AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Hei. Venninna mi svarer meg ikke lengre. Hun sa for en tid tilbake at hun ikke orket kontakt mer bare fordi jeg ikke hadde fått med meg at hun og samboer skal bygge hus. Sier jeg ikker interessert i livet hennes. Men det er jeg jo. Men hun må jo ta intiativ til å snakke om seg og sitt også. Vi avtalte at vi skulle ta litt tid fra hverandre. Men nå har det gått nesten to uker og hun svarer ikke. Jeg syns at hun kan svare også kan vi finne ut av det. Ok, jeg burde nok spurt mer om livet hennes. Men alt hun snakker om er hund. Og det er ikke så spennende for meg. Og i det siste har hun fått mange hunde-venninner og er masse med dem og ikke med meg. Ikke at vi har kunnet vært på besøk hos hverandre nå heller siden jeg er i risiko-gruppe. Men hun betyr så mye for meg. Hun lytter alltid, har alltid fine ting å si til meg. Hun har verdens mest behagelige stemme og hjelper meg masse om noe er vondt i livet for meg. Selv om hun har vært sammen med samboeren sin siden ungdomsskolen så hjelper hun meg alltid når jeg dater noen nye. Hvordan kan jeg få henne tilbake? Kjøpe en gave? Kjøpe noe til de irriterende hundene hennes? Anonymkode: 268b9...2c7
SmokeyEye Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Kjøp noe til de irriterende hundene hennes. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Hei. Det virker som hun er hobby psykologen din og begynner å bli lei av deg siden hun er den som lytter til dine problemer. Venner som ønsker å ta pause fra hverandre er ingen ekte venner. Syntes du skal gi henne tid og pause så når hun ønsker å ta kontakt med deg så gjør hun nok det. Dessuten to uker er altfor liten pause.. just sayin! Anonymkode: d96d7...cc5 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Ønsker du å være venn med noen som ghoster deg, eller trenger tid fordi de synes du tar for lite initativ? Synes du selv at du forteller en venn som behandler deg slik? Anonymkode: 8f55a...4de
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei. Venninna mi svarer meg ikke lengre. Hun sa for en tid tilbake at hun ikke orket kontakt mer bare fordi jeg ikke hadde fått med meg at hun og samboer skal bygge hus. Sier jeg ikker interessert i livet hennes. Men det er jeg jo. Men hun må jo ta intiativ til å snakke om seg og sitt også. Vi avtalte at vi skulle ta litt tid fra hverandre. Men nå har det gått nesten to uker og hun svarer ikke. Jeg syns at hun kan svare også kan vi finne ut av det. Ok, jeg burde nok spurt mer om livet hennes. Men alt hun snakker om er hund. Og det er ikke så spennende for meg. Og i det siste har hun fått mange hunde-venninner og er masse med dem og ikke med meg. Ikke at vi har kunnet vært på besøk hos hverandre nå heller siden jeg er i risiko-gruppe. Men hun betyr så mye for meg. Hun lytter alltid, har alltid fine ting å si til meg. Hun har verdens mest behagelige stemme og hjelper meg masse om noe er vondt i livet for meg. Selv om hun har vært sammen med samboeren sin siden ungdomsskolen så hjelper hun meg alltid når jeg dater noen nye. Hvordan kan jeg få henne tilbake? Kjøpe en gave? Kjøpe noe til de irriterende hundene hennes? Anonymkode: 268b9...2c7 Høres ut som om du har brukt henne som hobby psykolog- en som lytter og trøster deg, men som får lite tilbake. Hun har fortalt deg at hun føler at du ikke bryr deg om henne og hennes liv, og har sagt at hun trenger en pause. Likevel prøver du å ta kontakt med henne. Forstår at hun nå er lei. Anonymkode: 5dacd...b2b 11
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Hun har bedt om tid, da må du gi henne tid. Ikke mas. Anonymkode: 1396a...f3d 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Jeg skjønner du er frustrert. Gi henne litt tid, en uke til feks. Så sender du en melding og skriver at du skjønner hun syns du har vært dårlig til å lytte. Og at du ønsker å forandre dette. For hun opplever at relasjonen deres er ubalansert, og at hun har vært der mer for deg enn omvendt. Og det sa hun rett ut også. Så da må du endre på det hvis du vil ha henne i livet ditt, rett og slett. En god huskeregel i livet er at vi har to ører og én munn. Derfor må vi lytte mer enn vi snakker🙂 Anonymkode: 6dacc...d7a 1
CorvusCorax Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Venninna mi svarer meg ikke lengre. Hun sa for en tid tilbake at hun ikke orket kontakt mer Der har du svaret. 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Det virker som hun er hobby psykologen din og begynner å bli lei av deg siden hun er den som lytter til dine problemer. Venner som ønsker å ta pause fra hverandre er ingen ekte venner. Syntes du skal gi henne tid og pause så når hun ønsker å ta kontakt med deg så gjør hun nok det. Dessuten to uker er altfor liten pause.. just sayin! Anonymkode: d96d7...cc5 Hvordan vet du det med mindre du har vært der sammen med dem? Det er jo en litt merkelig antagelse når du ikke kjenner noen av dem Anonymkode: 2706c...464
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Du er en dårlig venn. Selv i denne posten snakker du kun om dine egne behov, og hvordan hun dekker dem. Du omtaler vennskapet deres som ‘å få henne tilbake’. Utrolig merkelig. Du synes det hun er opptatt av er kjedelig, og vil ikke snakke om det som har liten interesse for deg. Med andre ord ingen gjensidighet i vennskapet. Gode venner bryr seg om hverandre og støtter opp om det som er viktig for den andre. Hun har støttet deg, lyttet til problemer og vært der for deg - men du gadd ikke engang høre om hundene hennes..? Har du over lang tid vist så liten interesse for henne og hennes liv, så tviler jeg sterkt på at det er mulig å blåse liv i dette vennskapet. Det må i hvert fall en mye større gest til en å kjøpe noe til hunden. Du må vise at du forstår vennskapet har blitt veldig ensidig, at du har vært selvopptatt og at du oppriktig ønsker å endre på dette. Men mest av alt - slutt å mas på henne! Hun har bedt om en pause, og du er alt på henne og maser - selv om det bare har gått to uker. Selvfølgelig svarer hun ikke. Du gjør bare vondt verre, og viser igjen at du ikke respekterer henne eller ser hennes behov. Anonymkode: b5c42...f46 10
mjaus Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Du høres ut som min ex-venninne, hun snakket kun om seg selv og sine "problemer" hele tiden. Jeg lyttet såklart til henne. Hadde jeg noe jeg ville snakke om så blåste hun det bort. Det skulle alltid handle om henne. Jeg følte meg bare som en "dagbok". Å kutte henne ut er en av de bedre valgene jeg har tatt. Hun savnet meg i lang tid etter, garantert fordi hun ikke hadde noen som klagemur lenger. Bare la "venninna" di være i fred når hun ønsker det. Slutt å være så egoistisk! 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan vet du det med mindre du har vært der sammen med dem? Det er jo en litt merkelig antagelse når du ikke kjenner noen av dem Anonymkode: 2706c...464 Da eier ikke du sosiale antenner hvis vennen din sier at hun/han ikke orker mer kontakt med deg. Foreslår at du leser over hovedinnlegget engang til! Anonymkode: d96d7...cc5 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 On 4/9/2021 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Hei. Venninna mi svarer meg ikke lengre. Hun sa for en tid tilbake at hun ikke orket kontakt mer bare fordi jeg ikke hadde fått med meg at hun og samboer skal bygge hus. Sier jeg ikker interessert i livet hennes. Men det er jeg jo. Men hun må jo ta intiativ til å snakke om seg og sitt også. Vi avtalte at vi skulle ta litt tid fra hverandre. Men nå har det gått nesten to uker og hun svarer ikke. Jeg syns at hun kan svare også kan vi finne ut av det. Ok, jeg burde nok spurt mer om livet hennes. Men alt hun snakker om er hund. Og det er ikke så spennende for meg. Og i det siste har hun fått mange hunde-venninner og er masse med dem og ikke med meg. Ikke at vi har kunnet vært på besøk hos hverandre nå heller siden jeg er i risiko-gruppe. Men hun betyr så mye for meg. Hun lytter alltid, har alltid fine ting å si til meg. Hun har verdens mest behagelige stemme og hjelper meg masse om noe er vondt i livet for meg. Selv om hun har vært sammen med samboeren sin siden ungdomsskolen så hjelper hun meg alltid når jeg dater noen nye. Hvordan kan jeg få henne tilbake? Kjøpe en gave? Kjøpe noe til de irriterende hundene hennes? Anonymkode: 268b9...2c7 Har du noen gang tenkt på at hun kanskje ikke synes ditt liv er så interessant heller? Men hun spør og lytter, siden hun bryr seg og er en god venn. Man blir lei av å aldri få noen spørsmål tilbake. Har ei venninne som er slik, stiller meg aldri spørsmål og bryr seg bare om sitt. Det gjør at jeg ikke orker å møte henne lenger, da jeg er lei og føler vennskapet er overfladisk. Synes hun også er direkte uhøflig som aldri gratulerer skikkelig ved store hendelser i livet mitt. Hun tenker rett og slett bare på seg selv og jeg blir litt kvalm av det hele.. har ikke lyst til å ha en slik venn. Anonymkode: 89d1b...d68 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Du bør ta til deg hva hun har sagt. Du er en dårlig venn, ut i fra det du selv skriver), og du høres ut som en ekte energityv. Jeg har kuttet ut venninner som deg - og har aldri angret. Anonymkode: 47d17...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå