AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Synes ikke det er så lett, jeg. Sover best hvis noen andre er våkne og passer babyen for meg. Dritredd for krybbedød og får ikke sove hvis babyen sover noe annet sted enn i sprinkelseng. Sover ikke veldig godt da heller for jeg ligger bare og lytter etter hvert minste knirk. Hvordan klarer dere det? Sover babyen også alle lurer på dagtid i senga? Eller sover dere mens babyen dupper i babynest, vogn? Skjønner ikke at det kan være trygt. Babyen er 6 uker gammel. Anonymkode: 93ef7...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Min jente sov 4 lurer på 30 minutter de første 6 månedene (og da i bæresele i bevegelse). Det der «sov når baby sover» er et godt råd, det passer bare ikke for alle. Jeg ga opp å prøve og få noe søvn på dagtid, og synes det gjorde det mindre stress. Så det er mitt råd. Anonymkode: 1921d...339 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Ble generrelt lite søvn 😅 greide heller ikke sove når baby sov. For det første så fikk jo baby nesten ikke sove når den burde sove.. Anonymkode: 21111...3b5
Maleficenta Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes ikke det er så lett, jeg. Sover best hvis noen andre er våkne og passer babyen for meg. Dritredd for krybbedød og får ikke sove hvis babyen sover noe annet sted enn i sprinkelseng. Sover ikke veldig godt da heller for jeg ligger bare og lytter etter hvert minste knirk. Hvordan klarer dere det? Sover babyen også alle lurer på dagtid i senga? Eller sover dere mens babyen dupper i babynest, vogn? Skjønner ikke at det kan være trygt. Babyen er 6 uker gammel. Anonymkode: 93ef7...f9e Enig. Samtidig klarte ikke jeg å se på totet på kjøkkenet f.eks. og jeg turte ikke sivne gor bsbyen kunne da våkne når som helst. På natta lå jeg stirt sett våken og sjekket stadig om han pusta. Ble helt gæren
DildoShwaggins Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 (endret) Haha babyen min hadde noen små lurer på 10 min her og der, så nyttet ikke å sove når ho sov. Jeg var også fryktelig redd for krybbedød (er det nå også, å sjekker ho en del ganger før jeg selv legger meg). Men det å innse at man ikke kan sove på dagtid slik som mange andre kan, hjalp veldig for meg. For man kommer igjennom babytiden uansett. Jeg hadde forresten heller aldri klart å sovne hvis ho sov i babynest eller vogn, hadde vært kjempe redd for om noe skulle skjedd. Endret 9. april 2021 av DildoShwaggins
Million Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 (endret) Min sønn sov aldri mer enn 20-30 minutter pr dupp på dagtid, kun hvis jeg trillet og han lå i vogn i bevegelse sov han lenger. Og det er vanskelig for mor å sove og samtidig gå og trille vogna.... "Sov mens babyen sover", det var et råd jeg også fikk, men i praksis var det et ubrukelig råd. Funker for de som har babyer som sover som en stein 2-3 timer i strekk på dagtid bare. Som naboens sønn. Like gammel som min, nesten på dagen, men to helt forskjellige sovemønstere på dem. Endret 9. april 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Har stort sett laget barn som sover kun når jeg bærer de, eller evt oppå meg😅 Man lærer egentlig hvor lite søvn man trenger for å fungere overraskende bra😂 Be mannen din stå opp om morgenen i helgene slik at du får sove litt da gjerne. Også husk, dette varer ikke evig 😊 Anonymkode: 90c43...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Sov når pappa’ n kom hjem fra jobb, og kunne overta baby. Anonymkode: ac68e...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 «Sleep when the baby sleeps, fold laundry when the baby folds laundry» 😂 Nei, altså - det gikk ikke. Måtte trille i søvn (våknet om vogna stanset ) om babyen skulle sove fra 06-24. På natt var det hyppige våkninger, ofte rakk vi ikke sovne før babyen brekte/gråt/hoiet/sang(?!?!). Den ene ganga barnet sov 7 timer vekket vi nærmest hverandre i skrekk for å sjekke om ungen var i live - mannen min var nesten sikker på at noe var alvorlig galt 🙈 Anonymkode: 76227...544 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Synes ikke det er så lett, jeg. Sover best hvis noen andre er våkne og passer babyen for meg. Dritredd for krybbedød og får ikke sove hvis babyen sover noe annet sted enn i sprinkelseng. Sover ikke veldig godt da heller for jeg ligger bare og lytter etter hvert minste knirk. Hvordan klarer dere det? Sover babyen også alle lurer på dagtid i senga? Eller sover dere mens babyen dupper i babynest, vogn? Skjønner ikke at det kan være trygt. Babyen er 6 uker gammel. Anonymkode: 93ef7...f9e Jeg er også veldig redd for krybbedød og sliter veldig med å sove hvis ingen andre er våkne og passer baby.De første 3 ukene etter fødselen sov jeg aldri samtidig med baby om ikke mannen var våken 🙈 Man skal ikke la baby sove uten tilsyn i vogn eller babynest selvfølgelig, så soving på dagtid utgikk for meg. Jeg fikk henne ikke til å sove i senga på dagen. Etterhvert så klarte jeg sove på natta samtidig som mann og baby, men sov dårlig og våknet stadig i panikk. Det ble bedre! Nå er hun 2,5 år og jeg må fremdeles alltid sjekke at hun puster før jeg kan legge meg og våkner om morgenen og er redd for at hun dør 🙈 Sov når baby sover er uoppnåelig 😂 Anonymkode: a86a6...c92
tussi84 Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 Tror Absolutt alle foreldre er bekymret for dette med krybbedød, men tror man ettervært bare må lære seg å leve med den bekymringen og andre bekymringer utenat man lar det styre for mye av hverdagen sin. Sjansen for krybbedød er mikroskopisk egentlig om man ser på hvor mange barn som blir født hvert år. Mener jeg leste at det var 3 til 4 år som hadde dødd i krybbedød per år de siste årene. Selvfølgelig vondt for dem det gjelder og 4 barne for mye, men sjansen er liten. Jeg var veldig på å skulle sjekke etter babyen hele tiden i starten selv. Nå som han er blitt 6 mnd sjekker jeg ikke så ofte lenger. Jeg lar han sove i senga si mens jeg er i andre rom å gjør andre ting/evt sover. På dagtid lenger sjekker jeg kun om han puster om jeg må inn på soverommet, og det er hvis han er veldig stille. På natta gjør jeg det av og til hvis jeg våkner. Jeg ligger derimot ikke våken for å høre etter Det jeg skal fram til er at det går nok bra til tross for bekymringer. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 tussi84 skrev (5 minutter siden): Tror Absolutt alle foreldre er bekymret for dette med krybbedød, men tror man ettervært bare må lære seg å leve med den bekymringen og andre bekymringer utenat man lar det styre for mye av hverdagen sin. Sjansen for krybbedød er mikroskopisk egentlig om man ser på hvor mange barn som blir født hvert år. Mener jeg leste at det var 3 til 4 år som hadde dødd i krybbedød per år de siste årene. Selvfølgelig vondt for dem det gjelder og 4 barne for mye, men sjansen er liten. Jeg var veldig på å skulle sjekke etter babyen hele tiden i starten selv. Nå som han er blitt 6 mnd sjekker jeg ikke så ofte lenger. Jeg lar han sove i senga si mens jeg er i andre rom å gjør andre ting/evt sover. På dagtid lenger sjekker jeg kun om han puster om jeg må inn på soverommet, og det er hvis han er veldig stille. På natta gjør jeg det av og til hvis jeg våkner. Jeg ligger derimot ikke våken for å høre etter Det jeg skal fram til er at det går nok bra til tross for bekymringer. Enig, man kan kaste bort hele livet sitt på å bekymre seg over barna sine. Det er alltid noe nytt å bekymre seg for. På et tidspunkt må man nesten ta et valg, eller slite seg fullstendig ut på å prøve å forhindre ting man uansett ikke kan kontrollere. I dag tar foreldre så mange forhåndsregler for å forhindre krybbedød at sjansen for at det skjer er mikroskopisk. Anonymkode: c2b5b...15b 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 De gangene jeg virkelig var motivert og klar for å sove da babyen skulle sove, så sovnet faen meg aldri babyen! Så jeg gav opp det der. Anonymkode: 1b4c6...2a6 1
Pinto2013 Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 For meg var det bedre å ikke prøve å få til å sove på dagtid, for da var jeg mer innstilt på at det ikke var noe jeg måtte hige etter. Når hun ble 8 mnd så begynte hun å sove litt lengre dupper, plutselig kunne hun sove 40-50 min, og da hendte deg seg at jeg duppa av. Men det var ikke ofte. Mindre stress for meg å bare tenke at jeg ikke måtte forte meg å sove når hun sov.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sovet mens baby sover! Om jeg først har bestemt meg for å sove så ender det med at jeg enten ikke sovner fordi jeg har alt for mange tanker i hodet, eller at baby våkner med en gang jeg sovner 🤪 Anonymkode: 29fab...740 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Jeg sov lite på dagtid da babyen var helt nyfødt. Syns det var vanskelig å slappe av, og når jeg først sovnet våknet babyen.. og nå når han er 3,5 mnd gammel sover han lang dupp i vogn i bevegelse og én dupp på 30 min. Heldigvis sover jeg godt om natta til tross for at han våknet flere ganger for mat. Men jeg passer på å ikke ha annet enn dyne og en koseklut, som jeg legger i et hjørne av senga når han har sovnet, i senga med ham. Anonymkode: 688d2...d40
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 DildoShwaggins skrev (1 time siden): Haha babyen min hadde noen små lurer på 10 min her og der, så nyttet ikke å sove når ho sov. Jeg var også fryktelig redd for krybbedød (er det nå også, å sjekker ho en del ganger før jeg selv legger meg). Men det å innse at man ikke kan sove på dagtid slik som mange andre kan, hjalp veldig for meg. For man kommer igjennom babytiden uansett. Jeg hadde forresten heller aldri klart å sovne hvis ho sov i babynest eller vogn, hadde vært kjempe redd for om noe skulle skjedd. Hva er galt med babynest? Anonymkode: 7de30...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er galt med babynest? Anonymkode: 7de30...2b6 Babynest skal bare brukes under tilsyn Anonymkode: a86a6...c92 3
Gjest Smeltemann Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 Barn er en velsignelse når de sover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå