AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Hei! Jeg har ble enormt andpusten og fikk veldig tung/høy puls for to dager og har siden lest meg i hjæl. Hvilepulsen er på 110🥺 Jeg lurer om det kan være tegn på graviditet eller om det kan være noe annet. Det er 7 dager før IKM..og jeg lurer på om noen har opplevd dette som et symptom og hvor langt var dere i såfall på vei? Anonymkode: e1da2...46a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Jeg fikk høyere hvilepuls ja, men forskjellen var 10-15 på det meste, gikk fra typ 55-60 til 65-70. 110 høres høyt ut, kanskje du bør få det sjekket hvis det vedvarer. Anonymkode: d8b25...ea2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Det er helt normalt at hvilepause øker i lutealfasen. Hvilepulsen vil øke rett etter eggløsning og er lavest når man har mensen. Høy puls er et symptom hvis mensen ikke kommer. Legger ved min puls i forrige syklus. Høyeste topp er 10 dpo, laveste nivå er første mensdag. Hvis man blir gravid holder hvilepulsen seg unormalt høy. Tror de som temper også ser slike mønstre Anonymkode: 9009e...b0b 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Jeg ser også et tydelig mønster etter hvor jeg er i syklusen på registreringen av hvilepuls i appen til Fitbiten min. Den øker etter eggløsning og går ned igjen etter hvert når mensen har kommet. Den fortsatte å øke litt da jeg var gravid, men ikke så voldsomt. Men jeg ser også at det er andre ting som lager "rot i mønsteret". F.eks. øker hvilepulsen mye ved feber, og også ved annen sykdom, uten at det er feber i bildet. Søvn og alkoholinntak kan påvirke. Og jeg fikk skyhøy hvilepuls en periode da jeg startet i ny jobb selv om jeg ikke trodde jeg var så veldig stresset. Anonymkode: 18a74...e3f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Signerer det som er skrevet her. Jeg har også et tydelig mønster hvor hvilepulsen er rundt 66 rundt første mensdag og frem til EL, mens den i lutealfasen ligger rundt 76. Anonymkode: d41c7...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå