AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Barnet er 40 % hos far. Vi har ikke delt fast bosted. Jeg mottar utvidet barnetrygd. Ingen bidrag for barnet. Står for alle utgifter for barnet. Klær, sko, kontingent til fotball mm. Når barnet er hos far må hun ta buss til skolen. Han har ikke giddet å søke gratis busskort, ergo må jeg betale det. Jeg mener det er feil da hun ikke trenger busskort mens hun er hos meg! Da går hun eller blir kjørt. Hva er rett her, skal jeg stå for en utgift som kun er et faktum mens barnet er hos han? Anonymkode: efa23...6d3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Utgifter under samvær betales av samværsforelder. Hvorfor får du ikke bidrag? Anonymkode: 4f235...465 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Chroma skrev (Akkurat nå): Kan ikke du søke om det busskortet? Nei. Jeg bor for nært skolen til det. Så det mener jeg er faren sitt ansvar. Hvorfor skal han fratas det? Anonymkode: efa23...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utgifter under samvær betales av samværsforelder. Hvorfor får du ikke bidrag? Anonymkode: 4f235...465 Tjener ca 40 000 mer i året enn faren. Anonymkode: efa23...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Jeg bor for nært skolen til det. Så det mener jeg er faren sitt ansvar. Hvorfor skal han fratas det? Anonymkode: efa23...6d3 Om han er et sånt mehe kan du vel søke i hans navn så du slipper krangle om den utgiften. Anonymkode: 0b06a...3e2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om han er et sånt mehe kan du vel søke i hans navn så du slipper krangle om den utgiften. Anonymkode: 0b06a...3e2 Hun kan vel ikke søke på hans vegne, han må da ha hjerne til å kunne søke om det selv på vegne av barnet sitt. Evner han ikke det så kan den tafatte ræva betale kostnadene selv. Blir jo helt merkelig at han skal ha barnet så mye og så gidder han ikke en gang å søke om busskort, det er tragisk. Anonymkode: a2733...c2b 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Reglene her i fylket er at om barnet skal ha gratis busskort hos begge foreldrene så må det være 50/50 . Den som har mindre enn 50% samvær må betale busskort til barnet selv. Anonymkode: d1c70...769 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun kan vel ikke søke på hans vegne, han må da ha hjerne til å kunne søke om det selv på vegne av barnet sitt. Evner han ikke det så kan den tafatte ræva betale kostnadene selv. Blir jo helt merkelig at han skal ha barnet så mye og så gidder han ikke en gang å søke om busskort, det er tragisk. Anonymkode: a2733...c2b Det er min mening også. Men han tenker bare på seg selv. Kjøpte barnet et fysisk busskort og sendte kravet på vipps, den ignorerte han glatt. Anonymkode: efa23...6d3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Barnet er 40 % hos far. Vi har ikke delt fast bosted. Jeg mottar utvidet barnetrygd. Ingen bidrag for barnet. Står for alle utgifter for barnet. Klær, sko, kontingent til fotball mm. Når barnet er hos far må hun ta buss til skolen. Han har ikke giddet å søke gratis busskort, ergo må jeg betale det. Jeg mener det er feil da hun ikke trenger busskort mens hun er hos meg! Da går hun eller blir kjørt. Hva er rett her, skal jeg stå for en utgift som kun er et faktum mens barnet er hos han? Anonymkode: efa23...6d3 Har du søkt bidrag fot barnet? Rart at det ikke skal bli litt bidrag ved 60/40. Anonymkode: d1c70...769
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er min mening også. Men han tenker bare på seg selv. Kjøpte barnet et fysisk busskort og sendte kravet på vipps, den ignorerte han glatt. Anonymkode: efa23...6d3 Da får far fylle på kortet neste gang det skal skje. Han som får problemer når barnet blir nektet å gå på bussen. Kjedelig at det rammer barnet også, men kanskje det må til en gang for at far skal våkne. Anonymkode: d1c70...769 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 Hva om dere ordner en konto og evt kort som dere belaster sånne fellesutgifter med? Da er det ett fett hvem som har barna. Anonymkode: 0c6ab...be9
Sylveon Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Barnet er 40 % hos far. Vi har ikke delt fast bosted. Jeg mottar utvidet barnetrygd. Ingen bidrag for barnet. Står for alle utgifter for barnet. Klær, sko, kontingent til fotball mm. Når barnet er hos far må hun ta buss til skolen. Han har ikke giddet å søke gratis busskort, ergo må jeg betale det. Jeg mener det er feil da hun ikke trenger busskort mens hun er hos meg! Da går hun eller blir kjørt. Hva er rett her, skal jeg stå for en utgift som kun er et faktum mens barnet er hos han? Anonymkode: efa23...6d3 Hva skjer om du ikke betaler busskort? Om du bare later som om det ikke eksisterer, og lar han ordne opp selv? 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Da får far fylle på kortet neste gang det skal skje. Han som får problemer når barnet blir nektet å gå på bussen. Kjedelig at det rammer barnet også, men kanskje det må til en gang for at far skal våkne. Anonymkode: d1c70...769 Herregud, hva koster et busskort for barn da? Skjønner at det er prinsipielt dette her, men det er på ingen måte holdbart at barnet skal lide for at mor og far ikke greier å finne ut av et busskort engang. Hun har valgt å få barn med denne mannen, regner med hun ikke visste han kom til å oppføre seg sånn, men det gjør han og det er riktigere at hun må lide for det enn barnet. Anonymkode: 4c170...8d1 4
Sylveon Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, hva koster et busskort for barn da? Skjønner at det er prinsipielt dette her, men det er på ingen måte holdbart at barnet skal lide for at mor og far ikke greier å finne ut av et busskort engang. Hun har valgt å få barn med denne mannen, regner med hun ikke visste han kom til å oppføre seg sånn, men det gjør han og det er riktigere at hun må lide for det enn barnet. Anonymkode: 4c170...8d1 Jeg syns det er helt absurd å argumentere på den måten. Ja, men hun har valgt å få barn med mannen, men han valgte å få barn med henne også. Det er faktisk forventet han stiller opp på lik linje som mor og han burde klare å fikse så elementære ting sånn at hans datter kommer seg på skolen de dagene hun er der. 11
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herregud, hva koster et busskort for barn da? Skjønner at det er prinsipielt dette her, men det er på ingen måte holdbart at barnet skal lide for at mor og far ikke greier å finne ut av et busskort engang. Hun har valgt å få barn med denne mannen, regner med hun ikke visste han kom til å oppføre seg sånn, men det gjør han og det er riktigere at hun må lide for det enn barnet. Anonymkode: 4c170...8d1 Jeg betaler absolutt alt for barnet mitt og hun mangler ingenting! Hun får nye uteklær og sko hver sesong da hun har vokst så masse. Og ja, barnet blir skadelidende om jeg ikke betaler en sånn filleutgift som dette. Det er jævla synd jeg fikk barn med en tulling! Barnet er nå såpass stort at hun selv kan velge hvor hun skal bo mest (12 år) men så er hun mest hos meg (nærhet til skole, venner etc). Jeg skal gifte meg på slutten av året og barnets far har vel mer eller mindre insinuert at min samboer og meg kan ta utgiftene for vårt felles barn. Jeg og samboer har ikke felles økonomi. Så det er mulig dette er en prinsippsak, men nå er jeg lei!! Jeg kan telle på én hånd antall ganger han har kjøpt eller betalt noe for ungen på disse årene. Bidrag fantes en gang, så ble han satt på AAP og dette ble stoppet. Fikk forskudd en stund men nå tjener jeg for mye. Han har masse bidragsgjeld og mener at vi skal gi han 'slack' slik at han også får råd til å kjøpe seg en leilighet. Anonymkode: efa23...6d3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 59 minutter siden, Sylveon said: Jeg syns det er helt absurd å argumentere på den måten. Ja, men hun har valgt å få barn med mannen, men han valgte å få barn med henne også. Det er faktisk forventet han stiller opp på lik linje som mor og han burde klare å fikse så elementære ting sånn at hans datter kommer seg på skolen de dagene hun er der. Selvfølgelig bør han betale, men hennes ansvar er først og fremst for barnet og at barnet ikke skal belastes fordi foreldrene ikke greier å bli enige. Å bruke barnet til å tvinge far til å betale ved at hun står på bussholdeplassen uten penger til bussen blir veldig feil. Anonymkode: 4c170...8d1 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg betaler absolutt alt for barnet mitt og hun mangler ingenting! Hun får nye uteklær og sko hver sesong da hun har vokst så masse. Og ja, barnet blir skadelidende om jeg ikke betaler en sånn filleutgift som dette. Det er jævla synd jeg fikk barn med en tulling! Barnet er nå såpass stort at hun selv kan velge hvor hun skal bo mest (12 år) men så er hun mest hos meg (nærhet til skole, venner etc). Jeg skal gifte meg på slutten av året og barnets far har vel mer eller mindre insinuert at min samboer og meg kan ta utgiftene for vårt felles barn. Jeg og samboer har ikke felles økonomi. Så det er mulig dette er en prinsippsak, men nå er jeg lei!! Jeg kan telle på én hånd antall ganger han har kjøpt eller betalt noe for ungen på disse årene. Bidrag fantes en gang, så ble han satt på AAP og dette ble stoppet. Fikk forskudd en stund men nå tjener jeg for mye. Han har masse bidragsgjeld og mener at vi skal gi han 'slack' slik at han også får råd til å kjøpe seg en leilighet. Anonymkode: efa23...6d3 Kommentaren min var et svar på et forslag fra en bruker, og på ingen måte ment som et angrep på deg. Jeg kan imidlertid skjønne at dette kan ha truffet deg, det beklager jeg. At mannen er en tulling er ikke din feil og jeg skjønner at det er sykt tungt å være i denne situasjonen. Men jeg har vært det barnet som har gått på skolen i minusgrader uten vinterklær fordi foreldrene ikke ble enige om hvem som skulle betale, og det er enda mer urettferdig enn om en av foreldrene må betale for mye. Jeg sier ikke at dette gjelder ditt barn altså, det var forslaget og holdningen jeg reagerte på, ikke situasjonen din. Far bør selvfølgelig betale her. Anonymkode: 4c170...8d1 6
Gjest Chroma Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg bor for nært skolen til det. Så det mener jeg er faren sitt ansvar. Hvorfor skal han fratas det? Anonymkode: efa23...6d3 Jeg mente å søke fra fars adresse, hvis det er mulig. Forstår at du er lei, men når han ikke ordner opp så må jo du.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tjener ca 40 000 mer i året enn faren. Anonymkode: efa23...6d3 Du har krav på bidrag når fordelingen er 60/40, så søk nav om bidrag. Og så lenge han ikke betaler bidrag bør han hvertfall betale bussen! Utgifter som reisevei til og fra samvær skal deles etter brøken som bidraget. I vedtaket til bidraget kommer det opp hvor mye av utgiftene hver av dere dekker. F.eks. dekker bidraget fra faren 47% av utgiftene til barnet og du dekker 53% så skal han betale 47% av utgiftene i forbindelse med reiseveien, og du skal betale 53% av utgiftene i forbindelse med reiseveien. Anonymkode: 93770...8e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå