Gå til innhold

Har du noen gang tenkt på å starte en blogg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang tenkt på å starte en blogg? Tenker da i hovedsak om psykisk helse/psykiatrien (men også annet). Jeg vurderer å starte en, men er litt redd for å kanskje utlevere meg selv for mye. Hva tenker dere? Er det en god eller dårlig idé?

Anonymkode: 9f7e0...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på. Skal du blogge anonymt, for eksempel? Det er synd at vi ikke lenger har en god bloggplattform i Norge. Blogg.no har riktignok kommet med en slags erstatning, men det er ikke på langt nær like enkelt å blogge som før - iallfall ikke å få det man skriver ut til folk. Blogging er ikke en like stor greie nå som før, så sånn sett tenker jeg at det er ganske "safe" å blogge om ting som kanskje hadde vært litt mer klinsj om blogger fikk like mye oppmerksomhet som før. Jeg har hatt haugevis av blogger opp igjennom årene og blogget om mye forskjellig, har aldri blitt gjenkjent (om det var det du var redd for). Skal veldig, veldig mye til.

Skrevet (endret)

😄😎

Endret av Cleo88
Skrevet (endret)

Jeg blogget tidligere i flere år om min diagnose, ikke psykisk da. Men en passe tabubelagt diagnose, så jeg blogget 100% anonymt. Ingen problem det, bare ikke bruk bilder som er gjenkjennbart, og bruk et kallenavn. 

Men samtidig kan det vært greit å vite at blogging er ganske ut nå... Så kanskje Instagram er en bedre plattform? Da kan du må ut ved å velge riktige #, men fortsatt være anonym i bildene. Bruk bilder som illustrerer heller enn Selfors, (eeer så lei av selfies i alle sammenhenger!!!) også er det plass til ganske mye tekst 😊 

Edit: å blogger, eller skrive ut, var forresten veldig godt. Å få delt tanker og luftet bekymringer og frustrasjoner kan være fornuftig for alle. Bare man ikke blir opphengt i likes og følgere 😉

Endret av Teyla
Lagt til
AnonymBruker
Skrevet
Teyla skrev (1 time siden):

Jeg blogget tidligere i flere år om min diagnose, ikke psykisk da. Men en passe tabubelagt diagnose, så jeg blogget 100% anonymt. Ingen problem det, bare ikke bruk bilder som er gjenkjennbart, og bruk et kallenavn. 

Men samtidig kan det vært greit å vite at blogging er ganske ut nå... Så kanskje Instagram er en bedre plattform? Da kan du må ut ved å velge riktige #, men fortsatt være anonym i bildene. Bruk bilder som illustrerer heller enn Selfors, (eeer så lei av selfies i alle sammenhenger!!!) også er det plass til ganske mye tekst 😊 

Edit: å blogger, eller skrive ut, var forresten veldig godt. Å få delt tanker og luftet bekymringer og frustrasjoner kan være fornuftig for alle. Bare man ikke blir opphengt i likes og følgere 😉

hei, jeg har mange ganger tenkt på å blogge, litt fordi jeg sliter mye med sykdom, og trenger å «få det ut». litt for å evt kunne hjelpe andre(ikke så lett å få god medisinsk hjelp i dette landet).

og så liker jeg å skrive. men er superkløne, og vet ikke hvordan jeg lærer meg å skrive en anonym blogg😅er det vanskelig?

finnes det enkle kurs i det tekniske rundt blogging? 

Anonymkode: f4f02...db6

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt å opprette en blogg! Plattformen til blogspot er enkel å bruke f.eks.

Jeg har skrevet blogg i seks år nå, under et pseudonym, fordi jeg først startet å skrive om det som gav meg PTSD-diagnosen og etterhvert begynte jeg også å skrive om min sjeldne fysisk sykdom. Du kan f.eks opprette en Gmail sånn at du ikke bruker din vanlige mail til år registrere deg og så kan du jo bare kalle deg for noe annet, et kallenavn eller et annet navn enn det du har😊

Anonymkode: 299c2...8b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig enkelt å opprette en blogg! Plattformen til blogspot er enkel å bruke f.eks.

Jeg har skrevet blogg i seks år nå, under et pseudonym, fordi jeg først startet å skrive om det som gav meg PTSD-diagnosen og etterhvert begynte jeg også å skrive om min sjeldne fysisk sykdom. Du kan f.eks opprette en Gmail sånn at du ikke bruker din vanlige mail til år registrere deg og så kan du jo bare kalle deg for noe annet, et kallenavn eller et annet navn enn det du har😊

takk!😍

Anonymkode: f4f02...db6

AnonymBruker
Skrevet
Lady Elfwood skrev (18 timer siden):

Det kommer an på. Skal du blogge anonymt, for eksempel? Det er synd at vi ikke lenger har en god bloggplattform i Norge. Blogg.no har riktignok kommet med en slags erstatning, men det er ikke på langt nær like enkelt å blogge som før - iallfall ikke å få det man skriver ut til folk. Blogging er ikke en like stor greie nå som før, så sånn sett tenker jeg at det er ganske "safe" å blogge om ting som kanskje hadde vært litt mer klinsj om blogger fikk like mye oppmerksomhet som før. Jeg har hatt haugevis av blogger opp igjennom årene og blogget om mye forskjellig, har aldri blitt gjenkjent (om det var det du var redd for). Skal veldig, veldig mye til.

Jeg tenker å blogge anonymt, ja. 

Cleo88 skrev (18 timer siden):

Det der et mitt dillemma også. Man vil jo at det skal gå bra i så fall men jeg er redd det kunne blitt så bra at jeg får uønsket medieoppmerksomhet - ja, så høye tanker har jeg om meg selv faktisk 😄😎 Trenger å bygge opp alternativ persona... Men den planen er f meg ikke vanntett!!! 

Hehe, jeg er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å få noe medieoppmersomhet.

Teyla skrev (8 timer siden):

Jeg bryr meg ikke så mye om at blogging er ut, men instagram høres jo lurt ut det og. Kanskje ha begge deler.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg prøvde opprette en blogg på blogspot nå, men det var veldig lite tema å velge mellom, finnes det noen andre steder en kan laste det ned?

Anonymkode: 9f7e0...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...