Gå til innhold

Hvorfor sier alle «stakkars mannen» når kvinner er gravid og krever mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og har er ekstremt krevende svangerskap. Jeg orker ikke sex og har ikke gjort det på mange uker. Jeg sover dårlig og sliter med pusten og derfor snorker jeg og sikler mye når jeg sover. I første trimester var jeg ekstremt kvalm og orket ikke lukten av alkohol og mannen kunne ikke drikke dette rundt meg på noen uker. 

når jeg forteller om disse tingene er folk sin reaksjon «uffda, stakkars mannen din» eller «han gleder seg vel til dette er over» . leser og mange på nettet som alltid legger til at det er synd på mannen som ikke får sex eller må «takle» konens hormoner. 

hva er greien med dette? Kvinner må gjennom så mye dritt for at man skal få barn og vi får bare høre at graviditet ikke er en sykdom og hvor synd det er på mennene våre som må «takle» oss mens vi bærer fram barnet deres. Kjenner dette provoserer meg veldig. 

Ser hele tiden tråder her inne om fortvilete kvinner som er redd mannen går fra dem fordi de ikke er klar for sex etter å ha presset en baby ut av kroppen for så og amme den flere ganger i døgnet. Men det er mannen det er synd på fordi han ikke får tømt seg. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon😅

Anonymkode: 07b16...a6c

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, enig. Folk synes synd på mannen som må lage alle måltider (noe jeg ALLTID gjorde før!!) og må koke kaffe på verandaen. 

Anonymkode: dcbf8...556

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig!!

Anonymkode: ca224...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vel kanskje mest med de du omgås? 🤔 Jeg møter mer støtte for mine plager,ala "Du skal bare ta det helt med ro og la mannen din passe på deg nå! " 

Anonymkode: 4a41a...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Misogyni🤷‍♀️

Anonymkode: 3adf9...2cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er gravid og har er ekstremt krevende svangerskap. Jeg orker ikke sex og har ikke gjort det på mange uker. Jeg sover dårlig og sliter med pusten og derfor snorker jeg og sikler mye når jeg sover. I første trimester var jeg ekstremt kvalm og orket ikke lukten av alkohol og mannen kunne ikke drikke dette rundt meg på noen uker. 

når jeg forteller om disse tingene er folk sin reaksjon «uffda, stakkars mannen din» eller «han gleder seg vel til dette er over» . leser og mange på nettet som alltid legger til at det er synd på mannen som ikke får sex eller må «takle» konens hormoner. 

hva er greien med dette? Kvinner må gjennom så mye dritt for at man skal få barn og vi får bare høre at graviditet ikke er en sykdom og hvor synd det er på mennene våre som må «takle» oss mens vi bærer fram barnet deres. Kjenner dette provoserer meg veldig. 

Ser hele tiden tråder her inne om fortvilete kvinner som er redd mannen går fra dem fordi de ikke er klar for sex etter å ha presset en baby ut av kroppen for så og amme den flere ganger i døgnet. Men det er mannen det er synd på fordi han ikke får tømt seg. 

Jeg har vært vanskelig å leve med i graviditeten. Faktisk har jeg syntes synd på mannen min. Jeg har vært veldig hormonell og mye sint.

Det er ikke lett for noen av partene ofte. Hvis man erkjenner det tror jeg man har et mye bedre utgangspunkt enn å gjøre den ene mer lidende enn den andre.

Tøft for begge på ulike måter. Så må man prøve å hjelpe hverandre. 

Anonymkode: 156a7...b3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Synes ikke det er så mye dritt å være gravid. Første 6 månedene var kroppen omtrent som før graviditeten, foruten litt kvalme i starten. Siste tre månedene nå har jeg elsket de nydelige sparkene og bevegelsene. Og får ta keisersnitt så jeg merker ikke fødsel. Skal gjøre dette igjen så fort kroppen er klar. 

Skrevet

Hvorfor er vi laget slik at vi skal bli så humørsyke under svangerskap i utgangspunktet spør jeg..

AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til at de sier det er at det ikke er alle gravide som er så dårlige i svangerskapet , men i dette tilfellet så må mannen må leve i en unntakstilstand i 9 mndr.  Det er jo slitsomt for begge parter , helt klart . 
Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig du har det , men håper det blir bedre etter hvert 

Anonymkode: ced49...5e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Synes ikke det er så mye dritt å være gravid. Første 6 månedene var kroppen omtrent som før graviditeten, foruten litt kvalme i starten. Siste tre månedene nå har jeg elsket de nydelige sparkene og bevegelsene. Og får ta keisersnitt så jeg merker ikke fødsel. Skal gjøre dette igjen så fort kroppen er klar. 

«Så jeg merker ikke fødsel» 😂😂Vi snakkes!

Anonymkode: dcbf8...556

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

🙈🙈😂😂

Anonymkode: 4a41a...72e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har sagt til meg at det er synd på mannen, da tror jegjeg hadde klikket 😅. Jeg er veldig dårlig døgnet rundt og spyr fortsatt i 3 trimester. Men han har kun måttet ta barnet vi har fra før pittelitt mer enn før (som ikke var spesielt mye).  Han har mye egentid til å drive med hobbyer på kvelden for jeg orker ingenting.  Eneste er at han ikke "får" sex.  Men han har ikke klaget.  Forventer ikke at han skal ta ekstra husarbeid så det får heller flyte litt mer enn vanlig denne perioden. 

Anonymkode: e8a21...fd4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...