Gå til innhold

Høy puls som symptom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har ble enormt andpusten og fikk veldig tung/høy puls for to dager og har siden lest meg i hjæl. Hvilepulsen er på 110🥺 Jeg lurer om det kan være tegn på graviditet eller om det kan være noe annet. Det er 7 dager før IKM..og jeg lurer på om noen har opplevd dette som et symptom og hvor langt var dere i såfall på vei?

Anonymkode: e1da2...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk høyere hvilepuls ja, men forskjellen var 10-15 på det meste, gikk fra typ 55-60 til 65-70. 110 høres høyt ut, kanskje du bør få det sjekket hvis det vedvarer.

Anonymkode: d8b25...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt at hvilepause øker i lutealfasen. Hvilepulsen vil øke rett etter eggløsning og er lavest når man har mensen. Høy puls er et symptom hvis mensen ikke kommer. Legger ved min puls i forrige syklus. Høyeste topp er 10 dpo, laveste nivå er første mensdag.

Hvis man blir gravid holder hvilepulsen seg unormalt høy. 

Tror de som temper også ser slike mønstre

Screenshot_20210409-211818_Fitbit.jpg

Anonymkode: 9009e...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser også et tydelig mønster etter hvor jeg er i syklusen på registreringen av hvilepuls i appen til Fitbiten min. Den øker etter eggløsning og går ned igjen etter hvert når mensen har kommet. Den fortsatte å øke litt da jeg var gravid, men ikke så voldsomt. 

Men jeg ser også at det er andre ting som lager "rot i mønsteret". F.eks. øker hvilepulsen mye ved feber, og også ved annen sykdom, uten at det er feber i bildet. Søvn og alkoholinntak kan påvirke. Og jeg fikk skyhøy hvilepuls en periode da jeg startet i ny jobb selv om jeg ikke trodde jeg var så veldig stresset. 

Anonymkode: 18a74...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Signerer det som er skrevet her. Jeg har også et tydelig mønster hvor hvilepulsen er rundt 66 rundt første mensdag og frem til EL, mens den i lutealfasen ligger rundt 76. 

Anonymkode: d41c7...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...