man vil. Barn i grunnskolen har bare krav til å få plass på nærskolen. Hvorfor vil dere bo i Bærum? Hvilken planet bor dere på nå, du virker ganske uvitende om forhold i Bærum/Oslo vest? Bare i Bærum er det sikkert 25 barneskoler, og hvis det er det ene kriteriet dere har som avgjør om dere bosetter dere på Snarøya eller i Lommedalen, er det litt snevert..., Anonymkode: 9960c...765 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 11. april 2021 #52 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nja, det er fritt å bosette seg der man vil. Barn i grunnskolen har bare krav til å få plass på nærskolen. Hvorfor vil dere bo i Bærum? Hvilken planet bor dere på nå, du virker ganske uvitende om forhold i Bærum/Oslo vest? Bare i Bærum er det sikkert 25 barneskoler, og hvis det er det ene kriteriet dere har som avgjør om dere bosetter dere på Snarøya eller i Lommedalen, er det litt snevert..., Anonymkode: 9960c...765 Ja, jeg er ikke født og oppvokst her. Jeg har ingen tilknytning til Bærum eller vet mye om denne kommunen. Mannen er oppvokst på Jar i Bærum, men det var på 80-tallet. Han har bodd verden rundt etter videregående. Så jeg fikk beskjed om følgende: "Vil du undersøke hvilke barneskoler som er bra i Bærum / Oslo Vest? Jeg vet ikke hvordan skolene er den dag i dag." Hva er så rart med dette spørsmålet?? Jeg trenger bare å vite hvilke skoler som er bra i det området jeg nevner. Men JEG var bare nysgjerrig på hvilke områder som går under øst og vest da jeg ikke vet hvor denne grensen går, men slik jeg har forstått det så er det Bærum Øst mannen ønsker å bosette seg i/barnet skal gå på skole i. Da trenger jeg å vite hvilke skoler som er BEST i Bærum Øst/Oslo Vest. Jeg burde kanskje skrevet Bærum Øst i tittelen, så beklager det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 11. april 2021 #53 Del Skrevet 11. april 2021 Kjetil E skrev (7 timer siden): Jeg vil si at Gamle Ringeriksvei fra Stabæk til Øverland er grensen mellom øst og vest. Og vil si Høvik, Stabæk og Bekkestua området tilhører øst. Mens områdene på andre siden av Steinshøgda tilhører vest. Takk for informasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 11. april 2021 #54 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Alle skolene i Bærum er gode. Kommunen er rik, samt at elevenes foreldre er såpass resurssterke at de umiddelbart ville krevd endringer dersom de ikke var fornøyde med skolen. Det samme gjelder for gamle Asker kommune (jeg kjenner ikke godt nok til de nye delene av Asker, så kan ikke uttale meg om nye Asker kommune). Når dere lurer på hvor i kommunen dere skal flytte bør dere heller tenke over hvor tett på naboene dere ønsker å bo og hvor sentralt (særlig mtp. kollektivtrafikk) dere behøver å bo, og så setter dere dette opp mot hvor mye dere har råd til å kjøpe for. Østre Bærum er en god del dyrere enn Vestre Bærum, selv om det finnes dyre områder også vest i kommunen. Krysser dere kommunegrensen til Asker kan dere få kjøpt mer for pengene uten at det går på bekostning av noe. Anonymkode: a0971...a3d Så det er inge skoler som er bedre/populær enn andre? Alle er helt like? Mannen bruker ikke kollektivtransport, da han kjøre EL-bil. Men når barna starter på ungdomsskolen er det vel greit med litt nærhet til kollektiv og til Oslo sentrum. Jeg vet ikke helt, da han ikke har nevnt noe om dette. Han vil i hvert fall ikke bo tett på t-banen/trikker/støy. Å bo veldig tett på naboer er vi ikke så veldig glade i. Vi verdsetter privatliv og rolig område, der ikke naboer henger over hekken. Vi ser på bolig mellom 10 millioner til ca. 17 millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #55 Del Skrevet 11. april 2021 Vi har god erfaring med Blommenholm skole, Høvik verk har vi flere vennepar med barn på og de syntes det har vært for snobbete og upersonlig.. Men tror generelt Bærum vest er ganske trygt. også hørt negative ting om Lommedalen og Løkeberg men blir dumt, for det er enkelt foreldre med barn der som har vært misfornøyd, vet ikke om det er representativt for hele skolen 🙈 Anonymkode: 569c2...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #56 Del Skrevet 11. april 2021 Kan også legge til at vi bor på Blommenholm, huset grenser mot et liten skog, 5 minutter å gå til toget! Noe de eldste på ungdomsskolen elsker når de skal til byen med venner og bussen tar 2 min til Sandvika! Anonymkode: 569c2...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 11. april 2021 #57 Del Skrevet 11. april 2021 Fjugur skrev (9 timer siden): Da bør du kjappest mulig få deg et abonnement på Asker og Bærums Budstikke, så du kan lese deg opp. Jeg vil påstå at alle barneskolene i Bærum er trygge og gode (igjen lurer jeg på hvorfor akkurat Bærum øst?), selv om det er stor forskjell på øst og vest innad i Bærum, boligprisene reflekterer dette godt. Større sjans for et blendahvitt miljø med akademikere øst i Bærum enn vest. Så det er ingen som er bedre enn andre? Alle gjør det likt på nasjonale prøver, alle har like gode lærere, alle har like gode klasser, engasjerte foreldre, osv? Fordi mannen ønsker det. Han vil ikke bo noen andre steder, selv om jeg personlig kan både bo i Drammen og Sarpsborg. Jeg har bare fått beskjed om å undersøke gode skoler i Bærum Øst/Oslo Vest. Ting har forandret seg siden han vokste opp på 70-tallet regner vi med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #58 Del Skrevet 11. april 2021 Det er ikkke bare-bare å finne en bolig i riktig skolekrets i Bærum. Det er ikke så mange objekter i din prisklasse som feks ligger tilknyttet Jar skole. Men følgende barneskoler er bra i Bærum øst: jar, grav, Stabekk, ringstabekk, Montesorri, Hosle, Haslum, eikeli, Bekkestua, Høvik verk, Blommenholm og Eiksmarka. Dvs de aller fleste barneskolene. Skolene i Bærum generelt sett stikker seg ut til å være bra. Den beste er vel kanskje Jar. Barneskolene på Snarøya/Fornebu er sikkert også bra. Det er ikke store forskjeller på skolene, men noen bruker utelukkende nettbrett fremfor penn og papir osv (Bekkestua), så det er jo verdt å gjøre opp noen tanker rundt før dere flytter. Hvis mannen din allerede er fra Bærum kjenner han til miljøet. Det er et sært miljø i Bærum øst, veldig mange normer og sosiale koder. Jeg er født og oppvokst i Bærum, elsket det. Men tror det kan være krevende for folk utenfra å komme inn i varmen og indre krets. Anonymkode: 8af4f...19c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 11. april 2021 #59 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikkke bare-bare å finne en bolig i riktig skolekrets i Bærum. Det er ikke så mange objekter i din prisklasse som feks ligger tilknyttet Jar skole. Men følgende barneskoler er bra i Bærum øst: jar, grav, Stabekk, ringstabekk, Montesorri, Hosle, Haslum, eikeli, Bekkestua, Høvik verk, Blommenholm og Eiksmarka. Dvs de aller fleste barneskolene. Skolene i Bærum generelt sett stikker seg ut til å være bra. Den beste er vel kanskje Jar. Barneskolene på Snarøya/Fornebu er sikkert også bra. Det er ikke store forskjeller på skolene, men noen bruker utelukkende nettbrett fremfor penn og papir osv (Bekkestua), så det er jo verdt å gjøre opp noen tanker rundt før dere flytter. Hvis mannen din allerede er fra Bærum kjenner han til miljøet. Det er et sært miljø i Bærum øst, veldig mange normer og sosiale koder. Jeg er født og oppvokst i Bærum, elsket det. Men tror det kan være krevende for folk utenfra å komme inn i varmen og indre krets. Anonymkode: 8af4f...19c Derfor tenker jeg at Jar kan være fint, han kan jo finne igjen gamle kjente 😊 Men selv om det er Bærum øst, så er det jo mange innflyttere etter hvert, så jeg er ikke helt enig i at det er vanskelig å komme inn i varmen. Jeg bor ikke i Bærum lenger, men har noen ganger tenkt på å flytte tilbake, og ville mye heller valgt områdene på Bærum øst enn f.eks sjelløse Fornebu. Gamle hager, fine områder til å gå på ski, hyggelige nabolag. Det går også t-bane i tillegg til buss f.eks fra Østerås. Så pendling er enkelt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kefalinia Skrevet 11. april 2021 #60 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikkke bare-bare å finne en bolig i riktig skolekrets i Bærum. Det er ikke så mange objekter i din prisklasse som feks ligger tilknyttet Jar skole. Men følgende barneskoler er bra i Bærum øst: jar, grav, Stabekk, ringstabekk, Montesorri, Hosle, Haslum, eikeli, Bekkestua, Høvik verk, Blommenholm og Eiksmarka. Dvs de aller fleste barneskolene. Skolene i Bærum generelt sett stikker seg ut til å være bra. Den beste er vel kanskje Jar. Barneskolene på Snarøya/Fornebu er sikkert også bra. Det er ikke store forskjeller på skolene, men noen bruker utelukkende nettbrett fremfor penn og papir osv (Bekkestua), så det er jo verdt å gjøre opp noen tanker rundt før dere flytter. Hvis mannen din allerede er fra Bærum kjenner han til miljøet. Det er et sært miljø i Bærum øst, veldig mange normer og sosiale koder. Jeg er født og oppvokst i Bærum, elsket det. Men tror det kan være krevende for folk utenfra å komme inn i varmen og indre krets. Anonymkode: 8af4f...19c Her kommer mye det jeg spør etter ja. Takk for informasjonen. Da skal jeg gå inn på alle disse skolene. Nja, som sagt han vokste opp der på 70-80-tallet. Ting har vel forandret seg siden da regner jeg med? Mannen min er litt sær 😄 Men flink. Hvilke normer og sosiale koder tenker du på? Jeg er helt noob når det kommer til dette. Er selv oppvokst på landet, der vi hadde elg, kuer, sauer, rådyr, og ender nesten i hagen. Veldig lite normer og sosiale koder, så greit å få en innføring i hvordan ting er. Tror min mann liker meg fordi jeg ikke er en typisk "Vestkantkvinne", men alle hans venner er kun hvite og har egne firmaer eller er toppledere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå