Gå til innhold

BÆRUMSMAMMAER: Hvilken barneskole i Bærum / Oslo Vest er den beste og tryggeste?

Gjest Kefalinia

Anbefalte innlegg

Gjest Kefalinia

Jeg vil gjerne få litt informasjon om skoler i dette området da vi flytter hit til høsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hold deg til Bærum øst. Der har jeg bare hørt et godt oppvekstmiljø for barna. 

Også et tips jeg har fått som nyinnflytter:)

Anonymkode: 727ed...648

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle barneskoler i Bæru øst er gode, det er ikke store forskjeller. 

Anonymkode: 0a84b...98a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte bedre skolen i Bærum vest. Prøvd begge deler, er født og oppvokst i Bærum selv.

Anonymkode: bfdae...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bærum er stort, og har mange skoler!

Hvilket område spør du om?

Anonymkode: a2cb6...d52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg likte bedre skolen i Bærum vest. Prøvd begge deler, er født og oppvokst i Bærum selv.

Hvis du er født og oppvokst i Bærum vet du at det ikke bare finnes en skole i vestre Bærum.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle skolene her er både gode og trygge. I likhet med de aller fleste andre. Bærum øst har et annet miljø enn Bærum vest, men finn det som er best for deg og dere. 

Bærum øst har vel (omlag) den største andelen i landet med foreldre med høyere utdanning. Mange sosialt engasjerte foreldre er min erfaring. Dugnader, foreldremøter m.m. er fulle av folk. Foreldredrevet idrettslag på Lysaker skole på Stabekk. Kunstgress kom på dugnad. Fantastisk 17.mai feiring med tog ned til sjøen. Da det var asylmottak her (2016) fikk de egen fane i 17.maitoget. 😍

Jeg elsker å bo her. 

Anonymkode: 47753...c9c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du er født og oppvokst i Bærum vet du at det ikke bare finnes en skole i vestre Bærum.

Skolen mine barn gikk på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry, klarer ikke dy meg. Alle skoler i Bærum er rimelig gode. Det avgjørende er jo hvem barnet ditt kommer i klasse med og hvem det får som lærer. Blir litt sånn «mitt barn skal gå på den BESTE skolen» 🙄

Anonymkode: b0e20...ccf

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skolen mine barn gikk på. 

Hvilken skole var det, og hvorfor var den bra?  Det var det TS spurte om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle skolene her er både gode og trygge. I likhet med de aller fleste andre. Bærum øst har et annet miljø enn Bærum vest, men finn det som er best for deg og dere. 

Bærum øst har vel (omlag) den største andelen i landet med foreldre med høyere utdanning. Mange sosialt engasjerte foreldre er min erfaring. Dugnader, foreldremøter m.m. er fulle av folk. Foreldredrevet idrettslag på Lysaker skole på Stabekk. Kunstgress kom på dugnad. Fantastisk 17.mai feiring med tog ned til sjøen. Da det var asylmottak her (2016) fikk de egen fane i 17.maitoget. 😍

Jeg elsker å bo her. 

Og min erfaring er det motsatte. Vi bodde på Høvik og der var folk så høye på seg selv at jeg ble skremt. Barnehagen måtte sende brev til foreldrene der de krevde at foreldre hentet selv 1-2 ganger i uken for å ha kontakt med foreldrene og ikke bare se au-pairen. Det var lite dugnadsånd, og man klikka kun med bestemte mennesker. jeg er advokat selv, så i utgangspunktet var jeg god nok, men slike verdier vil jeg ikke være en del av.
Vi flyttet derimot til Bærum vest og har nå et helt annet naboskap. Utrolig koselig naboer som vi har mange arrangement og private sammenkomster med. Ikke noe problem at folk stiller opp. Dessuten er ikke befolkningen så homogen her. Det er ikke sundt at man vokser opp kun som seg selv. Her er det høyt utdannet mennesker, normalt utdannet mennesker, lite utdanning og folk med innvandrerbakgrunn. Det er greit at ikke man får et forvrengt syn på samfunnet som en del steder nå på Bærum øst er i ferd med å få. Budstikka har tatt opp denne problemstillingen flere ganger, at Bærum øst får i en svært uheldig demografi, så det er en reell utfordring.

Anonymkode: c82e6...6ba

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og min erfaring er det motsatte. Vi bodde på Høvik og der var folk så høye på seg selv at jeg ble skremt. Barnehagen måtte sende brev til foreldrene der de krevde at foreldre hentet selv 1-2 ganger i uken for å ha kontakt med foreldrene og ikke bare se au-pairen. Det var lite dugnadsånd, og man klikka kun med bestemte mennesker. jeg er advokat selv, så i utgangspunktet var jeg god nok, men slike verdier vil jeg ikke være en del av.
Vi flyttet derimot til Bærum vest og har nå et helt annet naboskap. Utrolig koselig naboer som vi har mange arrangement og private sammenkomster med. Ikke noe problem at folk stiller opp. Dessuten er ikke befolkningen så homogen her. Det er ikke sundt at man vokser opp kun som seg selv. Her er det høyt utdannet mennesker, normalt utdannet mennesker, lite utdanning og folk med innvandrerbakgrunn. Det er greit at ikke man får et forvrengt syn på samfunnet som en del steder nå på Bærum øst er i ferd med å få. Budstikka har tatt opp denne problemstillingen flere ganger, at Bærum øst får i en svært uheldig demografi, så det er en reell utfordring.

Nå er det veldig mange år siden jeg bodde i Bærum.
Jeg bodde i vestre del av Bærum, men har oppholdt meg mye i østre del i forbindelse med skole og jobb, og jeg foretrakk helt klart vestre del på grunn av nettopp det du beskriver her.

Du beskriver Høvik, men beskrivelsen kunne like gjerne omhandlet Jar eller Hosle.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så synd med en sånn erfaring! Min erfaring på Stabekk er altså helt ulik, men begge kan være sanne. Ser nesten aldri au-papirer og aldri noensinne på skolen. Siden det er få innvandrere, er det enklere å inkludere og integrere de som er her. 

Snarøya er noe helt annet. For oss har Stabekk vært et paradis å vokse opp i. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefalinia skrev (11 timer siden):

Jeg vil gjerne få litt informasjon om skoler i dette området da vi flytter hit til høsten. :)

Da vet du nok hvor du skal flytte vil jeg tro.... det er jo flere skolekretser, man kan ikke bare "shoppe" skole, man tilhører den skolekretsen man bor i, med mindre en går for Steiner eller Montesorri el.lign

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå er det veldig mange år siden jeg bodde i Bærum.
Jeg bodde i vestre del av Bærum, men har oppholdt meg mye i østre del i forbindelse med skole og jobb, og jeg foretrakk helt klart vestre del på grunn av nettopp det du beskriver her.

Du beskriver Høvik, men beskrivelsen kunne like gjerne omhandlet Jar eller Hosle.

Tja. Jeg bor på Hosle, i et rekkehusfelt. Her er det ingen som har au-pair, og veldig lite snobbete. Vi stortrives her! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja. Jeg bor på Hosle, i et rekkehusfelt. Her er det ingen som har au-pair, og veldig lite snobbete. Vi stortrives her! 

Jeg tviler ikke, alle er jo ikke like.  :)

Jeg er som sagt oppvokst i vestre del av Bærum, men gikk på Hosletoppen ungdomsskole.
Der opplevde jeg for første gang at noen av klassekameratene mine ikke fikk lov til å være venn med meg, fordi jeg ikke tilhørte den "rette kretsen".

Det var viktig for foreldrene at barna allerede fra tidlig alder knyttet seg til det rette miljøet, og fikk de rette kontaktene med tanke på videre utdanning og arbeidsliv.  Alt barna gjorde, og alle de var sammen med, var nøye orkestrert for å ha det beste utgangspunktet for livet videre.
(Jeg, som var datter av en bussjåfør og en statsansatt var et rusk i maskineriet, en distraksjon og avsporing, og kunne ikke være en venn)

Jeg sier ikke at alle på Hosle var slik, men en god del hadde faktisk slike holdninger.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jar skole er en veldig god skole, og har gode resultater. Jeg har jobbet med skolen i forbindelse med utvikling av undervisningsmateriell, og synes lærerne der var supre. Har også venner med barn der som er veldig fornøyd.

Anonymkode: 8d0b7...e6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kefalinia
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hold deg til Bærum øst. Der har jeg bare hørt et godt oppvekstmiljø for barna. 

Også et tips jeg har fått som nyinnflytter:)

Anonymkode: 727ed...648

Hva går under Bærum øst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...