Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere klart å slutte å snuse i svangerskapet? Jeg trenger råd og hjelp til dette. Hvordan gjorde dere det? Tenker jo at man burde starte med å trappe ned først og etterpå slutte helt, men hvor skal man begynne? Jeg snuser en boks ferdig på ca 3 dager, tror jeg. Er bare 4-6 uker på vei, har time hos jordmor 23. april. Vær så snill, jeg må slutte og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke starter med det snart. Hadde satt pris på råd og hjelp om dette fra dere som har hatt/har det samme problemet. 🤞🏻🥺

Anonymkode: 62b9e...a0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke graviditet er motivasjon nok til å slutte å snuse så er ingenting det.

Anonymkode: f5945...ca6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke graviditet er motivasjon nok til å slutte å snuse så er ingenting det.

Anonymkode: f5945...ca6

Skjønner du hva nikotin gjør når noen slutter? Jeg sliter med angst og jeg får angst når jeg ikke snuser. Motivasjon er ikke oppskriften på alt. Jeg er motivert, men det er umulig å slutte helt ut av det blå bare med motivasjon. Med mindre du har noe relevant å si som faktisk hjelper situasjonen min så er det bedre å ikke si noe. :)

• Liker 2
Skrevet

Er i mitt tredje svangerskap og sluttet for tredje gang. Cold turkey og Onico er mitt tips! Er ikke noe vits å trappe ned/drøye, det blir ikke lettere. Bruk Sluttaappen, kan være litt ekstra motivasjon:) Tenk på babyen som får like mye nikotin i blodet som deg, nikotinforgiftning er ikke noe å spøke med! Du klarer det, jeg heier på deg :)

• Liker 5
Skrevet

Cold turkey. Rett og slett. Ingenting å vente på når du allerede er gravid. 

Hjelper å tenke at du kan snuse senere igjen:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meloni skrev (Akkurat nå):

Er i mitt tredje svangerskap og sluttet for tredje gang. Cold turkey og Onico er mitt tips! Er ikke noe vits å trappe ned/drøye, det blir ikke lettere. Bruk Sluttaappen, kan være litt ekstra motivasjon:) Tenk på babyen som får like mye nikotin i blodet som deg, nikotinforgiftning er ikke noe å spøke med! Du klarer det, jeg heier på deg :)

Tusentakk kjære deg! Jeg skal seriøst gjøre mitt beste, er bare stressa fordi jeg får lettere angst av å ikke snuse. Tanken på det er like vanskelig som å prøve å slutte. Jeg har sett at det er mange som sliter eller har slitet med det, det er jo helt vanlig at man sliter med sånt. Jeg heier på meg selv også. 🤞🏻😁

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Cold turkey. Rett og slett. Ingenting å vente på når du allerede er gravid. 

Hjelper å tenke at du kan snuse senere igjen:) 

Hva menes med cold turkey? Jeg skal prøve fra å med nå med å slutte. Det er greit å se om noen har tips som gjør det enklere tilfelle det er for vanskelig. Blir sikkert mye lettere når jeg først har vært hos jordmoren også. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du lar være å putte snus i munnen. Det er så enkelt som det. Du må da vel ha kontroll på hånda di? Den gjør det ikke av seg selv. 

Anonymkode: 79322...6bf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva menes med cold turkey? Jeg skal prøve fra å med nå med å slutte. Det er greit å se om noen har tips som gjør det enklere tilfelle det er for vanskelig. Blir sikkert mye lettere når jeg først har vært hos jordmoren også. :) 

Slutte brått betyr det;) Det er helt grusomt å slutte med snus. Verre enn å slutte å røyke, syns jeg. Men når man vet at det kun er for en tidsbegrenset periode, så blir det lettere å takle:) Du klarer dette👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Graviditeten her var ikke planlagt, men jeg slutta i det det var to streker. 

Putta i en snus med en gang, men hele kroppen vrengte seg, så den snusen var i leppa i to sekunder. 

Kjøpte onico fordi jeg trodde det ville være vanskelig, men jeg hadde ikke behov for det heller. 

Anonymkode: a4d20...fba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Skjønner du hva nikotin gjør når noen slutter? Jeg sliter med angst og jeg får angst når jeg ikke snuser. Motivasjon er ikke oppskriften på alt. Jeg er motivert, men det er umulig å slutte helt ut av det blå bare med motivasjon. Med mindre du har noe relevant å si som faktisk hjelper situasjonen min så er det bedre å ikke si noe. :)

Du må bare slutte. Ferdig snakka. Trappa ned funker ikke.

Anonymkode: 2dfc1...860

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tusentakk kjære deg! Jeg skal seriøst gjøre mitt beste, er bare stressa fordi jeg får lettere angst av å ikke snuse. Tanken på det er like vanskelig som å prøve å slutte. Jeg har sett at det er mange som sliter eller har slitet med det, det er jo helt vanlig at man sliter med sånt. Jeg heier på meg selv også. 🤞🏻😁

Lettere angst av å ikke snuse? Du får vel mer angst av tanken på å skade babyen eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lettere angst av å ikke snuse? Du får vel mer angst av tanken på å skade babyen eller?

Dette er så klassisk KG; et hurpete, passivt-aggressivt svar som i sin helhet insinuerer at TS er totalt imbesil, og er til absolutt null nytte. Gud forby at man skulle lufte sine anonyme tanker, frustrasjoner og engstelser anonymt her på forumet, man kunne jo komme til å gi et konstruktivt råd i forferdelsen. 

Anonymkode: 6b498...2e3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har dere klart å slutte å snuse i svangerskapet? Jeg trenger råd og hjelp til dette. Hvordan gjorde dere det? Tenker jo at man burde starte med å trappe ned først og etterpå slutte helt, men hvor skal man begynne? Jeg snuser en boks ferdig på ca 3 dager, tror jeg. Er bare 4-6 uker på vei, har time hos jordmor 23. april. Vær så snill, jeg må slutte og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke starter med det snart. Hadde satt pris på råd og hjelp om dette fra dere som har hatt/har det samme problemet. 🤞🏻🥺

Dette skulle du tenkt på før du ble gravid. Det er di første ukene som er mest kritisk for babyen mtp misdannelser..

Anonymkode: 56e8a...8a0

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Eneste måten er å akseptere den eventuelle angsten, uroen og tristheten som måtte komme de første dagene, men det går over og hvis du er bevisst på at det er avhengigheten som snakker så går det lettere.

Prøv å konsentrere deg om dagen i dag, timen eller dette minuttet når du skal slutte. Når suget er som sterkest varer det som regel bare i noen minutter og det er "snus-reseptorene" i hjernen som vil ha mer, men når de ikke får det de vil ha roer de seg og suget forsvinner mer og mer for hver dag.

Måten jeg gjorde det på var å puste som om det var et angstanfall og være bevisst på å ikke gi etter fordi det går over.

Anonymkode: 56188...73f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er så klassisk KG; et hurpete, passivt-aggressivt svar som i sin helhet insinuerer at TS er totalt imbesil, og er til absolutt null nytte. Gud forby at man skulle lufte sine anonyme tanker, frustrasjoner og engstelser anonymt her på forumet, man kunne jo komme til å gi et konstruktivt råd i forferdelsen. 

Anonymkode: 6b498...2e3

Det er mer patetisk å bruke angst som en grunn til å snuse...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mer patetisk å bruke angst som en grunn til å snuse...

Ikke bry deg om denne kommentaren ts ;)  Er bare en person som ikke skjønner

Anonymkode: d2616...d5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare bestemme deg for å ikke kjøpe snus. Har du ikke snus så kan du ikke snuse. Jeg var en sur kjerring i ca en uke, så gikk det over. Hadde sagt til absolutt alle jeg kjenner at jeg skulle slutte på nyttårsaften, og da følte jeg at jeg måtte holde det fordi det var flaut å ikke klare det. Kanskje du også kan gjøre det? Man blir liksom holdt litt ansvarlig da.. Noen kommenterte at jeg ikke kom til å klare det på første forsøk. Det hjalp veldig, gikk en faen i meg liksom "Skal faen vise dem jeg!!". Gikk og stappet sterk tyggis og ingefær under leppa noen dager bare for å ha noe der, men det ga meg ikke noe særlig. Har holdt meg siden.

Uff, vet ikke om dette hjalp noe særlig jeg. Men jeg vet at det er vanskelig, og den første uken suger skikkelig. Men du fikser det ts, du må bare bestemme deg. Tror ikke det er vits å trappe ned. Gjør det for deg og ikke minst for babyen! Heier på deg ❤

Anonymkode: c8a1c...9e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar den siste boksen, kaster den i søpla. Kjøper aldri ny🙂 vipps, du har sluttet. Gratulerer. 

(PS. Ikke begynn igjen) 

Anonymkode: 52d87...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen. Jeg har ikke lest noen svar, men her mitt svar.
Bare slutt. Jeg er ikke gravid, men sluttet snuse 3.januar. Jeg var sur og grumpy i et par uker. Ikke savnet det siden. Og jeg snuste 1 boks general om dagen.

Anonymkode: 25d84...008

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...