Gå til innhold

Hvordan er det å ligge i og våkne opp fra koma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å ligge i koma? Hører man noe? Drømmer man? Og hvordan er det å våkne opp?

Anonymkode: 0d92c...153

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 0d92c...153

Skrevet

Koma er mer som søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Lå seks dager i koma etter en kraftig hjernerystelse; husker ingen verdens ting av morgenen før ulykken, og da jeg våknet, husket jeg navnet mitt, men ikke stort mer; alt måtte læres på nytt.

Koma er noe helt, helt annet enn vanlig søvn - å sove er en rutine for hjernen der den får slappet av etter en lang dag; å ligge i koma er noe man gjør etter en knockout for hjernen, så selv om den fortsatt er i bruk, fungerer den ikke som vanlig.

- B.

Anonymkode: f8546...e6e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke om det kan kalles koma, men jeg var nå bevisstløs i noen dager. Husker absolutt ingenting av det. Var veldig forvirret da jeg våknet.  Husker kun bruddstykker. Slet med å forme ordene og har lest i journal at jeg helt plutselig kunne bli kjempeforvirret og reise meg opp i senga. Så ble jeg gradvis mer og mer tilstede. 

Har også ligget i kunstig koma i 16 timer. Husker ikke noe fra det heller. Fram til jeg våknet, prøvde å dra ut tuben, men jeg fikk ikke lov før jeg var mer våken. Så sovnet jeg igjen og slik gikk det et par ganger før de endelig tok den ut. Så sov jeg ennå mer også våknet jeg gradvis mer til.

Endret av Purple_Pixiedust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...