Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det egentlig at strikketklær er ett hentesett?

Jeg har hele tiden trodd at dette var gjerne ett sett strikketklær man hadde på babyen  på vei hjem fra sykehuset.

Men jeg ser at mange selger hentesett i størrelse 3 mnd, 6 mnd, 9 mnd osv. 

Anonymkode: e3a7b...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr det egentlig at strikketklær er ett hentesett?

Jeg har hele tiden trodd at dette var gjerne ett sett strikketklær man hadde på babyen  på vei hjem fra sykehuset.

Men jeg ser at mange selger hentesett i størrelse 3 mnd, 6 mnd, 9 mnd osv. 

Sikkert fordi det kan brukes til andre ting enn å bli hentet i, også er det noen som kanskje synes de er såpass fine at de vil ha i større str enn kun nyfødt. Hentesettet vi fikk av mamma, hadde vært gøy å hatt i en størrelse vi kunne brukt til høsten også 😊 veldig praktisk og fint ☺️

Et annet alternativ er om man skal hente et adoptivbarn ved feks 9 mnd og trenger et klesplagg som blir kalt hentesett. 

Anonymkode: de5e6...f93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun hørt om hentesett som noe pent man strikker til baby for å ha på seg turen hjem fra sykehuset :)

Men strikket sett med bukse og jakke er jo fint eller også. Vi hadde flere strikkeglade i familien så hadde mange sett. Veldig fint til trilleturer. Men rart å kalle det "hentesett". 

Anonymkode: cc56d...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har kun hørt om hentesett som noe pent man strikker til baby for å ha på seg turen hjem fra sykehuset :)

Men strikket sett med bukse og jakke er jo fint eller også. Vi hadde flere strikkeglade i familien så hadde mange sett. Veldig fint til trilleturer. Men rart å kalle det "hentesett". 

Ja det er det jeg også tenker. Jeg er selv ute etter ett hentesett som kan brukes på vei hjem fra sykehuset, og ser at på finn.no selges disse i store størrelser 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er det jeg også tenker. Jeg er selv ute etter ett hentesett som kan brukes på vei hjem fra sykehuset, og ser at på finn.no selges disse i store størrelser 

Kanskje noen strikkedamer som har misforstått? 😂 Ellers så kan det jo hende at det er ment for for å vokse i eller bare til pent? 

Mamma strikket til oss i str 56 og vi kunne jo bare bruke det i noen uker før det ble for smått, samtidig er det kjedelig om settet er så stort at det ikke kan brukes! 

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som har misforstått ordet og trodd at alle sånne sett heter det og så har det spredd seg? Folk er jo nokså dumme og mange er dårlige på språk og uttrykk :)

Anonymkode: d77ab...060

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo litt rart å selge strikkeoppskrift i kun noen få størrelser? Så er vel derfor. Et fint sett som er ment som hentesett men som kan strikkes i større størrelse og brukes i bilen, etc.

Anonymkode: 77e3d...36d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strikket et sett i størrelse nyfødt som ble hentesettet til babyen. Vi brukte det en stund etter fødsel også. Oppskriften har flere størrelser, for det er jo et praktisk sett også til større babyer og barn. 

Jeg kan skjønne at noen strikker sett tenkt som hentesett i størrelse 3 mnd, men hentesett i 9 mnd blir litt rart. 

Anonymkode: 09133...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...